اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کک مک چیست ؟

لکه های کوچک یک تا سه میلی متری گرد یا بیضی شکل و یا حتی با حدود نامشخص هستند که به رنگ قهوه ای روشن و تیره در پوست ایجاد می شوند . معمولا در مناطقی از پوست که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند مثل صورت ، پشت دست ها ، ساعد ، گردن و سینه به وجود می آید . کک و مک در هر سنی ممکن است ایجاد شود ولی بیشتر در سنین بچگی و جوانی در افراد با پوست روشن خصوصا اگر موهای قرمز داشته باشند بروز می کند . در فصل بهار و تابستان کک و مک بروز می کند و یا اگر فرد به آن مبتلا باشد ، پررنگ تر می شود و در فصل زمستان از بین رفته یا رنگ آنها روشن تر می شود .

کک و مک به علت فعال شدن سلول های رنگدانه ای پوست در معرض نور ایجاد می شود و به همین دلیل افراد مستعد باید پوشش کافی در مقابل نور آفتاب داشته باشند و به طور مرتب از کرم های ضدآفتاب و کلاه استفاده کنند .

کک و مک معمولا بیماری تلقی نمی شود و نیازی به درمان ندارد . چنانچه که حتی عده ای معتقدند زیبایی متفاوتی به آنها می بخشد و این امر کاملا سلیقه ای است و با این حال اگر شما جزء افرادی هستید که چندان کک و مک های صورتتان را دوست ندارید می توانید با ملاحظاتی خاص و به کار بردن یکسری اقدامات درمانی تا حد زیادی آنها را کم رنگ کنید تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می کند کک و مک نباشد.

علت ایجاد کک و مک

کک و مک بیشتر در افراد با پوست و موی روشن ایجاد می شود که در واقع نتیجه طبیعی عملکرد سلول های رنگ ساز است . نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می گیرند بیشتر دچار کک و مک می شوند و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش ملانین که از سلول های رنگ ساز پوست ترشح می شود به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک و مک می شود .

به وجود آمدن کک و مک می تواند دو علت داشته باشد یا ژنتیک است یا به دلیل قرارگرفتن زیاد در مقابل آفتاب .بعضی از افراد به صورت ارثی مستعد هستند و معمولا همین افراد پس از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورتشان پر از کک و مک می شود و این دقیقا همان دلیلی است که همه جا استفاده از ضدآفتاب تاکید می شود . کک و مک های ناشی از آفتاب معمولا روی کمر و شانه های افرادی به وجود می آید که بیشتر اهل آفتاب گرفتن هستند . بنابراین استفاده از ضد آفتاب ، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل انواع حفاظ ها ( کلاه و عینک ) و ... می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد .

تزریق چربی یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای فرم دهی و افزایش حجم در صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در تزریق چربی، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجرب و با مهارت بالا است که تزریق چربی در اصفهان توسط ایشان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساناز صدیقی [ 1402-06-29 ]
چه نوع لیزری برای کک و مک مناسب است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بوتاکس ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟بوتاکس ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روشهای مؤثر برای از بین بردن خط اخم بین دو ابرو و خطوط پیشانی،بوتاکس ابرواست. کاربرد اصلی بوتاکس در غیر فعال نمودن عضلات و ماهیچه ‌ها، از طریق وارد نمودن نوعی سم می‌باشد. سم بوتولونیوم ماده اصلی تشکیل دهنده بوتاکس است که در دزهای پایین میتواند عضلات را فلج و غیرفعال نماید ... ادامه مطلب

چه عواملی باعث تخریب کلاژن می شوند؟چه عواملی باعث تخریب کلاژن می شوند؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن ما و یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی استخوان، ماهیچه‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌ها و پوست است. همچنین در بخش‌های دیگر بدن ازجمله رگ‌ها، قرنیه‌ی چشم و دندان‌ها یافت می‌شود ... ادامه مطلب

زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

امروزه بسیاری از مردان برای دستیابی به چهره ای خوش فرم با زوایای ایده آل و مناسب به روش های زیبایی زاویه فک مردانه روی می آورند. ... ادامه مطلب