اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای نوین جوانسازی پوست کدامند؟

پوست بزرگترین و وسیع ترین اندام بدن است که بیش از هر عضو دیگری، در معرض عوامل بیرونی قرار می‌گیرد؛ و مواجه با این عوامل، همچنین تغییرات فیزیولوژی خود بدن، می‌تواند به مرور زمان از کیفیت پوست بکاهد. جوانسازی پوست از جمله اقداماتی است که به ویژه در سالهای اخیر بسیار مورد اهمیت قرار گرفته و روشهای نوینی هم برای آن ابداع شده است. جوانسازی پوست در واقع بازگرداندن کیفیت پوست به حالت سابق است که با کاهش چین و چروک، ریکاوری حالت کشسانی و استحکام و قوام پوست و افزایش رطوبت در پوست به دست می‌آید؛ نکته حائز اهمیت آن است که همه این موارد، تنها با افزایش کلاژن و الاستین در پوست ایجاد می‌شوند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا شما را با روشهای افزایش کلاژن و الاستین و جوانسازی پوست آشنا سازیم.

کلینیک پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی در اصفهان، پوستی شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های جوانسازی پوست

مشکلات رایج پوست که موجب از دست رفتن جوانی و سر زندگی پوست می‌شوند مانند، اسکار آکنه، لکه‌های پیری، چین و چروک و افتادگی پوست، همچنین باز شدن بیش از حد منافذ پوست به همراه کاهش حجم پوست، با کمک انواع تکنیک‌های لیزری و غیر لیزری، که لایه های مختلف پوست را هدف قرار می دهند، می‌توانند رفع شوند و پوست احیاء مجدد گردد. برخی این روشهای عبارتند از:

آر اف فرکشنال

امواج رادیو فرکوئنسی (RF) از روشهای درمانی بسیار مؤثر در طب زیبایی محسوب می‌شود که علاوه بر تأثیرات چشمگیر در بهبود پوست شما، دوره‌ نقاهت بسیار مختصری دارد. از این روش برای بهبود قوام پوست، افزایش کلاژن سازی، بستن منافذ و بهبود جای آکنه در پوست‌های چرب استفاده می‌شود. آر اف فرکشنال یا امواج رادیو فرکوئنسی انواع و کابردهای دیگری هم دارد که در مباحث دیگر به آنها اشاره خواهیم نمود.

مانند قلب ، معده و مغز ، پوست شما نیز یک عضو است. در واقع ، پوست بزرگترین اندام در بدن شما است ، ممکن است خیلی به پوست خود فکر نکنید. اما پوست وظیفه مهمی دارد.
پوست شما دائما از شما محافظت می کند ، عفونت ها را از بدن شما دور می کند و شما را از بیمار شدن نگه می دارد. هنگامی که از پوست خود مراقبت می کنید ، به پوست خود کمک می کنید تا وظیفه خود را بهتر انجام دهد. همچنین مراقبت از پوست به شما در جلوگیری از مشکلات آینده مانند چین و چروک و حتی سرطان پوست کمک می کند.

مراقبت خوب از پوست همچنین دارای مزایای فوق العاده اجتماعی و ذهنی نیز است. داشتن ظاهری خوب در زمان مصاحبه ، قرار ملاقات یا حتی یافتن دوستان جدید برای تاثیر گذاری در دیگران نقش دارد. مزایای ذهنی حتی ممکن است بیشتر باشد و باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. هیچ چیز بیش از دانستن ظاهر زیبا به شما اعتماد به نفس بیشتر نمی دهد. مراقبت مناسب از پوست ، به دلیل اینکه پوست قابل توجه ترین قسمت بدن یک فرد است ، روش شماره یک برای ایجاد این احساس است.

جوانسازی پوست

به مرور و به دلیل افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آکنه و ژنتیک ، تغییراتی در ظاهر و بافت پوست شما ایجاد می شود. جوانسازی پوست و بازسازی مجدد آن می تواند لکه های صورت ، لکه های قهوه ای ، لکه ها و رگهای قرمز ، جای زخم ، چین و چروک یا خطوط روی پوست را کاهش داده و ظاهر جوانی را به پوست شما بازگرداند.

تکنیک های مختلفی برای رفع این مشکلات و جوانسازی پوست وجود دارد از جمله پاکسازی پوست ، لایه برداری شیمیایی ، جوانسازی پوست با لیزر ، هیدرودرم و میکرودرم ابریژن ، تزریق بوتاکس و …

روش‌های رفع مشکلات پوستی

انواع مختلفی از مشکلات پوستی وجود دارد و همینطور انواع مختلفی از لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع راه حل ها. برخی از مشکلات رایج تر ، جای زخم آکنه ، لکه های پیری ، چین و چروک و افتادگی پوست است.

