اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق بوتاکس، موثرترین روش درمان خط اخم

با افزایش سن و استفاده مکرر از عضلات صورت، چین و چروک‌ زیادی به مرور زمان ایجاد می‌شوند که باعث مسن و عبوس جلوه دادن چهره‌ خواهند‌ شد. امروزه با پیشرفت در زمینه پزشکی، درمان‌های متعددی برای برطرف کردن این نگرانی‌ها بوجود آمده‌ است که در ادامه با تزریق بوتاکس به عنوان یکی از پرطرفدارترین روشهای جوانسازی آشنا خواهید‌ شد.

کلینیک پوست و لیزر دکتر لادن ناظمی آماده ارائه خدمات تزریق بوتاکس به متقاضیان محترم در اصفهان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

خط اخم

اخم یکی از حالت‌های صورت است که ناراحتی، خشم، نگرانی، یا ناخوشنودی فرد از یک موضوع را نشان می‌دهد. یکی از اختلالات پوستی در صورت، چین و چروک‌ها هستند که ایجاد خط اخم یکی از شایع‌ترین آنهاست. به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود که این اختلال پوستی می‌تواند در هر سنی بسته به موقعیت و عادات اشتباه ایجاد شود اما با افزایش سن بیشتر جلب توجه می‌نماید.

دلایل دخیل بر ایجاد خط اخم بین دو ابرو

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد خط اخم، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید است که باعث آسیب‌های ناشی از آن خواهد‌ شد و در نتیجه کلاژن و الاستین موجود در پوست از بین رفته و پوست حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد.
روند طبیعی پیرشدن پوست یکی دیگر از دلایل ایجاد خطوط اخم بین دو ابرو است. لایه‌ داخلی پوست (درمیس) با بالارفتن سن نازک تر شده و تکثیر سلول‌ها در آن کاهش می‌یابد؛ در نتیجه کلاژن و الاستین پوست کاهش یافته و قابلیت ارتجاعی پوست از بین خواهد‌ رفت.
مصرف دخانیات بر ایجاد چین و چروک‌ها دخیل بوده و همچنین باعث افزایش روند پیری می‌شود.
برای درمان خط اخم روشهای متعددی وجود دارد که مصرف کرم‌ها، دارو‌های تجویز شده توسط پزشک، استفاده از انواع لیزر، تزریق ژل و بوتاکس و ... از روشهای درمان رفع خطوط اخم در چهره می‌باشند.

بوتاکس چیست؟

یکی از مشهورترین برند‌های سم بوتولینوم، بوتاکس است که تزریق آن باعث رفع چین و چروک‌های پوست و در نتیجه جوانسازی آن می‌شود. این ماده در پزشکی کاربرد‌های زیادی دارد و تنها در حوزه‌ زیبایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از سم بوتولینوم، باکتری کلستریدیوم تهیه شده که باعث تولید انواع مختلف پروتئین می‌شود؛ از این ماده برای فلج و بی حرکت نمودن عضلات صورت استفاده می‌گردد.

مراحل تزریق بوتاکس خط اخم

می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌های درمان خط اخم فعال (خط اخمی که فقط در حالت اخم کردن دیده می‌شود؛ نه خطوطی که در حالت عادی و بدون حرکت چهره قابل مشاهده هستند) تزریق بوتاکس است چرا که در این درمان نیاز به بیهوشی و طی دوران نقاهت نیست و خونریزی همچنین عوارض جانبی وجود ندارد. تنها اگر در محل نامناسب و توسط افراد ناشی انجام شود، عوارض زیادی به همراه خواهد‌ داشت.
در جلسه اول درمان بوتاکس معمولاً مشاوره اولیه با پزشک انجام می‌شود تا پزشک معالج نواحی صورت و تشریح درمان را بررسی کند. همچنین سوابق پزشکی فرد بررسی شده تا مشخص شود تزریق بوتاکس هیچ ضرری برای وی به همراه نخواهد داشت.
این متد درمانی نیازی به بی‌حسی ندارد، البته امکان دارد پزشک ناحیه تحت درمان را با استفاده از بسته یخ یا کرم بیحس کننده، بیحس کند. در ابتدا ناحیه خط اخم با الکل ضدعفونی شده و تزریق به وسیله‌ی میکرو سوزن و سرنگ یکبار مصرف آغاز می‌شود. مقدار کمی از سم بوتولینوم در خطوط خط اخم تزریق خواهد‌ شد.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس خط اخم

یکی از نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس، دراز نکشیدن است که باید سر بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد و به هیچ عنوان تا 2ساعت بعد از تزریق سر به پایین خم نگردد.

تا 6 ساعت پس از درمان از لمس کردن، ماساژ دادن و استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید. این کار به کاهش احتمال ابتلا به عفونت کمک می‌کند.

۱ الی ۲ ساعت بعد از تزریق، عضلات خط اخم بین دو ابرو را تمرین دهید. تحرک این عضلات باعث می‌شود بوتاکس سریع‌تر جذب عضله شود.

تورم یا کبودی خفیف در محل درمان ممکن است دیده شود. این عوارض موقتی هستند و معمولاً طی چند روز از بین می‌روند.

تا یک روز بعد از تزریق ورزش نکرده و از شرایطی که باعث تعریق می‌شوند، دوری کنید.

از انجام لایه‌برداری یا میکرودرم ابریژن تا حداقل ۱۴ روز بعد از درمان خودداری کنید.

استفاده از ضد آفتاب روزانه فراموش نشود.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :استادی [ 1402-07-13 ]
من که راحت شدم از این خط اخم و چروک و خطوط های پیشانی عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستهاهایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستها

هایفوتراپی دست به عنوان یک ابزار موثر در زیبایی و جوانی پوست دست شناخته شده است. ... ادامه مطلب

مراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خندهمراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خنده

فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. ... ادامه مطلب

میزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرممیزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرم

ژل ژوویدرم (Juvederm) یکی از انواع فیلر موجود در بازار است که به عنوان فیلر برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ژل که دارای پایه اسید هیالورونیک است به صورت تزریقی توسط پزشک متخصص برای نواحی مختلف به ویژه گونه، لب و اطراف ده ... ادامه مطلب