اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

عوارض تزریق ژل چیست؟

افتادگی، کاهش حجم، ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست از جمله عوارض پوستی است که گاهی بر اثر افزایش سن، کاهش وزن، بارداری، بیماری های پوست و ... بوجود می‌آید. این مشکلات بیشتر در صورت و گردن، همچنین پشت دستها ایجاد می‌شود؛ با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، درمان‌های مختلفی برای رفع و بهبود این عوارض بوجود آمده‌ است که یکی از آنها تزریق ژل می‌باشد.

تزریق ژل در اصفهان، توسط دکتر لادن ناظمی، بدون کوچکترین عوارض غیر منتظره و با طبیعی ترین نتایج، انجام می‌شود. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل یا فیلر هیالورونیک اسید

تزریق ژل انتقال ماده ای ژل مانند به زیر پوست است که به طور موضعی و در محل تزریق، موجب افزایش حجم و فرم دهی خواهد شد. همچنین تزریق این مواد (ژل یا فیلر) به خطوطی مانند خط اخم و خط خنده و چین و چروک های اطراف چشم، موجب باز شدن این خطوط و در نتیجه جوانسازی پوست می‌شود. ژل‌ها اغلب از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند که به طور طبیعی در بافت هایی مانند مایع مفصلی وجود دارد. این ماده همچنین در داروهای درمان آرتروز، خشکی چشم، خشکی بینی، بی‌اختیاری ادراری و عمل جراحی آب مروارید یا زجاجیه چشم به کار می‌رود. خاصیت اصلی این ماده، جذب آب است که باعث جوانسازی پوست، حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست می‌شود؛ همچنین مانعی در برابر میکروارگانیسم‌ها است که به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کنند.
مدت زمان ماندگاری ژل‌های تزریقی به نوع و برند آن‌ها بستگی دارد اما میتوان گفت حدودا بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.
مهمترین عامل برای داشتن تزریقی ایده‌آل، با حداقل عوارض نوع ژل و مهارت پزشک در تزریق است. در ادامه به شرح عوارض ژل خواهیم پرداخت.

عوارض تزریق ژل یا فیلر

تزریق فیلر در واقع روشی غیر‌تهاجمی بوده که اگر به طور اصولی انجام شود و از ژل های مورد تایید و دارای مجوز برای اینکار استفاده شود، می‌توان گفت جزو کم عارضه ترین اقدامات جوانسازی و زیبایی در مراکز پزشکی پوست خواهد بود.
شایع‌ترین عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل در اثر استفاده از ژل‌های نامرغوب است که توسط افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز انجام می‌شود.
گاهی ممکن است شما در پی تزریق ژل دچار حساسیت و آلرژی شوید که در صورت استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید، میزان ایجاد آلرژی بسیار پایین می‌آید.
واکنش بدن نسبت به ژل های استاندارد بسیار کم است؛ در برخی مواقع عوارض کم‌خطر و کوتاه مدتی در ۲ الی ۳ روز اول تزریق نیز به وجود می‌آید مانند تورم و التهاب در محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی. ممکن است تورم و کبودی بلافاصله پس از تزریق ظاهر نشود و یک روز بعد از تزریق نمایان شود. میزان ورم و کبودی در هر فرد متفاوت است؛ میزان کبودی ممکن است تا روز دوم هم افزایش یابد، اما پس از گذشت چند روز به مرور کاهش‌ یافته و در نهایت تا دو هفته کاملا از بین خواهد‌ گوله شدن ژل به مدت 2 هفته بعد از تزریق طبیعی است، اما اگر بعد از 2 هفته بر طرف نشد به پزشک خود مراجعه کنید.

حتما بخوانید : تاثیر لیزرموهای زائد برای افراد پر مو

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر لادن ناظمی مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه‌های لیزر موجود در کشور می‌باشد. در این مرکز اقدامات جوانسازی پوست مانند آر اف فرکشنال توسط کادری مجرب انجام می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پارمیس [ 1402-07-13 ]
من برای زیر چشمم تزریق ژل انجام دادم ولی خیلی کبود شد البته رفع شد ولی یک هفته ایی کبود بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چطور می توانیم دستانی جوانتر داشته باشیم؟چطور می توانیم دستانی جوانتر داشته باشیم؟

برای پر کردن فرورفتگی‌های پشت دست و جوانسازی دستهامی‌توان از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک استفاده کرد. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که در حالت طبیعی هم در پوست وجود دارد و علاوه بر این که به پوست شکل می‌دهد، نقش آب‌رسانی به پوست و تغذیه آن را هم بر عهده دارد ... ادامه مطلب

با انواع اسید تراپی پوست آشنا شویدبا انواع اسید تراپی پوست آشنا شوید

یکی از اثر بخش ترین روش ها برای جوانسازی پوست و افزایش شادابی و درخشندگی آن اسید تراپی یا درمان پوست به وسیله اسید است. ... ادامه مطلب

بوتاکس دیستون (dyston)بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون یک محصول ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبق آخرین استانداردهای اروپا و آمریکا تولید می‎ شود ... ادامه مطلب