اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلف

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می شود. چربی برداشته شده به نقاط مطلوب که قصد پر کردن و زیبا کردن آن ناحیه را داریم تزریق می شود. این درمان از سه مرحله تشکیل می شود. گام اول برداشت چربی های اضافه است. در مرحله دوم سلول های چربی جداسازی و پاک سازی می شوند. در نهایت در مرحله ی سوم تزریق سلول های چربی به مناطق هدف انجام می شود. یکی از مزایای این درمان نیز برداشتن چربی از بدن خود فرد است. برداشتن چربی از بدن خود فرد منجر می شود که بدن واکنش آلرژیک نسبت به چربی اضافه شده از خود نشان ندهد. در نتیجه تزریق چربی معایب سایر روش ها که منجر به عفونت در بدن می شوند را ندارد.

دکتر لادن ناظمی پزشک پوست و مو در اصفهان با سالها تجربه در زمینه تزریق ژل و چربی، آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی می توانند تزریق چربی انجام دهند؟

تزریق چربی می تواند چین و چروک های به وجود آمده روی صورت به علت افزایش سن را درمان کند. همچنین این روش برای درمان خطوط لبخند، خطوط اطراف دهان، گودی زیر چشم و موارد دیگر نیز به کار می رود. این درمان برای پر کردن لپ هایی که حجم خود را از دست داده ‌اند نیز به کار می رود. افرادی که از داشتن موارد فوق بر چهره خود ناراحت هستند و به دنبال روشی به منظور زیباتر کردن خود هستند، می توانند تزریق چربی را انجام دهند.

تزریق چربی به چانه یا منتوپلاستی

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق چربی هستند

هدف پیوندزنی چربی، اضافه کردن یا پر کردن قسمت‌های با حجم ناقص است. قسمت‌های عموما پیوند زده‌شده یا تزریق‌شده شامل دست‌ها، صورت، تورفتگی‌های پوست و سینه و کفل می‌باشند. البته، شما بایستی دارای محل‌های اهداف کننده باشید که از آنها بتوان چربی را برداشت کرد. مهم است که هیچگونه مشکلات گردشی از بیماری یا استعمال دخانیات نداشته باشید.
حال میخواهیم درمورد تزریق چربی به چانه صحبت کنیم :

تزریق چربی به چانه یا منتوپلاستی

پروتز چانه با چربی یا منتوپلاستی، نوعی عمل کم تهاجمی است که در آن شکل چانه را تغییر داده یا اندازه‌ی آن را بزرگتر می کنند تا ظاهر صورت متعادل گردد. پروتز چانه با چربی برای افزایش حجم چانه انجام می‌گیرد، در حالیکه تغییر شکل دادن استخوان برای کاهش اندازه‌‌ی چانه صورت می‌گیرد. این عمل معمولا به همراه رینوپلاستی(عمل بینی) و لیپوساکشن صورت انجام می‌شود تا تناسب ظاهری دلخواه به دست آید.

پروتز چانه با تزریق چربی

پروتز چانه با استفاده از تزریق چربی در مقابل بافت مشتق از خود انجام می‌شود. تزریقات چربی چانه معمولا از سیلیکون در برابر پلی‌اتیلن پر منفذ ساخته می‌شوند. تزریق چربی اندازه‌های مختلفی دارد و ممکن است در حین عمل تغییر یابد تا به صورت مناسب برای فرد بیمار اندازه گردد. معمولا تزریق چربی از طریق شکافی در خط زیرین چانه انجام می‌شود که عموما بعد از بهبود کامل، از بین می‌رود. اگرچه می‌توان تزریق چربی را از طریق دهان( از طریق شکافی درون دهان) هم انجام داد، ولی در این حالت، دقیق انجام دادن تزریق چربی سخت‌تر است و به این دلیل که داخل دهان آلوده است ،ریسک بالای عفونت وجود دارد.

پیوند چربی، یکی از گزینه‌های پروتز چانه با چربی با استفاده‌ی کامل از بافت‌های مشتق از خود است. این عمل نیاز به انتقال چربی از بیرون ندارد. در طول پیوند، چربی از مناطق دورتر بدن ، (بیشتر شکم و ران‌ها) توسط لیپوساکشن حجمی کم برداشته می‌شود. برداشتن چربی توسط ساکشن دستی انجام می‌گیرد تا خطر آسیب به سلول‌های چربی را در طی برداشت کم کند و ممکن است احتمال زنده ماندن چربی را در طی فرایند تزریق افزایش دهد و در مکان جدید دوباره فراورده‌ی خونی بسازد. چربی به دقت آماده می‌شود و از طریق شکاف‌های بسیار کوچکی به ناحیه‌ی چانه تزریق می‌گردد. عموما برای کامل کردن جذب‌های جزئی ، تزریق تکمیلی انجام می‌شود. تمام چربی‌ها از فرایند انتقال چربی جان سالم به در نمی‌برند و تا 30% تزریق تکمیلی صورت می‌گیرد. عموما نتیجه‌ی دلخواه، تا 6 ماه بعد از عمل تثبیت می‌شود. بعد از این زمان جذب تکمیلی نباید اتفاق بیفتد و ممکن است نتایج دراز مدت باشند.

کاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلف

با استفاده از تزریق چربی به چانه می توان موارد زیر را برای رفع ایراد چانه در نظر داشت. جهت درمان افتادگی چانه می توان با استفاده از تزریق چربی به میزان مناسب استفاده کرد و حجم دلخواه از چربی را به گونه ای که آناتومی درست صورت حفظ شود به خط چانه اضافه نمود. انتخاب میزان درست چربی برای تزریق، موضوع بسیار مهمی به نظر می‌ رسد. چرا که از یک سو اگر سلول های چربی در محل تزریق بیش از حد باشند، شرایط برای مرگ بسیاری از این سلول ها فراهم می شود و عملا نتایج مطلوب کار از دست می رود. از سوی دیگر نیز تزریق بیش از حد چربی به صورت، ممکن است نتیجه ای کاملا مصنوعی و دوست نداشتنی برای ظاهر فرد ایجاد کند.
در این صورت پوست چانه که دچار افتادگی شده به سمت بالا کشیده می شود و در عین حال زیبایی گردن را نیز دوچندان جلوه می دهد.

زمانی که چین و چروک در ظاهر چانه به وجود آمده باشد برای درمان آن می توان از تزریق چربی استفاده کرد. در این صورت با پر کردن چربی در قسمت هایی که دچار گود شدگی هستند برای رفع ایراد استفاده می شود.
از دیگر کاربردهای تزریق چربی به چانه برای افرادی که فک آنها عقب است و می خواهند که خط فک خود را به شکلی مناسب بهبود بخشند.

مراحل انجام تزریق چربی به چانه

  1. اولین مرحله برای تزریق چربی برداشت چربی می باشد که از کانولا که برای جمع آوری چربی استفاده می شود. کانولا مکشی مناسب برای جمع آوری چربی ایجاد می نماید. در واقع در این روش که پس از بی حسی شروع می شود شکاف های بسیار کوچکی برای برداشت چربی از بافت های چربی ایجاد می گردد.
  2. در مرحله بعد چربی هایی که از بافت های چربی جمع شده اند با یک دستگاه پردازش تصفیه می شوند تا آماده تزریق باشند. در واقع این چربی های خالص برای تزریق توسط سرنگ های ریز آماده می شود.
  3. در مرحله نهایی قسمت هایی از چانه که قرار است تزریق در آن ناحیه صورت بگیرد استرلیزه می شود و در نهایت سوزن یا کانولا وارد بافت پوست شده و تزریق تا زمانی که نتیجه دلخواه به وجود آید ادامه خواهد داشت.

بعضی از افراد می توانند تزریق چربی را به صورت همزمان با فعالیت های دیگر زیبایی مثل لیپوساکشن و یا لیپوماتیک انجام بدهند. در این صورت، چربی های زائد به طور کامل از بدن خارج می شوند و سپس بخشی از این چربی ها، برای تزریق به چانه فرد مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ الزامی وجود ندارد که تزریق چربی، درست بعد از برداشت آن انجام شود. می توان چربی ها را برای مدتی فریز کرد و این دو عمل را در دو شرایط زمانی متفاوت انجام داد. پس از تزریق ممکن است کمی قرمزی روی پوست مشاهده شود که با قرار دادن پک های یخ روی چانه بهبودی حاصل می شود و در نهایت التهاب و تورم نیز کاهش خواهد یافت.
نتایج اولیه تزریق چربی، خیلی زود در چهره فرد ظاهر می شوند اما برای رسیدن به نتایج مطلوب نهایی، فرد باید بسته به ویژگی های جسمی خودش، از چند روز تا چند هفته صبر کند.

مزایای پروتز چانه با چربی

مزایای تایید شده‌ی بسیاری برای پروتز چانه با چربی وجود دارد که عبارتند از:

نیمرخ اصلاح شده

بیمارانی که علاقمند به عمل پروتز چانه با چربی هستند، اغلب با ظاهرشان از نمای نیمرخ مشکل دارند. ممکن است بینی بزرگ باشد، یا چانه تورفته باشد، یا هردو ،که سبب عدم تعادل ظاهر صورت می‌شوند. با هماهنگ کردن اجزای صورت از این زاویه، پروتز چانه با چربی می‌تواند ظاهر صورت را از تمام زوایا، به خصوص نیمرخ بهبود بخشد.

