اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

میکرودرم چیست؟

میکرودرم ابریژن بیشتر بر روی ضایعات سطحی پوست موثر است . چرا که یک لایه برداری سطحی انجام می دهد . ضایعات و اختلالاتی که با این روش قابل درمان هستند عبارتند از :
پیری ناشی از نور آفتاب در مراحل اولیه
خطوط ظریف و اسکارهای سطحی
و لکه های ناشی از آفتاب ( کک و مک )
خطر ایجاد پیگانتاسیون ( ایجاد لک ) و اسکار در این روش کمتر از درمان با روش های تهاجمی تر مثل لیزر و یا پیلینگ عمقی است . مزیت عمده میکرودرم ابریژن کم عارضه بودن آن است .

قرمزی و اریتم صورت معمولا چند ساعت بعد از درمان از بین می رود و این مزیتی است که باعث می شود بیمار بتواند سریع تر به کار خود برگردد .در صورتی که بیمار به درستی انتخاب شده باشد میکرودرم می تواند درمانی بسیاری موثر باشد . بیمارانی که آسیب های پوستی ناشی از نور آفتاب دارند . خطوط ظریف و لکه های پوستی ناشی از افزایش سن دارند و آکنه و منافذ باز شده ی پوستی دارند را می توان با این روش درمان نمود تا کیفیت و نمای پوست صورت آنها را بهبود بخشید .

برای این که این روش موثر واقع شود باید بین 5 تا 12 جلسه انجام شود ، که در ابتدا جلسات درمانی هر هفته یا هر دو هفته یک بار ( بسته به نظر پزشک و نوع مشکل پوستی تصمیم گیری می شود ) انجام می شود و سپس بعد از چند جلسه درمان جهت درمان نگهدارنده می تواند ماهیانه یا 2 الی 3 ماه یکبار انجام داد .در حین درمان با میکرودرم استفاده از کرم های مرطوب کننده توصیه می شود که بیماران استفاده از آن را تا چند روز ادامه دهند چون احتمال پوسته ریزی و خشک شدن پوست پس از درمان وجود دارد .

ضمنا به علت احتمال حساس شدن پوست به نور به دنبال میکرودرمی توصیه بر استفاده از کرم های ضدآفتاب می شود .برای درمان لک می توان از میکرودرم و دارو درمانی ( داروهایی همچون : ترتینوئین ، AHA ، رتینوئیک اسید و ویتامین Cموضعی ) همزمان استفاده نمود تا نتایج بهتری حاصل شود .همچنین در فصل های گرم مثل تابستان که توصیه به انجام لیزرهای لایه بردار ( ablative ) به علت احتمال به جا ماندن لک (PIH ) نمی شود می توان برای درمان لک همزمان با دارو درمانی و میکرودرم از مزوتراپی نیز استفاده نمود که نتایج چشمگیر و قابل توجه می باشد .

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق ژل در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی این عمل جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فروغ شکیبی [ 1402-06-29 ]
سلام من صورتم صاف بودچند وقتی که منافذ صورتم باز شده طوری که چال های کوچیک ایجاد شده رو پوستم ایامیکرودرم کنم خوبه اثر داره؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معایب و مزایای تزریق بوتاکس چیست؟معایب و مزایای تزریق بوتاکس چیست؟

صرف نظر از این واقعیت که کشنده‌ترین عارضه بوتولیسم، فلج می‌باشد، دانشمندان راهی برای استفاده از آن را پیدا کرده‌اند که برای انسان مفید می‌باشد. تزریق مستقیم مقادیر بسیار کم و رقیق‌شده سم به عضلات خاص باعث ضعیف شدن کنترل شده آن عضلات می‌گردد ... ادامه مطلب

تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم به منظور درمان گودی، تیرگی و چین و چروک این ناحیه، از اقدامات رایج پوستی است که با کمترین عوارض در مراکز معتبر پوست و مو، توسط پزشکان پوست صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارضتزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارض

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب