اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

افزایش سن، تغییراتی از قبیل ضعیف شدن عضلات صورت، افزایش چربی در ناحیه زیر گردن و شل شدن پوست زیر فک را به همراه دارد. جدا از تغییراتی که با افزایش سن یا افزایش وزن در فرم صورت شما رخ می دهد ممکن است فک شما به صورت ذاتی شکل و زاویه‌ی دلخواه را نداشته باشد. فرم، تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی می‌باشد که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان بسیار مهم بوده و در اعتماد به نفس آنها تأثیر بسزایی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه بحث زیباسازی صورت در آقایان نیز به اندازه بانوان حائز اهمیت است و توجه زیادی به تقویت اجزای صورت در مردان شده است و بسیاری از مردان برای دستیابی به چهره‌ای خوش فرم با زوایای ایده آل و مناسب به روش‌های زیبایی زاویه فک مردانه روی می‌آورند. بهبود فرم صورت، شامل زاویه‌سازی فک در و فرم‌دهی چانه در جهت داشتن چهره‌ای جذاب و مردانه است.

این عمل با روش های مختلفی انجام میشود که هرکدام مزایا و معایب خاصی دارند و نتیجه آن هم در افراد، متفاوت است. متخصص، بهترین روش را نسبت به شرایط هر فرد انتخاب میکند.

مزایای اصلاح فرم فک و چانه آقایان

به طور کلی زوایای صورت مردان با هدف اصلاح فرم کلی صورت و ایجاد حالتی مردانه و جذاب برای مردان ایجاد می شود. به بیان بهتر می‌توان گفت که زاویه دهی صورت مردان دارای اثرات زیر است:

زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

به طور کلی کلیه آقایانی که احساس می‌کنند شکل و ظاهر صورتشان باید تغییر کند تا جذاب‌تر و زیباتر شود، می‌توانند از ایجاد زاویه فک مردانه طبیعی استفاده کنند. با این حال استفاده از این روش زاویه سازی فک برای آن دسته از افرادی که شرایط زیر را دارند مناسب تر خواهد بود:

  1. ایجاد زاویه سازی صورت برای آن دسته از افرادی که آرواره‌های پهنی دارند.
  2. ایجاد زاویه سازی صورت برای آن دسته از افرادی که خط فک روی صورتشان به طور واضح مشخص نیست.
  3. ایجاد زاویه سازی صورت برای آن دسته از افرادی که صورت گرد دارند.
  4. ایجاد زاویه سازی صورت برای آن دسته از افرادی که صورت کشیده با چانه باریک و بلند دارند.
  5. ایجاد زاویه سازی صورت برای آن دسته از افرادی که حجم صورت آنها کاهش یافته است.
قرینه سازی صورت آقایان

روشهای زاویه سازی فک در آقایان

روش های زاویه سازی فک در آقایان بسیار متفاوت است. روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج او بستگی دارد. قبل از انجام عمل، ابتدا پزشک حالت صورت و گردن، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به برخی مواد مانند ژل از او گرفته می شود. در نهایت شما با مشورت پزشک معالجتان، می توانید یکی از روش های ذیل را جهت زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) انتخاب نمایید. انواع روش های کانتورینگ صورت شامل موارد زیر است:

  1. زاویه سازی صورت با چربی
  2. زاویه سازی صورت با ژل
  3. زاویه سازی صورت از طریق جراحی با لیفت
  4. زاویه سازی صورت از طریق جراحی با جایگذاری پروتز

روشهای غیرجراحی بهبود زاویه فک در مردان

تزریق ژل

استفاده از ژل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای زاویه سازی فک و صورت با روش‌های غیرتهاجمی است. این روش در مقایسه با سایر گزینه‌های غیرتهاجمی نسبتاً بدون درد و مقرون به صرفه است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌تر و خوش‌فرم ایجاد می‌شود. ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود و سپس تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

تزریق بوتاکس

از بوتاکس (سم بوتولینوم) ، می‌توان برای زاویه سازی فک و صورت استفاده کرد. تزریق بوتاکس به عضله ماستر فک به مرور زمان باعث آتروفی آن می‌شود و می‌تواند یک فک مربعی شکل را به یک فک قلبی شکل تبدیل کند. در نتیجه شکل صورت کمی شبیه V می‌شود.

لیفت با نخ

زاویه سازی صورت به وسیله نخ به این شکل می باشد که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست چانه قرار می گیرند و سپس نخ ها وارد بافت های عضلانی یا بافت های چربی می شوند. معمولاً برای زاویه سازی صورت از نخ های خاردار استفاده می شود. نتیجه زاویه دار کردن صورت با نخ، بلافاصله قابل رؤیت می باشد؛ اما پس از گذشت چند هفته نتیجه زاویه سازی، خود را بهتر انجام می دهد.

