اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

پرسش و پاسخ در مورد لیزر موهای زائد

این روزها اغلب افراد با مشکل بی وقتی رو به رو هستند. یکی از موارد و مشکلات مربوط به نظافت شخصی که زمان اضافی بی موردی را به خود اختصاص می‌دهد؛ رفع موهای زائد با روشهای سنتی است که هم با عوارض همراه‌اند و هم نتایج بسیار خوبی پس از آنها حاصل نمی‌شود. اما خوشبختانه با استفاده از لیزر موهای زائد، می‌توان زدودن این موها ار به طور دائمی و با کمترین عوارض تجربه نمود. در ادامه این بحث به پاسخ سوالات مربوط به این روش که ممکن است در ذهن شما هم مجود داشته باشد؛ خواهیم پرداخت؛ تا با مطالعه این متن همه ابهامات شما در مورد لیزر موهای زائد برطرف شود.

لیزر موهای زائد به عنوان یکی از پرکاربرد ترین اقداماتی محسوب می‌شود؛ که در مراکز پوست و زیبایی قابل انجام است. در مطب دکتر لادن ناظمی لیزر موهای زائد با بهترین نتایج درمانی، و کمترین عوارض در اصفهان انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟

از بین بردن موهای زائد به کمک لیزر در واقع شامل نابود کردن فولیکول‌ موهای زائد در نقاط مختلف بدن و صورت با استفاده از روشی به نام نور گرمایی یا می‌باشد. با این روش موهایی که در ناحیه‌ تحت تابش نور لیزر قرار می‌گیرند، از بین می‌روند. در این سیستم مقصود از ارسال پالس‌های نور لیزر، نابودی فولیکول‌ مو است، که نهایتاً موجب از بین رفتن موی آن ناحیه می‌شود. لیزر موهای زائد از نورهای مرئی و نامرئی برای حذف موهای ناخواسته و هدف قرار دادن رنگ دانه‌های مو استفاده می‌کند.

این رنگ دانه‌ها که ملانین نام دارند، در پوست و مو موجود می‌باشند. ملانین در داخل ساقه مو و به مقدار زیاد در اطراف فولیکول‌های مو (ریشه مو) یافت می‌شود. ملانین قابلیت جذب نور لیزر به خود را دارد. جذب نور لیزر و انرژی آن باعث افزایش دمای ملانین می‌شود. افزایش دما در ریشه مو همان چیزی است که باعث از بین رفتن فولیکول می‌گردد. پس از تخریب فولیکول بر اثر تابش لیزر، رشد مو متوقف شده و بعد از حدود 1 تا 2 هفته، موها ریزش پیدا می‌کنند و دیگر مویی در آن محل رشد نمی‌خواهد کرد.

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که نور لیزر، روی ملانین‌های موجود در مو متمرکز شده و با ایجاد حرارت منجر به نابود شدن ریشه‌ی مو می‌گردد. افراد با پوست‌های روشن و موی ضخیم و تیره، بهترین کاندید لیزر موهای زائد می‌باشند. در این روش درمانی، طول موج نور مورد استفاده و همچنین طول مدت پالس‌ها بسته به نوع و رنگ پوست و مو تعیین می‌شود. هدف اصلی و نهایی از این کار آسیب رساندن به فولیکول مو و از بین بردن آن بدون اثر گذاری بر بافت‌های اطراف و ایجاد هر گونه التهاب و عوارض جانبی است.

چند جلسه به این روش رفع موهای زائد نیاز می‌باشد؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت هر فرد به چند جلسه لیزر برای رفع موهای زائد نیاز دارد. زیرا تعداد جلسات به موارد متعددی از قبیل رنگ پوست، نوع موها، محل رویش مو و جنسیت بستگی دارد. با این وجود به طور کلی برای زنان در مناطق مختلف حداقل 4 جلسه و حداکثر 10 جلسه نیاز است و در مردان حداقل 6 و حداکثر 12 جلسه، کافی به نظر می‌رسد.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

اگر با انجام لیزر، فولیکول مو از بین برود، نتیجه لیزر مو دائمی خواهد بود. هنگامی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد، در نهایت مو مجدداً رشد می‌کند. مدت زمان لازم برای رشد مجدد مو بستگی به چرخه منحصر به فرد رشد مو در فرد دارد. بعضی از افراد موهایی دارند که سریع‌تر از سایرین رشد می‌کند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند کندتر از موهایی که در مرحله دیگری قرار دارند رشد می‌کنند. بیشتر افراد می‌توانند در طی چند ماه انتظار رشد مجدد موهای خود را داشته باشند. وقتی رشد مجدد مو اتفاق بیفتد، افراد می‌توانند جلسات بعدی درمان را نیز انجام دهند.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض قابل پیش بینی لیزر موهای زائد بسیار کم و زودگذر می‌باشند که به مقدار ناچیز احساس درد و کمی قرمزی پوست محدود می‌شود. در صورتی که لیزر موهای زائد توسط فردی بدون تجربه و با دستگاه و تنظیمات نامناسب انجام شود؛ ممکن است با عوارضی مانند سوختگی، عفونت، آکنه، لک، اسکار و عدم پاسخگویی به لیزر مواجه شوید.

مزایای لیزر موهای زائد کدام است؟

قبل از لیزر موهای زائد رعایت چه نکاتی الزامی است؟

پس از لیزر موهای لازم چه مراقبتهایی لازم است؟

لیزر موهای زائد برای چه افرادی نامناسب است؟

با وجود اینکه هیج تحقیقات معتبری، تاثیر لیزر موهای زائد را بر جنین به اثبات نرسانده؛ توصیه می‌‌شود در صورت بارداری به پزشک اطلاع دهید. همچنین در جلسات درمانی، از برخورداشعه لیزر با چشمها خودداری نمایید.

همشهریان گرامی! لیفت پلک در اصفهان با روشهای لیزری و جراحی در مراکز مجاز و معتبر پوست و زیبایی، توسط پزشکان پوست قابل انجام است. شما در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به یکی از این مراکز به لیفت پلک و جوانسازی اطراف چشم خود بپردازید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت و درمان لک و سیاهی پشت کمرعلت و درمان لک و سیاهی پشت کمر

لکه های پوستی به هرگونه شرایطی گفته می شود که در آن پوست بدن به رنگ تیره در آید. ... ادامه مطلب

روشهای موثر حجم دهی و زاویه سازی گونه ها بدون جراحیروشهای موثر حجم دهی و زاویه سازی گونه ها بدون جراحی

امروزه گزینه های جراحی و غیر جراحی برای برجسته کردن گونه وجود دارند که باعث بازیابی حجم گونه و زاویه سازی آن می شود ... ادامه مطلب

بهترین روش های درمان کک و مک صورت چیست؟بهترین روش های درمان کک و مک صورت چیست؟

کک و مک، لکه‌های تیره رنگ و دایره شکل با قطر حدود ۵ میلی متر روی پوست هستند و به صورت ساده یا ناشی از آفتاب سوختگی بروز می‌کنند. این لکه های پوستی به صورت معمول روی لایه سطحی پوست هستند؛ و اغلب در مناطقی از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بیشتر در معرض تابش اشعه خورشید قرار می‌گیرند؛ به خصوص در ... ادامه مطلب