اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بهترین روشهای درمانی رفع چین و چروک پوست

از اولین نشانه‌های پیری پوست، ایجاد چین و چروک است. اساس ایجاد این خطوط در پوست، افزایش سن و تاثیر آن بر کیفیت پوست است. با بالا رفتن سن و تغییرات هورمونی ناشی از آن، کلاژن سازی در پوست کاهش می‌یابد، کاهش کلاژن در پوست موجب بازسازی کمتر و کندتر پوست و کم شدن خاصیت ارتجاعی در پوست خواهد شد که این موارد نقش ویژه‌ای در ایجاد چین و چروک دارند.
همچنین به مرور هر چه سن بالاتر می‌رود، از چربی و انعطاف پوست کاسته شده و پوست حالتی خشک و غیر منعطف پیدا می‌کند که این شرایط پوست، با تداخل کاهش کلاژن سازی، موجب چین و چروک‌های بیشتری در سطح پوست خواهد شد. خوشبختانه روشهای متعدد و متنوعی برای درمان چین چروک پوست وجود دارد که بسته به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک می‌توانند نتایج بسیار درخشانی در رفع این خطوط و جوانسازی داشته باشند. که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم و اساس کار آنها را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم به ایجاد چین و چروک در پوست خود پی برده‌اید و از این موضوع ناراضی هستید؛ بدون هیچ نگرانی باید بدایند امروزه روشهای متعدد زیبایی و جوانسازی برای بهبود این شرایط فراهم است. دکتر لادن ناظمی با به کارگیری روشهای نوین جوانسازی و رفع چین و چروک پوست در اصفهان، آماده ارائه بهترین خدمات به شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

چه عواملی سرعت ایجاد چین و چروک را تشدید می‌کنند؟

علاوه بر افزایش سن مواردی دیگری نیز موجب ایجاد و افزایش چین و چروک در پوست می‌شوند که عبارتند از:

اساس درمان و رفع چین و چروک‌های پوست

درمان چین و چروک پوست به سه روش زیر انجام می‌شود:

  1. از بین بردن چین و چروک‌ها به وسیله پرکردن و هم سطح نمودن آنها با سطوح مجاور پوست
  2. از بین بردن چین و چروک‌ها به وسیله بازسازی پوست
  3. جلوگیری از حرکاتی که موجب پیدایش چین و چروک می‌شوند

که در ادامه به توضیح هرکدام از این روشها خواهیم پرداخت.

از بین بردن چین و چروک‌ها به وسیله پرکردن و هم سطح نمودن آنها با سطوح مجاور پوست
در این روش از انواع فیلرها (پرکننده‌ها) برای پر نمودن قسمتهایی از پوست استفاده می‌شود؛ که به دلایل مختلف خالی شده و عمق پیدا کرده‌اند؛ و تجمع این نقاط باعث ایجاد چین و چروک در سطح پوست گردیده است. تزریق ژل و تزریق چربی دو روش متداول می‌باشد که در پر کردن خطوط پوست بسیار کاربرد دارند.

از بین بردن چین و چروک‌ها به وسیله بازسازی پوست

برای بازسازی پوست به جهت رفع چین و چروک‌ها، لازم است با شیوه‌های متفاوت و مناسب، پوست را به تولید کلاژن و ترمیم بافتهای آسیب دیده تحریک نمود. با پیشرفت علم پزشکی، متدهایی برای درمان چین و چروک پوست ابداع شده است که با بکارگیری آنها و به تدریج چین و چروک‌های ریز برطرف شده و پوست صاف تر و جوان تر خواهد شد. برای این روشهای به عنوان مثال می‌توان از آر اف فرکشنال، میکرونیدلینگ، لیزر فرکشنال CO2 و میکرودرم ابریژن نام برد.

جلوگیری از حرکاتی که موجب پیدایش چین و چروک می‌شوند

شیوه دیگری که این روزها برای درمان چین و چروک به موثرترین و پرکاربرد ترین روش تبدیل شده؛ تزریق بوتاکس است. در این روش نه چین و چروک‌ها پر می‌شوند و نه ترمیم پوست به واسطه کلاژن سازی، صورت می‌گیرد. تنها اتفاق ممکن پس از تزریق بوتاکس، فلج عضلات مسئول حرکت در چهره است. در واقع پس از تزریق بوتاکس، خطوطی که به واسطه حرکت عضلات ایجاد می‌شدند؛ به دلیل بی حرکتی و فلج عضلات دیگر دیده نخواهند شد و از همین طریق چین و چروک‌ها درمان می‌شوند.

نکته آخر

در انتخاب هر کدام از روشهای مذکور، تشخیص پزشک پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌شود از تاکید به روشی خاص برای درمان چین و چروک بپرهیزید زیرا ممکن است؛ روش پیشنهادی شما، برای درمان چین و چروک‌هایتان کارایی لازم و کافی را نداشته باشد.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می‌توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می‌باشد. تمامی روشهای درمانی و زیبایی، هرچقدر هم که کم‌تهاجمی و ایمن باشند، احتمال ایجاد عوارض در آنها وجود دارد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می‌رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب است. توصیه می‌شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به کلینیک‌های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هزینه صرفه جویی کرده باشید و هم با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دیانا [ 1402-07-18 ]
من دور چشم و زیر چشمم چروک دارم و خطوط پنجه کلاغی چه روشی برای من بهتره غیر از بوتاکس

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی در چه مواردی استفاده می شود؟پی آر پی در چه مواردی استفاده می شود؟

تزریق پی آر پی باعث تحریک تشکیل کلاژن می‌شود(پروتئین کلاژن به نوعی، سیمان بافت‌ها است).باعث تشکیل عروق خونی جدید می‌شود و موجب ساماندهی و تقسیم‌ سلول‌ها خواهد شد ... ادامه مطلب

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینیمراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینی

لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت ... ادامه مطلب

درمان چین و چروک صورت با تزریق چربیدرمان چین و چروک صورت با تزریق چربی

تزریق چربی روشی سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی می‌باشد. در این عمل با استفاده از چربی بدن خود شما، و تزریق این چربی به نقاطی که نیاز به افزایش حجم و جوانسازی دارند؛ پوستی جوانتر و شاداب تر می‌یابید ... ادامه مطلب