اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق پی آر پی و کاربردهای آن

سالهاست که پزشکان در عرضه‌های گوناگون از پی آر پی برای درمان درد و بهبود آسیب دیدگی‌ها استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر تحقیقات متعددی در ارتباط با این روش انجام شده است و میزان اثر گذاری آن برای درمان چین و چروک و خطوط ریز پوست، جوانسازی، کاهش ریزش مو، کاهش بافت اسکار و کوچک کردن منافذ پوست ارزیابی شده است. در این روش از پلاکت‌های موجود در خون به همراه فاکتورهای رشد استفاده می‌شود تا با فرایند تولید کلاژن، درمان پوست و سایر مشکلات پوستی آغاز گردد.

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP ماده ای است که موجب بهبود شرایط پوست و مو می‌شود. پلاسما یکی از اجزای خون است که حاوی فاکتورها یا پروتئین های خاصی می‌باشد که به لخته شدن خون کمک می‌کنند. همچنین حاوی پروتئین هایی است که از رشد سلول حمایت می‌نمایند. محققان PRP را با جداسازی پلاسما از خون و تمرکز روی آن به دست می‌آورند. این ماده، پس از آماده سازی برای تزریق به نواحی آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این بحث با ما باشید تا از اینکه پی آر پی چیست و چه تاثیری بر پوست و مو دارد، آگاه شوید.

امروزه ثابت شده است، پی آر پی نتایج بسیار درخشانی در جوانسازی و بهبود چین و چروک‌های پوست دارد. تزریق پی آر پی به منظور جوانسازی پوست از اقداماتی است که در کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر لادن ناظمی در اصفهان، با نهایت دقت و مهارت انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

پی آر پی چیست؟

پی آر پی PRP ماده‌ای است که پلاکت موجود در آن تقریبا 3 تا 5 برابر خونی است که در عروق بدن جریان دارد. همچنین، این ماده شامل فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF)، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF)، فاکتور رشد تبدیل کننده(TGF) و سایر پروتئین های فعال زیستی است که به جوانسازی پوست کمک می کند.
پی آر پی یک روش جوانسازی پوست است که با استفاده از پلاسما، تولید کلاژن و تکثیر آن را تحریک می کند و باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های پوست می شود. نتایج حاصل از پی آر پی که درمانی طبیعی است، می تواند تا دو سال ادامه یابد. علاوه بر این، پی آر پی روشی با حداقل تهاجم است، هیچ خطر واکنش آلرژیک ندارد و می تواند برای درمان تقریباً هر ناحیه از بدن بدون خطرات و عوارض جانبی مورد استفاده قرار گیرد؛ و برای بیمارانی که علاقه مند به جراحی نیستند یا کاندیدای مناسبی برای آن نمی‌باشند؛ می‌تواند ایده‌آل باشد. با تزریق پی آر پی، سلولهای بنیادی که هنوز تکثیر نشده‌اند؛ به محل مناسب درمان انتقال می‌یابند؛ و پس از این پروسه افزایش سلولهای ترمیم کننده در آن قسمت، موجب احیاء و ترمیم بافت مورد نظر می‌شوند.

تهیه پی آر پیPRP

مراحل تهیه پی آر پی با گرفتن خون از فرد آغاز می‌شود. سپس نمونه خون گرفته شده در دو مرحله برای جدا سازی PRP از سایر سلولهای خون، سانتریفیوژ می شود. در تهیه پی آر پی، تکنیک پزشک و تجهیزات مورد استفاده بسیار اهمیت دارد. اثر برخی فاکتورهای رشد در بهبود آسیب های مختلف و غلظت بالای فاکتورهای رشد موجود در پی آر پی، مبنای نظری استفاده از این روش در ترمیم بافت پوست است.

پی آر پی چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود؟

سلولهایی که در بدن به بهبود بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کنند؛ پلاکت نام دارند. پی آر پی به عنوان ماده‌ای که حاوی غلظت بالایی از پلاکت است؛ به مناطق هدف پوست تزریق می شود و سپس محیطی را ایجاد می کند که به رشد کلاژن کمک می‌نماید. با افزایش کلاژن در پوست، بافت‌های آسیب دیده بازسازی شده و در نتیجه پوست صاف و سفت تر خواهد شد. همچنین تزریق پی آر پی موجب بهبود چین و چروک‌ها و رفع تیرگی و کدورت پوست نیز می‌شود؛ که همه این موارد به جوانسازی پوست منجر خواهند شد.

نکاتی درباره پی آر پی

تفاوت پرکننده‌ها (فیلرها) با پی آر پی چیست؟

پرکننده‌های پوستی مانند تزریق ژل یا تزریق چربی، با تمرکز بر تک تک چین‌ها و خطوط صورت، به درمان آنها می‌پردازند؛ در صورتی که با تزریق پی آر پی به جای اینکه یک بار روی یک چین و چروک تمرکز شود، با افزایش کلاژن همه چین و چروک‌ها بهبود می‌یابند و جوانسازی کلی پوست رخ می‌دهد. همچنین پی آر پی برای بهبود چهره‌هایی که خسته به نظر می‌رسند؛ باز سازی رنگ پوست، سفت و لطیف نمودن پوست و پر کردن نواحی از پوست که دسترسی به آنها مشکل است و تزریق فیلر در این مناطق دشوار بوده یا با ریسک زیادی همراه است؛ نیز موثر می‌باشد. یادآور می‌شویم؛ اگر امکان درمان PRP، همزمان با فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید فراهم باشد؛ می‌توان شاهد نتایج بسیار خوبی در بهبود ظاهر پوست و چهره بود. در واقع پی آر پی و تزریق فیلر مکمل یکدیگر هستند و همراهی آنها باهم، می‌تواند بسیاری از اهداف جوانسازی و زیبایی را تواماً تامین نماید.

اقدامات پس از تزریق پی آر پی

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کیانا [ 1402-07-18 ]
تا چند درصد تزریق پی آر پی برای صورت مفیده ؟ ماندگاری بالایی داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است ... ادامه مطلب

همه چیز درباره تزریق ژل الانسههمه چیز درباره تزریق ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که در قدرت ماندگاری بی رقیب است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. ژل استثنایی الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است ... ادامه مطلب

مزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکسمزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکس

روشی به نام مزوبوتاکس ابداع شده است که بیشتر در افرادی کاربرد دارد که دوست ندارند بعداز تزریق بوتاکس چهره ی مصنوعی یا به بین دیگر ماسکه ای داشته باشند. خیلی از بازیگران از این روش استفاده می کنند چرا چهره شان حالت طبیعی داشته باشد و در عین طبیعی بودن جوانی صورت خود را حفظ کرده باشند ... ادامه مطلب