هایفوتراپی

زاویه سازی فک و صورت با دستگاه هایفو امکان پذیر می‌باشد. در این روش با تابش امواج فراصوت بر روی پوست که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست و کمی چربی سوزی می شود، زاویه سازی انجام می‌پذیرد.

تزریق چربی

در زاویه سازی فک با چربی بر خلاف ژل، از هیچگونه ماده مصنوعی استفاده نمیشود. چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. زاویه سازی صورت با چربی، سالم ترین روش برای زاویه سازی صورت است.

مراقبت های قبل از زاویه سازی فک در مردان

  1. از روز قبل از پروسیجر از مصرف نوشیدنی‌های الکی خودداری نمایید.
  2. در صورت مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین با مشورت پزشک معالج خود ترجیحاً آنها را قطع کنید، هر چند مصرف این داروها منع مطلق برای تزریق نیست و مصرف آنها فقط ریسک کبودی و هماتوم را بالا می‌ برد.
  3. به مدت ۲۴ ساعت از دوش گرفتن و دستکاری موضع تزریق پرهیز نمایید.
  4. در صورت ایجاد کبودی کمپرس سرد کنید، به این صورت که یخ را روی موضع گذاشته و بردارید و این کار را تکرار کنید.
  5. به مدت یک هفته مایعات زیاد بنوشید.
  6. پماد و کرم های موضعی تجویز شده را به طور منظم استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک در مردان

بهترین روش ایجاد تقارن در فک و چانه آقایان

در زاویه سازی فک با تزریق ژل، فیلر مصنوعی از نوعی هیالورونیک اسید به صورت، فک و گونه تزریق می‌شود که با تحریک کلاژن سازی باعث ایجاد حجم و برجسته‌تر شدن زوایای صورت می‌شود. ژل تزریقی، افتادگی پوست در نواحی چانه، فک و آرواره را برطرف می‌کند و به‌نوعی حالت لیفت به صورت داده و پوست را می‌کشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

معایب و عوارض زاویه سازی فک در مردان

زاویه سازی صورت جدا از مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز است. از جمله عوارض این عمل می‌توان به خونریزی شدید و بیهوشی بعد از آن اشاره کرد. همچنین احتمال حساسیت و عفونت نیز وجود دارد. در این جراحی احتمال آسیب عصبی چون بی حسی لب پایین و آسیب به عصب های دور دهان نیز وجود دارد. در صورت آسیب دیدن اعصاب ماهیچه‌های دور دهان ممکن است آبریزش دهان و یا لبخند نامتقارن ایجاد شود. البته در اکثر مواقع این عارضه کوتاه مدت بوده و پس از چند هفته الی چند ماه از بین رفته و فرد خوب می‌شود.

در روش های بدون جراحی نیز احتمال تورم، قرمزی و درد وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها عوارض مهمی ندارند و پس از چند روز برطرف می‌شوند. از مهم ترین عوارض و مشکلات این خدمات میتوان به عفونت بسیار کم، نامتقارنی و بافت مردگی اشاره کرد که در برخی مواقع اگر متخصص تجربه و مهارت کافی نداشته باشد اتفاق میافتد.

هزینه زاویه سازی فک آقایان

قیمت زاویه سازی فک بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. یکی از تأثیرگذارترین عوامل در قیمت زاویه سازی فک این است که پزشک از کدام یک از روش های گفته شده برای کانتورینگ چهره استفاده کند. البته تجربه و مهارت پزشک هم می تواند در هزینه عمل زاویه سازی صورت مؤثر باشد.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان از جمله اقداماتی است که با استفاده از بهترین برندها در کلینیک دکتر لادن ناظمی انجام می شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان اسکارفرو رفته با تزریق ژلدرمان اسکارفرو رفته با تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر از روشهای نسبتا جدید است که برای بسیاری از اهداف زیبایی و جوانسازی، همچنین درمان برخی عوارض پوستی مانند اسکارهای آتروفیک یا فرو رفته کاربرد دارد ... ادامه مطلب

معایب و مزایای تزریق بوتاکس چیست؟معایب و مزایای تزریق بوتاکس چیست؟

صرف نظر از این واقعیت که کشنده‌ترین عارضه بوتولیسم، فلج می‌باشد، دانشمندان راهی برای استفاده از آن را پیدا کرده‌اند که برای انسان مفید می‌باشد. تزریق مستقیم مقادیر بسیار کم و رقیق‌شده سم به عضلات خاص باعث ضعیف شدن کنترل شده آن عضلات می‌گردد ... ادامه مطلب

در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟

تزریق ژل یا فیلر یکی از بهترین روشهای جوانسازی، افزایش حجم و فرم دهی به صورت است. در این روش می‌توان به طور آنی شاهد تغییرات اساسی در چهره بود. تزریق ژل فرآیندی غیرجراحی است که به واسطه آن‌ می‌توان جوانتر و زیباتر شد ... ادامه مطلب