اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

خارش پوست در حاملگی

بارداری دوره ای از تغییرات هورمونی و متابولیک عمیق است كه بدن آنرا برای مدت نسبتاً كوتاهی تحمل می كند و در طی آن تغییرات متعددی در پوست، ناخن و موها بروز می كند، بثورات و تغییرات پوستی در طول بارداری فوق العاده شایع هستند، به علت شرایط خاص روحی و روانی زنان باردار، این تغییرات می توانند سبب بروز نگرانی هایی شوند كه ممكن است مربوط به زیبایی ظاهری، امكان عود در بارداری های بعدی، اثرات بالقوه بر روی جنین و یا مجموعه ای از آنها باشد.

بثوراتی كه در دوران بارداری مشاهده می شوند همگی از اهمیت یكسانی برخوردار نیست. برخی از آنها تغییرات پوستی شایعی هستند كه تقریباً در تمام زنان باردار دیده می شوند. البته تعدادی از بیماری های پوستی نیز وجود دارند كه اختصاصاً با حاملگی همراه هستند. همچنین حاملگی می تواند سبب تشدید یا تخفیف بسیاری از بیماری های پوستی شود كه اختصاص به این دوران ندارد.

وجود خارش در دوران بارداری در بعضی از نواحی بدن بخصوص دور شکم و پستانها که در حال بزرگ شدن هستند نادر نیست، زیرا پوست باید برای هماهنگی با رشد این نواحی کشیده می شود.هورمون های دوران بارداری نیز تا حدی در این امر مؤثرند. در حدود دوسوم از خانم های باردار در طول دوران بارداری دچار قرمزی و گاهـی خارش کـف دست ها و پاها می شوند.

کارشنـاسـان براین باورند که ، علت این اختلالات که بلافاصله پس از زایمان از بین می رود، افزایش سطح استروژن خون است.گاهی ممکن است بیماریهای پوستی که بطور طبیعی با خارش همراه است نظیر خشکی پوست، اگزما، یا آلرژی غذایی در دوران بارداری، با خارش شدیدی بروز کند.

و اما چگونه می توان خارش را تسکین داد ؟

پرهیزاز گرفتن دوش و حمام داغ زیرا می تواند پوست را خشک تر کرده و خارش را تشدید کند.از صابون های ملایم استفاده کنید و دقت کنید که آنرا بخوبی آب کشی کنید و سپس به آرامی پوست را خشک کنید.پس از استحمام از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند و ترجیحاً انواعی را که معطر نیستند انتخاب کنند زیرا بعضی از انواع عطریات می توانند پوست را تحریک کنند.استفاده ازلباسهای نخی و گشاد و هنگام گرمای روز از خانه خارج نشوندزیرا حرارت خارش را تشدید می کند.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق فیلر در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌گردد. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای این عمل به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل یا فیلر جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا روحانی [ 1402-06-17 ]
خانم دکتر توروخدا یه پمادی یا راهکاری برا خارش بگین چند روزه نه شب دارم نه روز همه جای بدنم میخاره از بس خاروندم زخم شدن استراحت مطلقم نمیتونم برم دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا پوست ترک میخورد؟چرا پوست ترک میخورد؟

برخی مواقع ترک پوست به علت یک اختلال پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس (سوریازیس)، یا بر اثر تماس پوست با یک ماده تحریک کننده بروز می‌کند. ترک پوست همچنین می‌تواند یک علامت اختلالی زمینه‌ای باشد. بطورمثال افراد دچار دیابت ممکن است با ترک پوست کف دست و پا مواجه شوند ... ادامه مطلب

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب

چرا بهتر است کاشت مژه انجام ندهیم؟چرا بهتر است کاشت مژه انجام ندهیم؟

کاشت مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند ... ادامه مطلب