اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درمان خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

به مرور زمان و بالا رفتن سن چین و چروک‌هایی روی صورت نمایان می‌شوند که یکی از شایع‌ترین آنها خطوط پیشانی است. این خطوط نسبت به سن، عادت‌ها و شرایط محیطی در فرورفتگی و ایجاد چروک روی صورت هر فرد شکلی متفاوت دارد. با پیشرفت علم در زمینه پزشکی روش‌هایی برای جوان‌سازی پوست بوجود آمده است که در ادامه با روش تزریق بوتاکس آشنا خواهیم‌ شد.

خطوط پیشانی

قسمت استخوانی در بالای چشم و ابرو که در عقب به استخوان پسِ‌سری اتصال دارد را پیشانی می‌نامند. رگ‌های خونی اطراف پیشانی با تشکیل پلاک‌هایی موجب ایجاد چین و چروک‌های عمیق در این ناحیه از صورت می‌شوند؛ عضله‌ای بین دو ابرو و روی استخوان بینی وجود دارد كه به طرف بالا امتداد یافته و به آن (پروسروس) می‌گویند. وظیفه‌ی این عضله پایین كشیدن ابروهاست و شکل ظاهری آن نازك، دوكی و مسطحی است. شایان ذکر است که روش‌های درمانی برای رفع این اختلال بوجود آمده است.

بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان را در محیطی ایمن، توسط پزشک مجرب و با مطلوب ترین کیفیت بوتاکس در کلینیک دکتر لادن ناظمی تجربه نمایید. برای مشاوره رایگان وکسب اطلاعات بیشتر با شماره 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

دلایل بوجود آمدن خطوط پیشانی

به غیر از افزایش سن دلایل زیادی بر ایجاد این چین و چروک‌ها دخیل هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد خطوط پیشانی، عادت‌های غلط و انقباض عضلات پیشانی است؛ در کل انقباض بیش از حد و مداوم عضلات صورت باعث ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شوند. همچنین خنده‌های زیاد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، کمبود خواب، استرس، اخم و عصبانیت در بروز این خطوط موثر هستند.
نوشیدن مقدار مناسبی آب در طی روز و مصرف غذاهای دریایی که حاوی امگا3 هستند، می‌توانند در رفع خطوط پیشانی موثر باشند.

درمان خطوط پیشانی با روش‌های کیلینیکی

روش‌های درمانی بسیاری برای رفع چین و چروک‌های صورت بوجود آمده‌است.
برخی از این روش‌ها عبارتند از:
جوانسازی پوست با لیزر ابلیتیو- Co2 و اربیوم، تزریق ژل و بوتاکس (یا دایسپورت)، جراحی لیفت صورت، استفاده از چسب و پچ ضد پیری و تزریق ژل‌‌هایی مانند اسید هیالورونیک از جمله روش‌های درمان خطوط پیشانی هستند که در اینجا با تزریق بوتاکس برای رفع این خطوط آشنا خواهیم‌شد.

درمان خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس درمانی غیر تهاجمی بوده که جز پرطرفدار‌ترین روش‌های جوانسازی است.
ماهیچه‌ها برای حرکت کردن از اعصاب دستور گرفته و توسط یک ماده شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه‌ها می‌رسد. بوتاکس از ترشح استیل کولین و مشخص شدن ماهیچه جلوگیری می‌کند و باعث صاف شدن جای چین و چروک ها خواهد‌شد.
این تزریق با موادی به نام بوتولینیوم که نوعی سم باکتری کلستریدیوم است، انجام شده که باعث فلج شدن موقت عضلات می‌شود.
در ابتدا پزشک محل تزریق را ضدعفونی کرده و با بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌کند. این تزریق ماهیچه‌های صورت را به‌طور موقت فلج می‌کند تا به سمت بالا حرکت نکنند و از بروز چین و چروک جلوگیری کنند.
این متد درمانی به وسیله سرنگ ظریفی انجام می‌شود. قسمت بالایی پیشانی دارای ماهیچه‌ای است که با انقباض آن ابرو‌ها بالا رفته و در نتیجه چین و چروک‌ها نمایان می‌شود.
تزریق در ناحیه پیشانی در پنج نقطه انجام شده که افرادی با پیشانی بزرگتر، به تزریق در نقاط بیشتری نیاز دارند.
در نهایت این تزریق باعث صاف شدن و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود و همچنین باعث بالا رفتن ابرو‌ها و لیفت آنها خواهد‌شد. ماندگاری این تزریق حدودا بین 6 تا 12 ماه خواهد‌ بود.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس خطوط پیشانی

تزریق ژل در اصفهان به عنوان یکی از بهترین روشهای فرم دهی و افزایش حجم صورت و بدن، توسط دکتر لادن ناظمی، با استفاده از فیلرهای مجاز و با کیفیت قابل انجام است. لطفاً برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عزیزی [ 1402-06-29 ]
من عمل قلب بازکردم دارو هم مصرف میکنم الان ۶سال ازعمل میگذره ایا میتونم بوتاکس پیشانی و صورت انجام بدم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر افبهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر اف

روش آر اف، یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است که روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج خوبی را هدیه دهد. ... ادامه مطلب

زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

امروزه بسیاری از مردان برای دستیابی به چهره ای خوش فرم با زوایای ایده آل و مناسب به روش های زیبایی زاویه فک مردانه روی می آورند. ... ادامه مطلب

کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب