اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

همه چیز در مورد کرایوتراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ها و دانه‌هایی که بر روی سطح پوست نمایان است، استفاده می‌شود. کرایوتراپی یک روش درمانی مؤثر برای ضایعات پوستی پیش سرطانی مانند زگیل تناسلی و همچنین سایر بیماری‌های پوستی مانند خال می‌باشد. استفاده از نیتروژن مایع بر روی ضایعات پوستی به پزشک این امکان را می‌دهد تا سلول‌های آسیب دیده پوست را هدف قرار داده و آنها را در سطح سلولی از بین ببرند. اگر می‌خواهید به اطلاعات بیشتری در ارتباط با کرایوتراپی دست یابید؛ به ادامه مطلب توجه نمایید.

درمان ضایعات پوستی با کرایوتراپی در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر لادن ناظمی قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

کرایوتراپی دقیقا چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه کرایوتراپی حاوی نیتروژن مایع، دمایی بین -100 تا - 150 فارنهایت داشته و در حدود چند دقیقه می تواند دمای پوست را پایین آورده و پوست را خنک سازد. سرمای شدید آن باعث می شود که سیستم ایمنی فرد به صورت ناگهانی قدرت پیدا کرده و بتواند با عوامل بیماری زا مقابله کند. برای از بین بردن بافت‌های معیوب سطح پوست، نیتروژن مایع به طور مستقیم با یک سواب پنبه‌ای و یا دستگاه اسپری به محل ضایعه پاشیده می‌شود.

برای تومورهایی که در زیر سطح پوست و عمیق در بدن قرار دارند، پزشک از هدایت تصویری جهت قرار دادن یک یا چند اپلیکاتور یا کرایوپروب از طریق پوست به محل بافت معیوب استفاده خواهد کرد، و سپس نیتروژن مایع یا گاز آرگون را ارائه می‌دهد. بافت زنده، سالم و معیوب، نمی‌تواند شرایط بسیار سرد را تحمل کند و به دلیل از هم پاشیدن سلولی ناشی از گسترش یخ درون سلول یا منقبض شدن ناشی از آب خارج شده از سلول و
از دست دادن جریان خون میمیرد.

از آنجایی که کرایوتراپی شامل یک سری مراحل است که منجر به مرگ سلول می‌شود، تومورها بارها یخ زده و آب می‌شوند؛ به طور معمول، دو یا چند دوره گرم شدن و یخ زدن استفاده می‌شود. هنگامی که سلول‌ها تخریب می‌شوند، سلول‌های سفید خون سیستم ایمنی برای خالی و تمیز شدن بافت مرده کار می‌کنند.

کرایوتراپی چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

برای درمان ضایعات پوستی به چند جلسه کرایوتراپی نیاز است؟

بسته به شرایط شما، در ابتدا نیاز است به‌طور متوالی ۵ الی ۱۰ جلسه درمانی، هفته‌ای سه بار داشته باشید، تا حداکثر نتیجه مطلوب را به دست آورید. پس‌ از آن برای حفظ نتایج به‌دست‌آمده و افزایش بهبودی، می‌توانید فاصله درمان را بیشتر نمایید. به عنوان مثال یک تا دو بار در هفته کفایت می‌کند.

مراقبت های بعد از کریوتراپی چه هستند؟

شما ممکن است تا سه روز بعد از کرایوتراپی احساس درد داشته باشید. ولی پس از دو هفته کاملا بهبود می‌یابید. احتمال بروز اسکار بعد از کرایوتراپی وجود دارد. همچنین ممکن است بر روی محل درمان دچار تاول شوید. در صورت ترکیدن تاول، ناحیه مورد نظر را با ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا پوست ترک میخورد؟چرا پوست ترک میخورد؟

برخی مواقع ترک پوست به علت یک اختلال پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس (سوریازیس)، یا بر اثر تماس پوست با یک ماده تحریک کننده بروز می‌کند. ترک پوست همچنین می‌تواند یک علامت اختلالی زمینه‌ای باشد. بطورمثال افراد دچار دیابت ممکن است با ترک پوست کف دست و پا مواجه شوند ... ادامه مطلب

رهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل یا چربیرهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل یا چربی

گودی زیر چشم از جمله مشکلات بدون عارضه رایجی است که بسیاری از افراد به ویژه بانوان را درگیر کرده است. دانستن علل گودی زیر چشم به افراد کمک می کند تا از عواملی که باعث بروز این مساله می شوند پیشگیری کنند ... ادامه مطلب

پروتز چانه باتزریق چربیپروتز چانه باتزریق چربی

اگر چانه به هر دلیلی بسیار کوچک، پهن،کوتاه، نوک‌تیز یا عقب‌رفته باشد، راه‌های زیادی برای اصلاح شکل چانه و هماهنگی بیشتر در صورت وجود دارد. پزشک توسط تزریق چربی، برجسته کردن چانه را انجام می‌دهد ... ادامه مطلب