اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی

ژل و چربی به عنوان فیلرهای پوستی، قابلیت تزریق به لایه های پوست را دارند و می‌توانند حجم پوست را افزایش داده و در نقاط مختلف صورت و بدن، فرم بهتری ایجاد کنند. هر یک از روشهای تزریق فیلر (پرکننده هایی که می‌توانند چربی بدن خود فرد باشند یا ژل های ساخته شده توسط برندهای متفاوت) دارای مزایای خاص خود می‌باشند و این شرایط به معنی این است که هر یک از آنها با توجه به انتظارات فرد ممکن است در موقعیت خاص نسبت به روش دیگر از برتری برخوردار باشد.

تصمیم‌گیری درباره استفاده از روش تزریق ژل در مقابل روش تزریق چربی بر اساس هر بیمار انجام می‌شود. تزریق ژل و تزریق چربی در موارد خاصی مفید هستند. برای یک فرد تزریق ژل ممکن است گزینه‌ی مناسب باشد و برای دیگری می‌توانیم از تزریق چربی استفاده کنیم تا نتیجه‌ی بهتری حاصل شود. میزان ماندگاری نتایج بسته به تفاوت مواد و نوع فیلر تزریقی متغیر است.

نکته اساسی مورد توجه در این زمینه آن است که هر دوی این روش‌ها در صورت انجام با تکنیک مناسب، توسط پزشکی که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار است؛ و استفاده از ابزار و مواد مناسب، کاملا موثر و مورد قبول می‌باشد اما به هرحال تفاوت‌هایی از نظر روند انجام و اثربخشی بین این دو روش وجود دارد. در این مقاله به این دو روش جوانسازی پوست پرداخته می‌شود.

برای جوانسازی و زیبایی پوست خود می‌توانید از طریق تزریق فیلرها اقدام نمایید. این روش یکی از موثرترین و سریع ترین روشهای جوانسازی، افزایش حجم و فرم دهی پوست است که با تاثیرات فراوان می‌تواند جوانی و شادابی را به شما هدیه دهد. شما می‌توانید بهترین تزریق فیلر در اصفهان را توسط دکتر لادن ناظمی با تکیه بر مهارت و تجربه سالها فعالیت در این زمینه انجام دهید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی چه روشی است؟

تزریق چربی یکی از روشهای افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست است که برای انجام آن، ابتدا از قسمتی از بدن شما که با مازاد چربی روبرو است (مانند شکم، پهلوها، باسن و...) به میزان مورد نیاز چربی برداشته می‌شود. سپس چربی تخلیه شده آماده سازی می‌گردد به این ترتیب که سلول های زنده چربی با قرار گرفتن محلول استخراج شده در سانتریفیوژ و در اثر گردش سریع، از خون، مواد بی حسی و ... تفکیک شده و آماده انتقال به محل گیرنده خواهند شد.

پس از بی حسی قسمتی که قرار است پیوند چربی در آن صورت گیرد؛ سلول های چربی با سوزنهای ریز به مقداری که مورد انتظار شما و پزشک است در آن محل تزریق می‌گردد. نکته حائز اهمیت در این روش، تزریق بیش از میزان مورد نیاز چربی به محل گیرنده است. در پیوند چربی بسته به خصوصیات بدنی خود شما بین 30 الی 70 درصد از چربی تزریق شده جذب می‌گردد. به همین دلیل معقول است به میزان بیشتری چربی تزریق گردد تا پس از جذب، نتایج مطلوب حاصل شود.

که البته تزریق مقدار بیشتر چربی، خود یکی از معایب این روش محسوب می‌شود زیرا در روزهای اول پس از تزریق (مثلا در صورت)، و قبل از بهبود تورم و التهاب، همچنین جذب مازاد چربی تزریق شده، فرم و شکل ظاهری صورت از حالت نرمال خارج می‌گردد و در حدود 2 الی 4 هفته طول می‌کشد تا بتوان نتایج نهایی تزریق چربی را پس از جلسه درمانی مشاهده کرد.

تزریق ژل چه روشی است؟

یکی از بهترین روشهای افزایش حجم تزریق ژل است. در این روش با استفاده از ژل های موجود که از برندهای متفاوت، با کیفیت ها و قیمتهای مختلف می‌باشند؛ قسمتهایی از صورت و بدن شما که با کاهش حجم مواجه است؛ پر شده و فرم بهتری می‌یابد. در گذشته استفاده از ژل های دائمی با عوارض بیشماری همراه بود اما خوشبختانه امروزه اغلب ژل ها بر پایه هیالورونیک اسید بوده و علاوه بر اینکه به ندرت شما را دچار حساسیت و عوارض خاص می‌کنند؛ پوست را به کلاژن سازی تحریک نموده، کیفیت پوست را نیز بهبود می‌بخشند و در واقع به جوانسازی پوست کمک می‌کنند.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟ | بهترین تزریق ژل در اصفهان

ژل های استاندارد در پک های یک سی سی آماده تزریق بوده و اگر از برند معتبر و شناخته شده ای تهیه شوند؛ همچنین به تاریخ انقضا و مهارت پزشکی که قرار است کار تزریق ژل را انجام دهد نیز دقت گردد؛ می‌توان نتایج شگفت انگیزی را پس از تزریق ژل مشاهده نمود. پس از تزریق ژل کمی تورم و التهاب، همچنین در مواردی کبودی ناچیز قابل پیش بینی است که با گذشت دو هفته به کلی رفع شده و بهبود می‌یابند.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

در ادامه، این دو روش جوانسازی و زیبایی پوست از جهات مختلف با هم مقایسه می‌شوند تا شما بتوانید با دیدی باز و اطلاعات کافی در صورت تمایل یکی از این دو روش را انتخاب نمایید

ماندگاری

دوام و ماندگاری تزریق ژل و تزریق چربی، علاوه بر موراد دیگر بر اساس اینکه در چه قسمتی تزریق انجام شده باشد؛ متفاوت است. ماندگاری تزریق ژل بسته به محل تزریق، مراقبتهای پس از تزریق و مواد مورد استفاده متغیر است و در بازه زمانی 6 الی 18 ماه می‌گنجد. البته در مواردی هم حتی پس از گذشت این زمان، همچنان آثار تزریق ژل ماندگار بوده و مشاهده می‌شود. در تزریق چربی تکنیک پزشک در این عمل یکی از مهمترین مولفه ها در ماندگاری این روش است. اگر سلولهای زنده چربی به سطوح مختلف پوست انتقال پیدا نکنند؛ معمولا در زمانی محدودی آثار تزریق چربی از بین می‌رود. ولی اگر تزریق توسط پزشک پوست به درستی صورت گیرد، مراقبتهای پس از تزریق رعایت شود و مکان گیرنده چربی نیز مناسب باشد (تزریق چربی به لب معمولا از ماندگاری کمی برخوردار است و تزریق چربی گونه ماندگاری بیشتری دارد) نتایج این روش می‌تواند تا سالها ماندگاری داشته باشد. البته معمولا پس از چند جلسه تزریق چربی ماندگاری آن بالا خواهد رفت.

عوارض
عوارض تزریق ژل معمولا در صورتی که توسط پزشک مجرب و ماهر انجام شود، از انواع با کیفیت ژل استفاده گردد و مراقبتهای پس از تزریق نیز به درستی رعایت شود؛ بسیار کم و گذار می‌باشد. تورم در این روش به میزانی بسیار کمتر از تزریق چربی دیده می‌شود و با گذشت نهایتا دو هفته به کلی رفع می‌گردد. با این وجود پس از تزریق چربی هم در ناحیه گیرنده و هم دهنده چربی با عوارضی همراه هستیم. تورم و کبودی و پف ناشی از تزریق مازاد نیاز چربی از جمله عوارض رایج تزریق چربی می‌باشند که ممکن است تا هفته ها شما را درگیر نمایند. البته تکنیک و مهارت بالای پزشک در تزریق چربی می‌تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش عوارض داشته باشد.

دوران نقاهت

پس از تزریق ژل شما می‌توانید با خارج شدن از مطب به زندگی و کار روزمره خود بپردازید. البته لازم است از انجام حرکات و ورزشهای سنگین، پر فشار و همراه با تعریق فراوان بپرهیزید. ولی پس از تزریق چربی بهتر است با همراه به منزل مراجعت نموده و تا چند روز استراحت نمایید؛ تا عوارض ناشی از این روش بهبود یابند. درد در محل تزریق و برداشت چربی کاملا طبیعی است بخصوص در روزهای ابتدایی پس از تزریق چربی که به مرور بهبود می‌یابد و با مسکن های تجویز شده توسط پزشک نیز آرام می‌شود.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :باران اشرفی [ 1402-07-01 ]
سلام خانم دکتر عزیز دختر من تزریق چربی تو کلینیک شما انجام داد و بسیار خوشحاله از تغییر زیبایی که داشته ممنونم از شما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است.ماندگاری تزریق چربی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این ماندگاری کم باشد، شما باید پس از مدتی کوتاه دوباره تزریق را انجام دهید. ... ادامه مطلب

تزریق ژل حجم دهنده است یا جوانساز؟تزریق ژل حجم دهنده است یا جوانساز؟

فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی در زیر پوست می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد ... ادامه مطلب

معرفی روشهای لیفت صورت بدون جراحیمعرفی روشهای لیفت صورت بدون جراحی

افتادگی پوست، ضعیف شدن عضلات و جمع شدن بافت چربی در پوست زیر ناحیه چانه و خط فک می تواند باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای افراد شود. زمانی که این اتفاق بر ... ادامه مطلب