خط آرواره‌ی اصلاح شده

جراحی پلاستیک چانه نه تنها ظاهر اجزای صورت را تقویت می‌کند بلکه به این دلیل که ساختار پایینی صورت دگرگون می‌شود، آرواره هم می‌تواند بهتر به نظر بیاید. ایمپلنت آرواره وجود دارد ولی بعد از این جراحی بسته به اندازه‌‌‌ی تزریق چربی و محل آن ممکن است نیاز نباشد. خط آرواره‌ی تقویت شده می‌تواند بسته به تقاضای فرد عضلانی بودن یا زنانگی را بیشتر به رخ بکشد.

برقراری توازن با یک بینی جذاب

بیشتر افراد با بینی برجسته متولد می‌شوند و علاقه‌ای به تغییر این مشخصه‌ی ویژه در صورتشان ندارند. اگر بیماران تمایل داشته باشند تا تحت عمل رینوپلاستی( جراحی زیبایی بینی) قرار گیرند، شاید پزشک به دلایل مختلف با بافت‌ها محافظه‌کارانه رفتار کند. در هر دو حالت پروتز چانه با چربی می‌تواند تعادل بینی را برقرار سازد و نسبت جذابی بین این اجزای صورت ایجاد کند.

ظاهری با اعتماد به نفس بیش‌تر

صرف نظر از اینکه یک فرد از لحاظ باطنی چگونه رشد می‌کند، زمانیکه ظاهر بیرونیش دگرگون شود، اعتماد به نفس پیدا خواهد کرد. از جنبه بیولوژیکی، چانه در جذابیت فرد نقش دارد و می‌تواند با تغییر شکل یک‌سوم پایینی صورت،حتی یک خانم را ظریف‌تر و یک مرد را عضلانی‌تر نشان داد. به علاوه، چانه‌ی قوی و خط آرواره به شخص کمک می‌کند تاحدی بزرگتر به نظر بیاید، زیرا این تغییرات هورمونی در طی بلوغ روی می‌دهند.

نتایج طبیعی

برخی بیماران به این دلیل در انجام این عمل تردید دارند که نمی‌خواهند پروتز چانه با چربی آنها را شبیه کاریکاتوری از چهره‌ی سابقشان نشان دهد. در واقعیت، پروتز چانه با چربی می‌تواند بسیار طبیعی به نظر بیاید.

ماندگاری تزریق چربی به چانه چقدر است؟

نسبت به روش هایی همانند تزریق فیلر یا بوتاکس، تزریق چربی یک فرآیند ماندگار به شمار می‌رود. البته که نتایج حاصل از این فعالیت دائمی نیست اما شما می توانید برای مدت نسبتا زیادی روی ماندگار بودن آن حساب باز کنید. به طور متوسط، تزریق چربی به چانه می توانید بین 9 ماه تا 2 سال برای شما ماندگاری داشته باشد. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که میزان ماندگاری این تزریق در افراد مختلف، متفاوت است. در حقیقت چربی تزریق شده در بدن بعضی از افراد، بیشتر از سایرین دوام می آورد.
در پایان دوران اثر چربی تزریق شده، اصلا دلیلی برای ناراحتی و نگرانی شما وجود ندارد. شما می توانید به کمک یک تزریق دیگر، دوباره همان نتایج مثبت قبلی را به صورت تمام و کمال در چهره خود به وجود بیاورید.

برای افزایش ماندگاری تزریق چربی به چانه چه کارهایی انجام بدهیم؟

اگر می خواهید تزریق چربی به چانه برای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، کافی است چند راهکار ساده را مورد توجه قرار بدهید :

تزریق بوتاکس از جمله پرکاربردترین اقدامات جوانسازی قابل انجام در مراکز تخصصی پوست است. با این روش، می‌توان در زمانی کوتاه و با حداقل هزینه، به رفع بسیاری از خطوط و چین و چروکهای پوست پرداخت. توصیه می‌شود برای تزریق بوتاکس حتماً به مراکز معتبر و مجاز تحت نظر پزشک مراجعه نموده، با این کار هم از نتایج مطلوب برخوردار شوید و هم از عوارض غیر معمول این روش رهایی یابید. کلینیک دکتر لادن ناظمی با سالها تجربه در این زمینه و در محیطی آرام و منطبق بر معیارهای کنونی، آماده خدمت رسانی به متقاضیان جوانسازی با تزریق بوتاکس در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگیرابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگی

درمان زودرس ریزش مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر و پی آر پی وجود دارد ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جای جوش برای چه کسانی مناسب است؟تزریق فیلر جای جوش برای چه کسانی مناسب است؟

امروزه از روش بسیار محبوبی به نام تزریق فیلر جهت درمان جای جوش استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای پلاسما فرکشنالکاربرد و مزایای پلاسما فرکشنال

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌وچروک‌های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌های پیوندی، استفاده می‌شود ... ادامه مطلب