اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بهترین روشهای رفع خطوط اخم و خنده کدامند؟

خط اخم و خنده که حتی ممکن است در سنین کم و جوانی ایجاد شوند؛ تاثیر بسزایی در القای سن بالا و عبوس و اخمو بودن چهره به مخاطب دارند. این خطوط در ابتدا با خندیدن یا اخم کردن قابل رویت می‌باشند ولی به مرور زمان در حالت بی حرکت بودن عضلات این نواحی نیز دیده می‌شوند. برای رفع خطوط خنده و خط اخم روشهای متنوعی وجود دارد که بسته به شدت و وسعت ایجاد آنها توسط پزشک اعمال می‌شوند. در ادامه این مطلب به روشهای درمان خط اخم و خط خنده پرداخته می‌شود.

رفع خطوط اخم و خنده برای جوانسازی پوست صورت توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. دکتر ناظمی با استفاده از روشهایی مانند تزریق ژل، تزریق چربی، لیزرهای جوانسازی، لایه برداری و ... این خطوط را درمان نموده و چهره ای شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد خط خنده و خط اخم

خطوط خنده یا چین‌های کنار لب در اثر خندیدن ایجاد شده و با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست و بافت‌های حمایتی آن به مرور عمیق‌تر شده و ظاهری پیر به چهره می‌دهند. خطوط اخم نیز که بین دو ابرو به طور عمودی ایجاد می‌شوند؛ به دلیل تکرار اخم کردن عمیق شده و با گذشت زمان و افزایش سن، عمیق تر نیز خواهند شد. در مواردی که خط اخم و خط خنده بسیار ظریف بوده و یا در اثر خشکی پوست ایجاد شوند می‌توان آنها را با لایه‌برداری سطحی پوست برطرف کرد.

رفع خطوط اخم و خنده

چروک‌های متوسط را می‌توان با استفاده از انواع لیزرهایی که باعث تحریک کلاژن سازی می‌شوند و همچنین فیلرها درمان نمود. فیلر​ها موادی پرکننده از جنس بافت های طبیعی بدن هستند که خطری برای فرد نداشته و باعث پرکردن نقایص و فرورفتگی‌های پوست می‌شوند. در صورتی که چین‌ها عمیق باشند نیز می‌توان از تزریق فیلرها یا چربی بهره برد. روش دیگری که در ابتدای شکل گیری خطوط اخم و خنده می‌تواند هم نقش پیشگیری داشته باشد و هم درمان، تزریق بوتاکس است؛ که در ادامه به طور مفصل به این روشها می‌پردازیم.

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولیسم است که در پوست و در جایی که خط اخم و خنده یا چین و چروک ها ایجاد شده اند؛ تزریق می شود. این ماده باعث بی حرکت شدن عضلات می شود که در این شرایط با هیجاناتی مانند خندیدن یا اخم کردن، عضلات قادر به حرکت نبوده و خطوط ایجاد نمی‌‍شوند. روش تزریق بوتاکس به این گونه است که با استفاده از یک سوزن بسیار ریز مقدار کمی از ماده بوتاکس به نواحی مختلف صورت تزریق می شود.

تزریق بوتاکس مانع از تکانش های عصبی به عضلات کوچک صورت خواهد شد که با خطوط ابراز احساسات مرتبط هستند. پس از رفع خط اخم و خنده با بوتاکس، لایه رویین صاف و بدون چین و چروک باقی می ماند، در حالی که عضلات درمان نشده صورت به شکل عادی منقبض می شوند و این کار باعث می شود که ابراز احساسات توسط صورت با انقباض عضلات دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند. چین و چروک های پیشانی، خطوط اخم بین ابروها و چین و چروک های پنجه کلاغی دور چشم ، از بین بردن خط خنده شایع ترین نواحی است که با تزریق بوتاکس درمان می شوند.

همچنین از تزریق بوتاکس در مواردی مانند بهبود سر دردهای میگرنی، کاهش تعریق بیش از حد کف دست، زیر بغل پا و ... رفع خطوط پیشانی، خطوط اطراف بینی و ... نیز استفاده می‌شود.

اثرات بوتاکس در رفع خط اخم و خنده 3 تا 14 پس از درمان قابل مشاهده هستند و بین سه تا شش ماه نیز ماندگار می‌باشند. بر طبق مشاهدات، جلسات درمانی مکرر بی خطر بوده و عوارض جانبی بلندمدت را در پی ندارد. در طول جلسه مشاوره با پزشک، خطرات، عوارض جانبی و نتایج قابل انتظار مورد بحث قرار می گیرد.

تزریق فیلر یا پرکننده های پوستی

فیلرها به موادی گفته می‌شوند که با تزریق آنها به پوست، می‌توان کاهش حجم و چین و چروک های پوست را رفع و پر نمود . فیلرها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

تزریق این مواد دقیقا در جایی که خط اخم و خنده بوجود آمده است، می‌تواند بسیار موثر بوده و با نتایج فوری این خطوط را درمان نماید. تزریق فیلر باعث می شود که پوست صاف تر و پر تر شود و ظاهر جوان تری پیدا کند. بعضی از افراد این روش را نسبت به روش تزریق بوتاکس ترجیح می دهند، چرا که ایده فلج کردن عضلات صورت با یک ماده سمی را دوست ندارند. خط خنده را می توان با پر کردن چین و چروک ها و خط ها با استفاده از مواد پرکننده تزریقی برطرف کرد.

مواد پرکننده تزریقی بسته به نوع ماده مورد استفاده و محل تزریق بین سه ماه تا یک سال ماندگاری دارند. در روش تزریق چربی ، که در آن چربی خود شخص از یک ناحیه برداشت و سپس به ناحیه ای که باید پر شود مانند خط اخم و خنده انتقال پیدا می کند، یکی از روش های جایگزین فوق العاده برای پرکننده های تزریقی هستند و یکی از روش های درمان خط خنده با دوام هستند. مواد پرکننده تزریقی برای کاهش چین و چروک، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک و چانه، جوانسازی زیر چشم و ... مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که پزشک در تزریق این مواد مهارت لازم را داشته باشد؛ با نتایج درخشانی همراه هستند.

نقش وراثت در ایجاد خطوط اخم و خنده

چین و چروک‌ها مخصوصا خط اخم و خنده ژنتیکی نیست و به شخصیت فرد و حرکت بیش از حد عضلات این ناحیه ارتباط دارند.

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و کم عارضه برای بهبود پوست و مو، مزوتراپی می‌باشد. شما می‌توانید تزریق مزوتراپی در اصفهان را با مراجعه به مراکز مجاز و معتبر پوست و مو این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نگین زارعی [ 1402-06-23 ]
سلام.میخام فیلر خط خنده انجام بدم.بهترین مارک برای ماندگاری چه برندی هست و همچنین میترسم که عوارض داشته باشه.میشه راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینیمراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینی

لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت ... ادامه مطلب

چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است.ماندگاری تزریق چربی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این ماندگاری کم باشد، شما باید پس از مدتی کوتاه دوباره تزریق را انجام دهید. ... ادامه مطلب

مزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مکمزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مک

کک و مک عبارتند از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود.کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌ آید ... ادامه مطلب