اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بهترین روش های درمان کک و مک صورت چیست؟

کک و مک، لکه‌های تیره رنگ و دایره شکل با قطر حدود ۵ میلی متر روی پوست هستند و به صورت ساده یا ناشی از آفتاب سوختگی بروز می‌کنند. این لکه های پوستی به صورت معمول روی لایه سطحی پوست هستند؛ و اغلب در مناطقی از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بیشتر در معرض تابش اشعه خورشید قرار می‌گیرند؛ به خصوص در افرادی که پوست روشن دارند، به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً بعد از قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب، تیره‌تر و برجسته‌تر خواهند شد و در ماه‌های زمستان کم رنگ شده و کمتر قابل مشاهده هستند.امروزه روشهای درمانی موثر برای درمان این عارضه پوستی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد.

دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه در زمینه درمان کک و مک در اصفهان، آماده ارائه خدمت در این زمینه به شما مراجعین محترم می‌باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ یا تمایل دارید جهت انجام اقدامات جوانسازی، درمان مشکلات و بیماری های پوستی و دیگر خدمات مراکز پوست از تجربه و مهارت ایشان بهره مند شوید؛ با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

علت بروز کک و مک‌ روی پوست

کک و مک‌ در نتیجه ساخته شدن رنگدانه ملانین به مقدار بیشتر از حد معمول در بعضی از نقاط پوست ایجاد می‌شود؛ و بعد از به وجود آمدن آنها، سلول‌های رنگدانه‌ای یا همان ملانوسیت‌ها دیگر تکثیر نخواهند شد.

پیشگیری از بروز کک و مک

برخی از اقدامات می‌تواند باعث پیشگیری از به وجود آمدن کک مک و یا کاهش شدت آن در افراد مبتلا گردد؛ که شامل موارد زیر می‌گردد:

عامل اصلی ایجاد کک و مک

ژنتیک یکی از مهمترین عوامل ایجاد کک و مک است؛ بنابراین افرادی که سابقه این عارضه را در خانواده خود مشاهده کرده اند و اغلب موهای قرمز یا بور دارند؛ بیش از دیگران به کک و مک مبتلا خواهند شد. و به همین نسبت امکان ابتلای افراد با پوست تیره به کک و مک کمتر است. کک و مک به عنوان یک عارضه پوستی با منشاء ژنتیکی، کاملا بی ضرر است و گاهی ممکن است با سایر مشکلات پوستی اشتباه گرفته شود.

اگر دچار لکه های قهوه ای رنگ روی پوست خود هستید؛ برای اطمینان از ماهیت آن و تشخیص اینکه آیا بی ضرر است یا خیر به پزشک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است؛ کک و مک‌ قابلیت تبدیل شدن به لکه‌های سرطانی را ندارد. در موارد نادری که کک و مک با آثار بیماری‌های ارثی نادری (مانند گزرودرما پیگمنتوزا یا نوروفیبروماتوزیس) همراه می‌شود، لازم است بیماری اصلی حتماً مورد پیگیری و درمان قرار شود.

انواع کک و مک

کک و مک معمولا به دو گونه زیر تقسیم می‌شود:

لنتیگو سیمپلکس

لنتیگو سیمپلکس یا کک و مک ساده لکه‌های رنگی تیره‌ای هستند که در پوست افرادی که از نظر ژنتیکی استعداد آن را دارند، به وجود می‌آید.

سولار لنتیگو

سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی نوعی آسیب‌دیدگی دائمی پوست است که به صورت لکه‌هایی با رنگ کمی تیره‌ تر از پوست، حاشیه‌های نامنظم و اندازه کمی بزرگ‌ تر از قطر یک مداد، بروز می‌کند.

عوامل مختلفی در بروز لکه‌های پوستی تاثیرگذار هستند که شایع‌ترین آن عامل وراثت و مواجهه مستقیم به تابش نور خورشید است. البته لازم به ذکر است؛ میزان و شدت کک و مک‌های به وجود آمده در پوست دو شخص مختلف که به میزان یکسانی در معرض نور خورشید قرار گرفته باشند، با هم مشابه نخواهد بود. نور آفتاب و منابع نور مصنوعی از خود اشعه‌های ماوراء بنفش ساطع می‌شوند.

