اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

لیزر اربیوم چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

به مرور زمان و پیشرفت علم در زمینه پزشکی و جوانسازی پوست، روش‌های نوینی برای رفع اختلالات پوستی بوجود آمده‌است. یکی از این روشها بهره‌گیری از لیزر اربیوم به منظور رفع مشکلاتی ماننده زخم‌های ناشی از آکنه، چین و چروک پوست، لکه‌های کبدی و همچنین مشکلاتی مربوط به رنگدانه های پوست است که در ادامه به آن می‌پردازیم .

کلینیک پوست و لیزر دکتر لادن ناظمی، ارائه دهنده خدمات درمانی - جوانسازی و زیبایی پوست از جمله لیزر اربیوم در اصفهان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی پوست صورت

پوست یک عضو زنده در بدن است که از لایه‌هایی به نام لایه‌شاخی (اِستراتوم کورنِئوم) که فوقانی‌ترین لایه آن بوده و سطح پوست را لایه‌ای به نام (اپیدرم) تشکیل می‌دهد و متشکل از سلول‌های زنده و مرده هستند.
در زیر پوست و اپیدرم، درم قرار گرفته که سطحی‌ترین لایه‌ی پوست است و حاوی عروق خونی، پایانه‌های عصبی و غدد است. لایه‌ای از چربی در زیر درم قرار می‌گیرد و به عنوان یک عایق، ضربه گیر و منبع انرژی عمل می‌کند؛ با وجود این لایه‌ها سلول‌های زنده پوست دائماً تولید شده تا جایگزین سلول‌های مرده شوند.
استحکام و انعطاف درم به علت وجود رشته‌های کلاژن و الاستین است که کلاژن فراوان‌ترین رشته فیبری تشکیل دهنده این بستر است؛ الاستین نیز یکی دیگر از پروتئین‌های فیبری تشکیل دهنده درم است که مهمترین عامل کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست محسوب می‌شوند.

عارضه‌های پوستی و علائم دخیل بر ایجاد آن‌ها

هر کدام از اجزای صورت به درصد معینی در زیبایی چهره تاثیر دارند، پوست یکی از عضو‌‌های بسیار موثر در زیبایی چهره است.
با افزایش سن، پوست افراد ممکن است خشک یا چروکیده شود همچنین در برخی مواقع نواحی قهوه‌ای به نام خال، منتشر و پهن خواهند‌ شد و این امر موجب بروز اختلالاتی در زیبایی صورت فرد می‌شود.
به دلیل نداشتن رطوبت کافی، پوست حالت سوختگی پیدا می‌کند همچنین پوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می‌شود که در این صورت نسبت به عوامل محیطی و بعضی مواد حساس می‌شود.
داشتن چین و چروک، جای جوش و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از آفتاب‌ سوختگی باعث بروز اختلالاتی روی پوست خواهند‌ شد؛ شیوه نامناسب زندگی و عوامل محیطی می‌توانند شما را پیش از موعد پیر کنند. مردم معمولا چین‌های پا کلاغی و خطوط خنده را به بالا رفتن سن ربط می‌دهند. با افزایش سن پوست صورت کشسانی خود را از دست داده و چین و چروک و خطوط ریزی نمایان می شوند. اما این علائم فیزیکی پیری، گاهی ربطی به افزایش سن ندارند و علائمی همچون قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به مدت زیاد، آلودگی هوا، کمبود خواب، استرس، استعمال دخانیات و همچنین عادات غلط از جمله عوامل موثر بر ایجاد چین و چروک پوست صورت هستند.
همانطور که پیش‌تر گفتیم روشهایی برای رفع این عارضه‌ها و جوانسازی پوست بوجود آمده‌ است که یکی از این روش‌های درمان غیرتهاجم، لیزر اربیوم است.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم از دسته لیزر‌های حالت جامد است که با طول موج 2.940 نانومتر در مدهای سویچ شده و پالسی کار می‌کند و با بخار کردن لایه سطحی پوست موجب برداشتن آن می‌شود. لیزر اربیوم با موفقیت خطوط سطحی و چین و چروک‌های با عمق متوسط را با درد و عوارض جانبی کمتر و همچنین بهبودی سریع‎تر نسبت به سایر درمان‌ها، برطرف می‌کند. لیزر اربیوم یک فرآیند درمانی ملایم‌تر و کم‌تهاجمی‌تر را نسبت به لیزر دی اکسید کربن (CO2) فراهم می‌کند. پزشک از روش‌های مختلف لیزر درمانی برای جوان‌سازی پوست روی صورت، گردن، قفسه سینه و دستان استفاده می‌کند. لیزر اربیوم اختلالات پوستی شایع را درمان کرده و علائم افزایش سن روی پوست را کاهش می‌دهد.

کاربرد‌های لیزر اربیوم

از جمله کاربرد‌های این لیزر می‌توان به رفع اسکارهای جوش و بخیه و آبله‌مرغان، از بین بردن چربی پلک، برطرف کردن زگیل‌های تناسلی و زگیل‌های داخل دهان، کاهش حجم و یا کمرنگ کردن کلوئیدها، از بین بردن چین و چروک‌های سطحی پوست، درمان رنگدانه‌های غیرهمگن، درمان عروق مشخص از زیر پوست، از بین بردن ضایعه‌های پوستی و پاک کردن تاتو، درمان رینوفیما و بسیاری از مسائل درمانی تخصصی نظیر: بیماری فیوررکاشات، آدنوم سباسه، لب اکتینیک و .... اشاره کرد.

