اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

سلولیت چیست

سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی از بدن مانند کشاله های ران، شکم اطلاق می شود. سلولیت بیشتر در میان زنان نوجوان و بزرگسال رایج است.سلولیت یک بیماری محسوب نمی شود و عوارض بدی برای بدن ایجاد نمی کند اما می تواند ظاهری نا زیبا ایجاد کند. محققان در پی یافتن راه هایی برای درمان سلولیت نیز می باشند.

نشانه های سلولیت

سلولیت در واقع همان ناهمواری های موجود بر سطح پوست است.سلولیت تنها زمانی قابل مشاهده است که پوست قسمتی از بدن از اطراف فشار داده شود. سلولیت شدیدتر باعث می شود پوست به صورت ناصاف و دارای فرورفتگی و برآمدگی دیده شود. سلولیت معمولاً نواحی ران را در گیر می کند اما ممکن است در شکم و بازوها هم ایجاد شود.

علت بوجود آمدن سلولیت

سلولیت در اثر اختلال در رشته های اتصال دهنده ای که بین بافت چربی قرار گرفته اند و پوست را به ماهیچه های زیرین اتصال می دهند رخ می دهد. در واقع زمانی که سلولهای چربی بزرگ و انباشته می شوند پوست را به خارج هل می دهند، در حالی که رشته های محکم اتصال دهنده، پوست را به داخل می کشند و این حالت باعث به وجود آمدن برآمدگی و فرورفتگی در پوست می شود.

عوامل خطر

سلولیت در بین زنان شایع تر از مردان است. در واقع اغلب زنان تا حدی مبتلا به سلولیت می باشند زیرا تجمع چربی در نواحی مستعد سلولیت در زنان بیشتر است. همچنین با افزایش سن، که خاصیت الاستیسیته پوست کم می شود، احتمال بروز سلولیت افزایش می یابد. افزایش وزن می تواند موجب مشهودتر شدن سلولیت شود. البته افراد لاغر هم ممکن است سلولیت داشته باشند.معمولاً سلولیت ریشه وراثتی دارد. وراثت مهمترین نقش را در استعداد ابتلاء به سلولیت ایفا می کند. سبک زندگی غیرفعال و بی تحرکی احتمال بروز سلولیت را افزایش می دهد.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق فیلر در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌گردد. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای این عمل به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل یا فیلر جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهاره روشنی [ 1402-06-29 ]
سلام. خانم دکتر شما در کلینیکتون درمان سلولیت ساق پا هم انجام میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع خطوط ظریف صورت با لایه برداریرفع خطوط ظریف صورت با لایه برداری

اگر احساس می‌کنید پوستتان به لطافت گذشته نیست و دوست دارید کمی رنگ آن روشن شده و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد، می‌توانید از لایه‌برداری استفاده کنید. لایه‌برداری سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد و پوست‌تان شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود ... ادامه مطلب

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب

نکات مهم در تزریق فیلر چانهنکات مهم در تزریق فیلر چانه

یکی از روشهای زیبایی نسبتاً متداول، تزریق فیلر به چانه است که جزو امن ترین راه‌ها برای دستیابی سریع و آسان به یک چانه برجسته‌تر و زیباتر می‌باشد ... ادامه مطلب