اپیدرم یا همان لایه سطحی پوست در اثر قرار گرفتن در معرض این اشعه‌های ماوراء بنفش، ضخیم‌تر می‌شود و سلول‌های رنگدانه‌ای یا ملانوسیت‌ها هم مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین تولید می‌کنند. در واقع افزایش تولید ملانین راهکاری است که پوست برای محافظت از خود در برابر نور خورشید و اشعه‌های ماوراء بنفش در پیش می‌گیرد.

بهترین درمان کک و مک | دکتر پوست خوب در اصفهان

درمان کک و مک با لیزر کیوسوییچ

انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می‌توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک، خال و لکه‌های پوستی استفاده کرد. میزان ماندگاری نتایج این روش درمان لک صورت و کک و مک به نوع لیزر مورد استفاده و نوع لکه‌های پوستی که مورد درمان قرار گرفته است، بستگی دارد. لیزر کیوسوییچ یکی از انواع لیزرها می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان به درمان مشکلات رنگ دانه ای پوست از قبیل لک پوستی تاتو و کک و مک پرداخت.

درمان کک و مک با کرایوتراپی یا منجمد کردن

کرایوتراپی استفاده از سرمای بسیار شدید در بهبود و درمان برخی از بیماری های و مشکلات پوستی است. کرایوتراپی یکی از روش های مقرون به صرفه و موثر در درمان انواع زگیل ها ، زائده های پوستی، خال ها و همچنین کک و مک محسوب می‌شود.

درمان کک و مک با لایه‌برداری با مواد شیمیایی

لایه برداری با مواد شیمیایی یک از روشهای درمانی موثر کک و مک می باشد که جزو آسان ترین و راحت ترین روشهای درمان این عارضه نیز محسوب می‌شود. لایه برداری شیمیایی پوست برای درمان کک و مک به صورت سرپایی بر روی پوست انجام می‌شود. در روش مذکور از یک محلول شیمیایی برای برداشتن لایه بیرونی پوست استفاده خواهد شد و پوست زیرین که دارای کک و مک کمتری است را به نمایش می گذارد. روش پیلینگ کک و مک پوستی از عوارض کمتری برخوردار بوده و برای اتمام طول درمان نیز بایستی چند مرحله توسط پزشک انجام شود.

استفاده از کرم‌های ضد لک برای درمان کک و مک

کرم های ضد لک یکی از ایده ال ترین گزینه های انتخابی برای کسانی محسوب می‌شوند؛ که همه راه ها را طی کرده اند اما همچنان کک و مک ها از روی پوستشان به طور کامل محو نشده است. انواع مختلفی از کرمهای ضد لک در بازار موجود است که شما می‌توانید به تجویز پزشک، مناسب ترین آنها باری پوست خود ار تهیه نمایید. همچنین باید متذکر شویم؛ تاثیر کرم های ضد لک در افراد مختلف متفاوت است.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می‌توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می‌باشد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می‌رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب، همچنین استفاده از دستگاه مناسب است که البته یکی از بهترین آنها لیزر الکساندریت است. توصیه می‌شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به مطب های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کرده باشید و همچنین با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟

هایفوتراپی یک نوع روش برای ایجاد جوانسازی پوست است که با استفاده از متد پیشرفته صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش امواج صوتی به سطوح زیرین پوست نفوذ کرده با تحریک کلاژن می توانند به از بین بردن چین و چروک های پوستی و سفت شدن پوست کمک کنند ... ادامه مطلب

رینوپلاستی غیر جراحی با پلکسر بینیرینوپلاستی غیر جراحی با پلکسر بینی

کوچک کردن بینی با پلکسر یا پلاسماجت یکی از روشهای جدید در زیبایی بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلکسر از دستگاه های مورد استفاده در فرم دهی بینی است ... ادامه مطلب

همه چیز درباره تزریق ژل الانسههمه چیز درباره تزریق ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که در قدرت ماندگاری بی رقیب است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. ژل استثنایی الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است ... ادامه مطلب