مراحل انجام لیزر اربیوم

در بازسازی پوست با لیزر اربیوم از اشعه‌ای استفاده می‌شود که پالس‌های کمی از نور را با انرژی بالا ارسال کرده که توسط آب و مواد موجود در پوست جذب می‌شود. نور به انرژی گرمایی تغییر می‌کند و لایه به لایه گرما سطح نازک پوست را از بین می‌برد؛ سپس بعد از عمل و وقتی که محل زخم بهبود پیدا می‌کند، پوست جدید رشد کرده و جایگزین پوست آسیب دیده‌ای که با لیزر برداشته شد، می‌شود.

مزایای لیزر اربیوم

مهمترین مزیت استفاده از لیزر اربیوم سرعت عمل در رسیدن به نتایج دلخواه است. در این روش لایه‌ای از سطح پوست توسط لیزر برداشته شده و باعث نمایان شدن سریع نتایج مثبت خواهد‌شد.
از جمله مزایای لیزر اربیوم تأثیر محسوس و قابل مشاهده، سرعت عمل بالا در اثرگذاری و همچنین نداشتن عوارض شدید در این متد درمانی و جوانسازی پوست است.
لیزر اربیوم همچون دیگر روش‌های جوانسازی، همراه با عوارضی است که خوشبختانه در صورت درمان توسط پزشک مجرب و مجهز به دانش بالا در زمینه کار با این دستگاه، می‌توان آنها را تا کمترین حد کاهش داد. مهمترین عارضه پس از انجام لیزر با دستگاه اربیوم، خون مردگی و قرمز شدن سطحی پوست است که با انجام به موقع دستورات پزشکی، می‌توان آنها را به حداقل رساند.

مراقبت‌های بعد از جوان‌سازی پوست با لیزر اربیوم

تاول‌های کوچک در سطح پوست، نمناک شدن پوست، ترشحات زرد رنگ از پوست و احساس سوزش در صورتی که لیزر اربیوم در حالت قوی خود و برای بخش بزرگی از پوست بکار رفته باشد؛ ایجاد خواهند‌ شد که تا چند روز طبیعی هستند. در این دوره بهتر است روزانه چند بار پوست را با آب سرد شستشو دهید و در صورتی که محل زخم پاسمان است، آن را مرتب عوض کنید و از کندن پوسته‌های ایجاد شده روی پوست اجتناب نمایید.
معمولا ناحیه لیزر شده حداقل برای چند روز صورتی رنگ، متورم و حساس است. در این دوره استفاده از کمپرس سرد و داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مثل آسپیرین و ایبوپروفن با مشورت و تجویز پزشک، می تواند کمک کننده باشد.
اگر پوست اطراف دهان تحت درمان با لیزر اربیوم قرار گرفته باشد، ممکن است پزشک شما یک داروی ضد ویروسی به نام آسیکلوویر تجویز کند تا مانع ایجاد عفونت و تبخال شود.
استفاده از بسته‌های یخی و اسپری آب روی ناحیه درمان به مدت یک روز از حساسیت به آفتاب سوختگی بعد از درمان جلوگیری می‌کند.
بعد از انجام لیزر اربیوم به اندازه کافی آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید و غذاهای سالم میل کنید.
در صورتی که چشم‌های شما خشک می‌شود از قطره‌های چشم استفاده کنید.
به مدت 24 ساعت پس از انجام لیزر، هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
همیشه قبل از این که به ناحیه درمان شده دست بزنید، دست‌های خود را بشویید.
حداقل به مدت 7 روز پس از درمان نباید ورزشهای سنگین و همراه با تعریق زیاد انجام دهید.

تزریق بوتاکس از جمله پرکاربردترین اقدامات جوانسازی قابل انجام در مراکز تخصصی پوست است. با این روش، می‌توان در زمانی کوتاه و با حداقل هزینه، به رفع بسیاری از خطوط و چین و چروکهای پوست پرداخت. توصیه می‌شود برای تزریق بوتاکس حتماً به مراکز معتبر و مجاز تحت نظر پزشک مراجعه نموده، با این کار هم از نتایج مطلوب برخوردار شوید و هم از عوارض غیر معمول این روش رهایی یابید. کلینیک دکتر لادن ناظمی با سالها تجربه در این زمینه و در محیطی آرام و منطبق بر معیارهای کنونی، آماده خدمت رسانی به متقاضیان جوانسازی با تزریق بوتاکس در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریسا حسامی [ 1402-07-13 ]
سلام دکتر در اوایل دوران بارداری میشه لیزر اربیوم انجام داد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزووایت صورت یا کرم پودر دائمیمزووایت صورت یا کرم پودر دائمی

مزو وایت صورت یا کرم پودر دائمی روشی کم عارضه برای داشتن پوستی روشن‌تر و خوش رنگ تر می‌باشد. مزو وایت برای افرادی با رنگ پوست تیره مناسب است. همچنین از این روش برای کاهش کک و مک، لک، تیرگی دور چشم، تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه و لک های پیری، رفع تیرگی زیر بغل، بیکینی، پشت آرنج و زانوها استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

نکات مهم در تزریق فیلر چانهنکات مهم در تزریق فیلر چانه

یکی از روشهای زیبایی نسبتاً متداول، تزریق فیلر به چانه است که جزو امن ترین راه‌ها برای دستیابی سریع و آسان به یک چانه برجسته‌تر و زیباتر می‌باشد ... ادامه مطلب

علت و درمان لک و سیاهی پشت کمرعلت و درمان لک و سیاهی پشت کمر

لکه های پوستی به هرگونه شرایطی گفته می شود که در آن پوست بدن به رنگ تیره در آید. ... ادامه مطلب