اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

رفع خطوط ظریف صورت با لایه برداری

برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند تنها کسانی باید از لایه‌بردار استفاده کنند که دچار مشکلات حاد پوستی هستند؛ اما این گمان درست نیست. خوب است بدانید سلول‌های پوستی بعد از شکل گرفتن به مرور روی سطح پوست آمده و می‌میرند؛ وقتی سلول‌های مرده روی پوست جمع می‌شوند، پوست شما خشک، ضخیم و زبر به نظر می‌رسد. یادتان باشد هر چه سن بالاتر می‌رود قدرت پوست برای دفع این سلول‌های مرده هم کاهش می‌یابد؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید پوستتان به لطافت گذشته نیست و دوست دارید کمی رنگ آن روشن شده و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد، می‌توانید از لایه‌برداری استفاده کنید. لایه‌برداری سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد و پوست‌تان شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.

تجربه لایه برداری پوست در اصفهان، بدون ایجاد عوارض ناخواسته و با بهترین نتایج، در کلینیک دکتر لادن ناظمی امکان پذیر است. در این مرکز می‌توانید پس از انجام لایه برداری، پوستی شاداب تر و جوان تر، با کاهش چین و چروک‌ها و لکه‌ها داشته باشید و از لطافت پوست خود لذت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

لایه برداری پوست چیست؟

لایه برداری پوست به روشی گفته می‌شود که با استفاده از آن یک لایه با ضخامتی که پزشک مناسب بداند از روی سطح پوست برداشته می‌شود. در روش لایه برداری سلولهای موجود روی سطح پوست زدوده شده و پوست شاداب تر و جوانتر به نظر خواهد رسید. همچنین برخی از مشکلات سطح پوست مانند لک ها،کک و مک و باز بودن بیش از اندازه منافذ پوست نیز با بکارگیری این روش درمان شده یا بهبود می‌یابند.

رفع خطوط ظریف صورت با لایه برداری

انواع لایه برداری پوست

لایه برداری پوست اغلب به دو روش زیر قابل انجام است :

  1. لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست
  2. لایه برداری مکانیکی

که در ادامه به شرح این دو روش پرداخته می‌شود.

لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست چیست؟

پیلینگ در لغت به معنای پوست کندن است و در اصطلاح به استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف برای برداشتن و بازسازی بخشی از پوست اطلاق می‌شود. در واقع پیلینگ همان استفاده از لایه‌بردار‌های شیمیایی است. روش‌های پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است که بنا به صلاحدید پزشک انتخاب می‌شود. در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست نفوذ می‌کنند و در روش عمقی مواد وارد لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شوند.

در لایه برداری شیمیای یا پیلینگ از محلولی با یک پایه اسیدی برای جداسازی لایه خارجی و آسیب‌دیده پوست استفاده می‌شود. در این روش، محلول مورد نظر، روی پوست مالیده می‌شود تا با ایجاد یک سوختگی شیمیایی خفیف و کنترل‌شده سلول‌های مرده را از پوست جدا کند. لایه‌برداری شیمیایی علاوه بر تخریب سلول‌های مرده و باز کردن جا برای سلول‌های سالم و جوان، با تحریک لایه‌های زیرین پوست برای تولید کلاژن و الاستین، در طراوت و جوانی پوست نقش اساسی دارد.

در شرایطی که پوست دچار مشکلات حادی مانند چروک‌های عمیق باشد؛ راه درمان آن لایه‌برداری عمیق است. این نوع لایه‌برداری تنها برای صورت انجام می‌شود، اما کسانی که پوست تیره دارند، بهتر است از لایه‌برداری عمیق استفاده نکنند. چون این نوع لایه‌برداری به ویژه اگر توسط پزشک مجرب و آشنا به ساختار پوست انجام نشود؛ می‌تواند روی صورت چروک‌های ریز ایجاد کند که این احتمال برای پوست‌های تیره بیشتر خواهد بود.

لایه‌برداری عمیق با ایجاد سوختگی درجه دو، در لایه‌های مختلف پوست رسوخ می‌کند. محلولی که در لایه‌برداری عمیق استفاده می‌شود ترکیبات دارای فنل است. ترکیبات فنلی لایه‌بردار‌های بسیار قوی هستند که با سالی یک‌بار استفاده از آن‌ها می‌توانید به نتیجه موردنظر دست پیدا کنید. یک‌بار لایه‌برداری شیمیایی عمیق ممکن است ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد که برای هر قسمت از صورت به‌مدت ۱۵ دقیقه از محلول استفاده می‌شود.

لایه برداری مکانیکی

یکی از روش‌هایی که کمک زیادی به درمان لک صورت می‌کند، لایه‌برداری مکانیکی است. لایه برداری مکانیکی شامل دو روش درم ابریژن و میکرودرم ابریژن می‌باشد؛ که البته متداول‌ترین لایه‌برداری مکانیکی، میکرودرم‌ابریژن است که تاثیر خوبی بر کیفیت پوست دارد. این روش با تحریک پوست باعث بهبود ساخت کلاژن شده و در طولانی‌مدت در بهبود چین‌وچروک موثر است. ضمن این‌که با تاثیر بر نفوذ دارو‌های پوستی، به درمان لک بسیار کمک می‌کند. خیلی از افراد جای جوش روی پوست صورت‌شان می‌ماند و این موضوع برای‌شان آزاردهنده است.

درم ابریژن

درم ابریژن منجر به افزایش کلاژن سازی پوست برای ماه های متوالی پس از درمان می شود که خود موجب جوانسازی پوست و به دنبال آن کم شدن عمق اسکارها و فرورفتگی های پوست یا از بین رفتن آنها می شود. درم ابریژن به دو روش قابل انجام می باشد. در روش اول از یک برس سیمی یا فلز الماس که بر روی یک موتور چرخنده قرار دارد، برای برداشتن لایه هایی از پوست استفاده می شود.

اما در روش دوم از سنباده های سیلیکون کربید پس از استریلیزاسیون استفاده می شود. در این روش پزشک با استفاده از یک دستگاه با سر سنباده مانند، روی پوست را سمباده می زند و لایه‌ های بیرونی پوست که دچار آسیب دیدگی هستند را برداشته و لایه‌ های زیرین را نمایان می‌کند. این کار حتما باید توسط پزشکی که تجربه کافی در انجام این عمل دارد، صورت پذیرد. این روش سبب می شود که لایه ایی نرم، صاف و جدید پوست جایگزین پوستی که تحت درمان قرار گرفته است شود. این عمل با بی حسی موضعی و بصورت سر پایی و در مطب امکان پذیر است.

میکرودرم ابریژن

اگر جزو این دسته از افراد هستید و از دارو‌های شیمیایی هم جواب نگرفته‌اید، می‌توانید از میکرودرم ابریژن استفاده کنید. میکرودرم ابریژن در درمان جای آکنه و آبله‌مرغان نیز موثر است. درمان جوشگاه‌های اسکار (جای جوش) بسته برحسب آن‌ها و محل و عمق‌شان به چند جلسه میکرودرم ابریژن هفتگی نیاز دارد. کریستال‌های آلومینیم که در این روش استفاده می‌شوند، هیچ‌گونه عارضه‌ای در سطح پوست ندارند، چون پزشک می‌تواند جریان و سرعت کریستال‌ها را کنترل کند.

میکرودرم ابریژن چون هم غیرتهاجمی است و هم نیاز به مراقبت‌های زیاد بعد از عمل ندارد طرفداران زیادی نیز دارا می‌باشد. در این روش پزشک با استفاده از دستگاه میکرودرم، لایه ی رویی پوست را به آرامی حذف می کند. ممکن است طی درمان احساس کنید که کسی دارد پوست شما را سنباده می کشد، اما درد نخواهید داشت. معمولاً میکرودرم ابریژن صورت، حدود ۳۰-۴۰ دقیقه طول می کشد. و پس از پایان درمان، به دلیل احساس خشکی در پوست (که موقتی است) نیاز است از مرطوب کننده استفاده شود.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق ژل در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی این عمل جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هما نیشابوری [ 1402-06-17 ]
سلام وقتتون بخیر ممنون از اینکه با حوصله پاسخ میدید من ۴۰ سالمه پوستم کمی شل شده و چروکهای ریزی روی گونه و دورچشمم هست لک بارداری رو پیشونی و لکهای آفتاب روی گونه دارم منافذ صورتم هم بزرگ شده چه روتینی رو برای من پیشنهاد میکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

میکرو نیدلینگ یکی از شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است ... ادامه مطلب

تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم به منظور درمان گودی، تیرگی و چین و چروک این ناحیه، از اقدامات رایج پوستی است که با کمترین عوارض در مراکز معتبر پوست و مو، توسط پزشکان پوست صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب