اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بوتاکس اولی ها بدانند

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تا به حال اقدام به تزریق بوتاکس نکرده اید ولی به فکر انجام آن هستید؛ مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند دید درستی از این روش، عوارض، نتایج و ماندگاری آن به شما بدهد تا با آگاهی بیشتری اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.

تزریق بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بررسی دقیق شرایط شما، و امکان دستیابی به بهترین نتایج انجام میشود. در صورت تمایل می‌توانید هم‌اکنون با شماره تلفنهای 32240913 و 09336900224 با ما تماس گرفته و با دریافت اطلاعات مورد نیاز، هماهنگی جلسه ملاقات را با مطب ایشان انجام دهید.

ابتدا لازم است بدانید بوتاکس چیست و از چه ماده ای تشکیل شده است

بوتاکس سم بوتولینوم است که با مقدار کنترل‌ شده و دقیق، باعث فلج عضلات در ناحیه تزریق می‌شود.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

در دهه سوم زندگی (بین 20 تا 30 سالگی) خطوط و چین و چروک ها تنها در هنگام حرکت عضلات مثلاً زمان اخم کردن، خندیدن، بالا بردن ابرو و ... ایجاد می‌شود. زنان در این سن ممکن است مخصوصا در ارتباط با خطوط اخم نگران باشند. تزریق بوتاکس در حوالی 30 سالگی به طور معمول از هر زمان دیگری مناسب تر است زیرا با فلج عضلات مسئول حرکت در صورت، امکان تکرار این حرکات گرفته می‌شود و از ثابت شدن این خطوط پیشگیری خواهد شد.

بوتاکس جهت محدود سازی حرکات عضلاتی طراحی شده است که به طور عادی سبب ایجاد چین و چروک در نواحی از صورت مانند پیشانی و اطراف چشم می‌گردند. به همین ترتیب، چین و چروک ها با افزایش سن عمیق تر نمی شوند. بسیاری از زنان در سنین بیست و چند سالگی به جز در هنگام اخم کردن، لبخند زدن و جمع شدن صورت پدیدار شدن چروک را بر روی صورت خود تجربه نمی کنند. این نوع چروک به چروک حرکتی معروف بوده و تنها در هنگام حرکت کردن صورت پدیدار می شوند.

با این حال، باید این نکته را در نظر داشت که انجام دادن بوتاکس در سنین بسیار پایین خطراتی را به همراه دارد. در برخی موارد، عضلاتی که تحت تاثیر قرار می گیرند می توانند در اثر استفاده کم، مستعد آتروفی یا ضعف عضلانی شوند. این عضلات کم استفاده شده می توانند حجم صورت را کاهش داده و سبب پیر تر شدن ظاهر آنها شوند.

کاربرد بوتاکس

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

این روش معمولا با عارضه خاصی همراه نیست؛ فقط کمی قرمزی پوست و در برخی موارد کبودی و خونریزی نقطه ای در محل ورود سوزن به پوست دیده می‌شود که با گذشت یکی دو ساعت پس از عمل از بین خواهد رفت. البته افتادگى پلک در مواردى که بوتاکس زیاد تزریق شود یا در محل مناسب تزریق انجام نشود، امکان دارد اتفاق افتد که این عارضه هم بعد از 2 الی 4 هفته از بین می‌رود.

آلرژى به بوتاکس یک مورد در ١٠٠٠ مورد مشاهده می‌شود، البته در افرادى که سابقه آسم و آلرژى، فشارخون و افرادى که سابقه مشکل کلیه مثل سنگ دارند بیشتر مشاهده می‌شود. عارضه دیگر تزریق بوتاکس افزایش فشار چشم است، این عارضه با درد چشم و اشک ریزش خود را نشان می‌دهد و در صورت ایجاد حتما باید توسط متخصص چشم ویزیت شود.

نکات قابل توجه در تزریق بوتاکس

  1. چنانچه داروى بوتاکس آماده شده برای تزریق استفاده نشود؛ ظرف 8 الی 24 ساعت قابلیت تزریق دارد؛ در موارد بیشتر از ٢٤ساعت نباید دارو مصرف شود.
  2. افرادى که پف پشت پلک دارند نباید بوتاکس بزنند در این افراد به علت فلج ابرو، پف پشت پلک بیشتر به چشم می‌آید.

ماندگاری تزریق بوتاکس

ماندگاری تزریق بوتاکس حدود 3 الی 6 ماه است که البته در تزریق بوتاکس برای تعریق شدید کمتر از رفع خطوط و چین و چروک صورت خواهد بود.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی فیلر پلوریال کلاسیکمعرفی فیلر پلوریال کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده ها می باشد ... ادامه مطلب

بوتاکس اولی ها بدانندبوتاکس اولی ها بدانند

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تا به حال اقدام به تزریق بوتاکس نکرده اید ولی به فکر انجام آن هستید؛ مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند دید درستی از این روش، عوارض، نتایج و ماندگاری آن به شما بدهد تا با آگاهی بیشتری اقدام به تزریق بوتاکس نمایید ... ادامه مطلب

تورم بیش از حد لب پس از تزریق ژلتورم بیش از حد لب پس از تزریق ژل

ورم لب پس از تزریق ژل، یکی از عوارض رایج این عمل میباشد که در برخی از افراد بیش از حد قابل انتظار است و مدت زمان طولانی تری هم این ورم باقی میماند ... ادامه مطلب