اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درمان ترک لب

ترک خوردن لب نشانهٔ چیست ؟

اگر لب های ترک خوردهٔ شما زبان میداشتند، درخواست دو چیز میکردند :
رطوبت و چیزی که رطوبت را نگاه دارد.

اما لبها چگونه رطوبت خود را از دست می دهند ؟

اگر شما هم عادت شایع زبان زدن به لبها را دارید، شرایط مناسب برای ترک خوردن لبها را فراهم کرده اید.در هوای خشک، مثل اتاق دارای دستگاه حرارت مرکزی، رطوبت لبها تبخیر میشود و شما به طور ناخودآگاه خشکی لبها را احساس کرده و با زبان آنها را مرطوب میکنید.وقتی این رطوبت هم تبخیر شود، باز هم رطوبت بیشتری از لبها خارج میشود.

آفتاب سوختگی لبها نیز شما را وادار به مرطوب کردن آنها کرده و بالاخره ترک خوردن آنها را بدنبال دارد.از علل شایع دیگر واکنش آلرژیک به رنگ رژ لب است.برخی افراد عمدتاً در گوشه های لب دچار ترک خوردگی میشوند که احتمالاً به خاطر شکل لبهایشان است. اگر در حالت استراحت صورت گوشه های لبها پائین میافتند، بزاق دهان در آنجا جمع شده و باعث ترک خوردن آنها میگردد.

درمان ترک خوردن لب

ترک خوردن لبها آنها را تحریک پذیر و ناخوشایند میکند. اما همیشه راهی برای درمان آنها وجود دارد.آب نمک بزنید. درمان نهائی ترک خوردن لب کمپرس کردن روزانهٔ آنها با آب نمک سرد است. یک قاشق مرباخوری نمک را در نیم لیتر اب حل کنید. حوله ای را در آن خیسانده و چند دقیقه روی لبها بگذارید. این کار را به مدت یک هفته هنگام رفتن به رختخواب انجام دهید.رطوبت را حبس کنید.

بلافاصله بعد از کمپرس کردن لب ها لایه ای ضخیم نرم کنندهٔ لب، مثل روی لب بزنید تا رطوبت را در آن حفظ کند.اگر یک هفته کمپرس آب نمک و رطوبت دهنده لبها را درمان نکرد، میتوانید پماد هیدروکورتیزون یک درصد هم به آن اضافه کنید. پماد را زیر نرم کننده بزنید. این کار را دو هفته تکرار کنید.زبان نزنید. خیس کردن لبها با زبان کاری غیر ارادی مثل پلک زدن است.اما خودداری از آن اولین قدم در درمان ترک لب است. باید متوجه باشید که زبان زدن لب ها اولین عامل ترک خوردن آنهاست.

همشهریان گرامی! با مراجعه به کلینیک های پوست می‌توانید از انواع روشهای رفع غبغب در اصفهان، متناسب با شرایط و وضعیت خود بهره مند شوید. در این مراکز با تکنیک های متعددی که اغلب غیر جراحی می‌باشند؛ می‌توانید فرم بهتری به چانه و غبغب خود بدهید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا روحانی [ 1402-06-23 ]
من هر از گاهی گوشه های لبم ترک میخوره و زخم میشه چه راه درمانی داره که موثر باشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر بینی چه روشی است؟تزریق فیلر بینی چه روشی است؟

فیلر بینی که همچنین به عنوان زیبایی غیرجراحی بینی شناخته می‌شود، به تغییرات شکل بینی که بدون مداخله جراحی انجام می‌شود، اشاره دارد. این روش معمولاً شامل تزریق فیلر پوست است. فیلرهای پوستی مانند فیلر اسید هیالورونیک محصولاتی هستند که برای اضافه کردن حجم ، به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌شوند. ... ادامه مطلب

مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینهمزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

یکی از روش های غیرتهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی غبغب می باشد ... ادامه مطلب

نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است ... ادامه مطلب