اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بسیاری از افراد به طور مادرزادی و ژنتیکی لب های کوچک و باریکی دارند و همین مورد باعث شده است تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. در مقابل در برخی افراد و بنا به دلایلی مانند بالا رفتن سن و کاهش تولید کلاژن و یا آسیب های ناشی از تماس با نور خورشید، ممکن است به مرور از حجم لب ها کاسته شود که هر دو حالت و این که فرد از ابتدا لب باریکی داشته یا به مرور از حجم لب ها کم شده است، می تواند نارضایتی هایی را به همراه داشته باشد. بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده‌اند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق ژل به‌طور معمول، عارضه‌ای ندارد. مشکل زمانی بروز می‌کند که برای تزریق، به افراد غیر متخصص مراجعه شود. مراجعه به مراکز نامعتبر، می‌تواند سبب مشکلاتی مانند تزریق نادرست، عدم قرینگی، تزریق بیش از اندازه و… شود. البته گاهی نیز افراد به دلایل دیگری نیاز به تخلیه ژل لب دارند. ژل‌ها پس از گذشت زمان، به طور طبیعی جذب می‌ شوند؛ اما روش‌ هایی مانند تخلیه ژل لب با سوزن، برای تخلیه زود هنگام آنها وجود دارد. تخلیه ژل لب، به نوع ژل تزریق شده نیز بستگی دارد. ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید ، ساده ‌ترین ژل‌ ها برای تخلیه هستند.

برای حل شدن و تخلیه ژل‌های هیالورونیک اسید، نیاز به ماده‌ای به نام هیالورونیداز است. هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان نیز وجود دارد. برای تخلیه ژل با استفاده از هیالورونیداز، پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، این آنزیم را در ناحیه ‌ای که نیاز به تخلیه ژل دارد تزریق می‌کند.

علت تزریق آنزیم ژل لب

اگر بیمار از تزریق فیلر پوستی هیالورونیک خود ناراضی نباشد، می‌توان به او اطمینان داد که با استفاده از هیالورونیداز می‌توان آن را از بین برد. بیماران می‌توانند دلایل مختلفی برای تمایل به از بین بردن ژل لب خود داشته باشند. دلایل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاربرد تزریق آنزیم لب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

حجم دهی با فیلر اسید هیالورونیک در صورتی که بیش از حد مطلوب صورت گرفته باشد و یا گره زیر پوستی به دلیل کیفیت پایین ژل و یا واکنش بافتی ایجاد شده باشد با تزریق هیالورونیداز انجام می شود که موجب تجزیه سریع ژل شده و ظرف چند روز ژل تزریق شده از بدن دفع می شود. هیالورونیداز عمدتاً برای حل کردن ژل های پوستی که به طور ناموزون، نادرست یا بیش از حد تزریق شده‌اند، استفاده می‌شود.

نحوه تزریق انزیم لب

با توجه به اینکه آنزیم به صورت پودری می باشد ابتدا آن را با آب مقطر یا سرم فیزیولوژیک رقیق می کنند. همچنین برای کاهش درد می توان مقداری لیدوکائین به محلول به فوق اضافه کرد. محلول به دست آمده را با استفاده از سرنگ های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

مراقبت پیش از آنزیم لب

مهم‌ترین اقدامی که پیش از تخلیه ژل لب باید انجام دهید، پاک کردن صورت خود پیش از درمان است؛ بنابراین بدون هیچگونه آرایش و با صورت تمیز وارد مطب شوید. بهتر است از مصرف هرگونه داروی غیرضروری از ۵ روز پیش از درمان خودداری کنید. این داروها می‌توانند شامل آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل‌های غذایی از جمله امگا ۶، سیر، ویتامین C، ویتامین E، گینگکوبیلوبا و مواردی از این دست باشند.
در صورت وجود هرگونه عفونت یا زخم‌های آکنه‌ای و بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی، سرفه و گلودرد، از انجام درمان خودداری کنید. در صورتی که برای انجام درمان با استفاده از تزریق هیالورونیداز تجویز شده‌اید، پیش از اقدام به درمان اصلی، لازم است یک تست برای تشخیص عدم آلرژی به آن انجام دهید. در صورتی که علائمی مشاهده نشد، می‌توانید برای درمان اصلی اقدام کنید.

مراقبت های بعد از انزیم لب

معمولاً بعد از اقدام برای تخلیه کردن ژل لب، نیازی به مراقبت خاصی نیست. عمدتاً افراد می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های عادی زندگی روزمره خود را از سر بگیرند. وجود قرمزی، تورم و کبودی نیز ممکن است مشاهده گردد؛ اما همه این علائم به صورت کاملاً موقتی بوده و به سرعت از بین خواهند رفت؛ اما در کل برای اطمینان از کسب بهترین نتیجه، لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

زمان تأثیر آنزیم

تأثیر هیالورونیدز بلافاصله و در کمتر از ۲ دقیقه قابل مشاهده است. طول مدت تأثیر آن از ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

کاندید نامناسب تزریق آنزیم

اگر پیشینه حساسیت شدید مثلاً پاسخ آناپلاکسی به آلرژن یا حساسیت به نیش حشرات دارید، تزریق هیالورونیداز مناسب شما نیست.

هزینه آنزیم ژل لب

هزینه هیالورونیداز بسته به مقدار محصول مورد نیاز، نتایج مورد نظر شما، سطح تجربه پزشک و ناحیه‌ای که درمان انجام می‌شود، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

عوارض تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل لب

برای آگاهی از بهترین روش لیفت ابرو کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا نادری [ 1402-08-10 ]
سلام خسته نباشید من یکماهی هست که تزریق ژل لب انجام دادم میخوام که با آنزیم این ژل از بین بره و یه مدل روسی بزنم آیا امکانش هست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب

چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟

جوش یک مشکل پوستی است که می تواند باعث ایجاد چندین نوع برجستگی در سطح پوست شود. ... ادامه مطلب

مراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خندهمراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خنده

فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. ... ادامه مطلب