برای اینکه بهترین گزینه مناسب پوست خود را پیدا کنید ، مهم است که در مورد ساختار پوست خود اطلاعات کسب کنید. پوست از چندین لایه تشکیل شده است ، از جمله اپیدرم ، که لایه سطحی است ، درم که لایه زیرین است و بیشتر از کلاژن تشکیل شده است ، و پروتئینی که در ایجاد اسکار و یا پوست سالم نقش دارد. تکنیک های جوانسازی لایه های مختلف پوست را هدف قرار می دهند. برخی از رایج ترین روش های جوانسازی پوست عبارتند از:

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای از بین بردن لکه های پیری و اسکار آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش یکی از تکنیکهای درمانی پرطرفدار برای رفع چین و چروک نیز می‌باشد زیرا با سرعت بالا و بصورت سرپایی انجام می شود. در این روش پزشک پوست از یک وسیله دستی برای پاشیدن بلورهای کوچک بر روی سطح پوست استفاده می کند. بلورها لایه برداری سطح پوست را انجام می دهند ، به طور همزمان از مکش برای از بین بردن بلورها و سلول های مرده پوست بهره گرفته می‌شود. لازم به ذکر است، برای از بین بردن چین و چروک ممکن است به بیش از یک جلسه میکرودرم ابریژن نیاز باشد.

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که امروزه در تمام دنیا به منظور جوانسازی پوست، جایگزین تکنیکهای جراحی شده است. در این روش امواج اولتراسوند بطور مستقیم و تنها از راه تماس دستگاه با سطح پوست، به لایه اصلی موثر در لیفتینگ یا SMAS وارد شده و همان عملی را انجام می‌دهند که در روش جراحی انجام می شود؛ یعنی مساحت این لایه را کم می کند، اما نیازی به برش و بخیه جراحی ندارد. در هایفوتراپی لایه SMAS مورد هدف واقع می شود که سبب محقق شدن لیفت پوست وجمع شدن ماهیجه و پوست بر اثر ایجاد حرارت نقطه ای در اعماق لایه‌های زیرین پوست می‌گردد. این روش در افرادی که شرایط انجام هایفوتراپی را دارند؛ یکی از بهترین و موثرترین روشهای جوانسازی پوست است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش نسبتا جدیدی است که از طریق ایجاد تعداد زیادی میکروکانال در پوست، باعث تحریک کلاژن سازی و بازسازی پوست می‌شود. میکرونیدلینگ با وارد کردن تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل، که با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک پوست بطور همزمان وارد لایه دوم پوست (درم) می‌شوند؛ میلیونها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می کند؛ و به این ترتیب فرآیند ترمیم و بازسازی پوست تحریک شده، فاکتورهای رشد سلولی آزاد می شود و تکثیر فیبروبلاست ها باعث تولید رشته های کلاژن و الاستین جدید می‌گردد، در نهایت ضخامت لایه سطحی پوست (اپیدرم) افزایش یافته و پوست قوام و استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

تزریق فیلرها

یکی از عواملی که در افزایش سن پوست بسیار دخیل است، کاهش حجم است که امروزه با به کار گیری فیلرها، می‌توان به رفع این معضل پرداخت. تزریق ژل و تزریق چربی از اقدامات رایج افزایش حجم می‌باشند که در هر دو عمل، می‌توان شاهد نتایج بسیار خوب و چشمگیری بود. تزریق فیلرها، با رعایت نکاتی از قبیل تکنیک و مهارت پزشک در تزریق، توجه به کیفیت و برند محصول (در صورت استفاده از ژل)، و رعایت اقدامات پس از تزریق، می‌تواند به جذابیت و جوانسازی هرچه بیشتر پوست بی‌انجامد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس سمِ باکتری کلاستِریدیوم بوتولونیوم است که در نواحی تعیین شده پوست، تزریق می‌شود. تزریق این سم موجب کاهش سطح ترشح اَسِتیل کولین که هورمون انتقال پیام شیمایی انقباض عضلات در رشته اعصاب بدن است، می‌شود؛ که به واسطه‌ ترشح مداوم و انقباض مکرر عضلات صورت به مرور زمان، چین و چروک‌هایی مانند خط خنده و خط اخم در صورت ظاهر می‌شوند. در واقع تزریق بوتاکس موجب عدم ترشح این هورمون می‌شود. بر اثر تکرار فرایند بوتاکس صورت و عدم ترشح هورمون استیل کولین Acetylcoline، در صورت اخم کردن یا لبخند زدن، هیچ یک از چین و چروک‌های حاصل از اخم و لبخند در پوست صورت نمایان نخواهد شد.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه بیگی [ 1402-07-18 ]
خانم هستم 60 ساله مدونم یخواستم بدونم کدام یک از این روش های بالا برای پوستی تو سن من مناسبه لطفا راهنمایی بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستهاهایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستها

هایفوتراپی دست به عنوان یک ابزار موثر در زیبایی و جوانی پوست دست شناخته شده است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم به منظور درمان گودی، تیرگی و چین و چروک این ناحیه، از اقدامات رایج پوستی است که با کمترین عوارض در مراکز معتبر پوست و مو، توسط پزشکان پوست صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژلجوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژل

پلاسما ژل یکی از جدید‌ترین فیلرها یا ژل های استفاده شده برای رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب