اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنه

جوش یا همان ضایعات ناخوش آیندی که در انواع مختلف بر روی پوست ظاهر می‌شوند؛ جدای از مختل نمودن صافی و یک دستی پوست در زمان جوش زدن؛ نگرانی دیگری راهم در ارتباط با جای جوش برای فرد به ارمغان می‌آورند. جوش پس از مدتی با مداخلات درمانی یا خود به خود برطرف می‌گردد؛ ولی درمان جای جوش از خود جوش به مراتب دشوارتر و هزینه بر تر است. البته جای جوش نیز انواع گوناگونی دارد مانند اسکار آکنه که بسیار سخت و دیر به درمان پاسخ می‌دهد. نوع دیگری از جای جوش که احتمالا در بسیاری از افراد درگیر جوش دیده می‌شود؛ لکه های قهره ایجای جوش می‌باشد که در این مطلب به علت ایجاد و روشهای درمان این لکه های پوستی پرداخته می‌شود.

دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجربی هستند که با کسب مهارت در نتیجه سالها فعالیت در زمینه های مختلف پوست، می‌توانند ارائه دهنده بهترین روشهای درمانی برای لکه های قهوه ای جای جوش در اصفهان به شما مراجعین محترم باشند. اگر مایل به کسب آگاهی بیشتر در زمینه درمان جای جوش توسط ایشان می‌باشید، با شماره های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد لک جای جوش

برای خلاص شدن از شر جای جوش، پیش از هر چیز، می بایست با علت ایجاد آن آشنا شوید. جوش زمانی ایجاد می‌شود که پوست دچار التهاب شده باشد. برای اینکه پوست بهبود یابد و از این التهاب خلاص شود، می بایست سلول های پوستی جدید جایگزین سلول های ناحیه آسیب دیده شوند. در این فرآیند اگر سلولهایی که برای ترمیم به سطح پوست آمده اند؛ حاوی رنگدانه یا ملانین باشند با تجمع در نقطه ملتهب، ایجاد لک خواهند نمود. ملانین ها رنگدانه های طبیعی هستند که سبب تعیین رنگ پوست افراد می شوند.

درمان لک های پوستی

اگر تجمع ملانین روی پوست یکنواخت نباشد (یعنی سلول های بخشی از پوست نسبت به دیگر نقاط، ملانین بیشتری داشته باشند) نتیجه ی آن ایجاد لک یا تیره شدن قسمتی از پوست است. به لک ایجاد شده در اثر جوش، هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب گفته می شود. هر آنچه که باعث شود التهاب ناشی از جوش طولانی تر گردد؛ مثلا دستکاری کردن جوش یا تخلیه کردن آن؛ ریسک ایجاد جای جوش هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب را هم بالا می برد. همچنین کسانی که بطور ذاتی پوست تیره تری دارند، بیشتر از دیگران مستعد لک بعد از جوش هستند.

روشهای از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش

درمان لکه های قهوه ای جای جوش، درست مانند درمان لک صورت سه دسته اصلی را شامل می‌شود که عبارتند از :

  1. محصولات ضد لک
  2. لایه برداری ( استفاده از کرم های لایه بردار، پیلینگ شیمیایی، لیزر، میکرودرم ابریژن و ...)
  3. مصرف مداوم ضد آفتاب مناسب پوست

1. محصولات ضد لک

درمان هر گونه لک صورت از جمله لکه های قهوه ایی جای جوش، در ابتدا با استفاده از کرم های ضد لک حاوی هیدروکینون و ترتینوئین انجام می شود. با توجه به اندازه و عمق لک درمان کامل ممکن است به مدت 2 الی 3 ماه به طول بیانجامد اما معمولاً بعد از 2 الی 3 هفته نتایج استفاده از کرم های ضد لک مشخص شده و لک ها شروع به کم رنگ شدن و از بین رفتن می کنند.

2 . لایه برداری

برای لایه برداری پوست همانطور که اشاره شد می‌توان از روشهای مختلفی استفاده نمود این روشها شامل موارد زیر می‌باشند :

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی می تواند تا حد زیادی سلول های مرده پوست را از بین برده و شفافیت را به پوست شما هدیه دهد. در این تکنیک ماده شیمیایی مخصوصی بر روی پوست اعمال می شود که این خود موجب لایه برداری از سطوح بیرونی می شود. به دنبال این تکنیک پوست روشن تر شده و درخشش خود را باز می یابد. پس از لایه برداری با استفاده از پیلینگ شیمیایی، لکه های قهوه ای ناشی از جوش یا به کلی از بین رفته و درمان می‌شوند یا در حد قابل قبولی کم رنگ تر و محو تر می‌گردند.

لیزر

لیزر هایی مانند لیزر های کیوسوئیچ و لیزرهای پیکو به طور گسترده ای برای درمان لک قهوه ایی ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار میگیرند. این لیزرها با تجزیه رنگدانه ها به قطعات کوچکتر کار عمل می‌کنند. در نتیجه سیستم ایمنی بدن میتواند این قطعات ملانین را به طور طبیعی از بین ببرد بهتر است. ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا بدانید کدام نوع درمان با لیزر برای شما مناسبتر است.

لیزر فرکشنال CO2 نیز با توجه به اثراتی که می‌تواند بر روی پوست داشته باشد؛ جهت درمان طیف گسترده ای از مشکلات پوستی از جمله لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی، سوراخهای میکروسکوپی در لایه های عمیق تر پوست ایجاد میشود که این حفره ها باعث تولید کلاژن و بازسازی پوست خواهند شد. در نتیجه پوست جدید بدون لکه های قهوه ناشی از جای جوش متولد خواهد شد. پس از انجام لیزر فرکشنال CO2 همچنین می‌توان کاهش محسوس چین و چروک ها، منافذ باز پوست و جوانسازی پوست را شاهد بود.

میکرودرم ابریشن

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری پوست است که جهت رفع لکه های پوستی، جوانسازی پوست، زیباسازی و همچنین درمان برخی مشکلات دیگر پوستی کاربرد دارد. در این روش سطح پوست با استفاده از مواد کریستالی ساییده می‌شود و سلولهای سطح پوست برداشته خواهند شد. پس از این فرآیند پوست با تولید کلاژن بیشتر اقدام به تولید سلولهای جدید نموده که این سلولها مشکلات ایجاد شده توسط سلولهای قبلی (مانند لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش) را ندارند.

مصرف مداوم ضد آفتاب مناسب پوست

توجه داشته باشید؛ در صورت بکارگیری هر کدام از روشهای درمان لک جای جوش، یکی از عوامل موثر در موفقیت درمان، مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید است. لازم به ذکر است؛ در صورت عدم مراقبت از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید، هم بدون درمان لکه های پوستی تیره تر و واضح تر خواهند شد و هم در جریان بکارگیری روشهای درمانی، این اقدامات با موفقیت روبرو نخواهند بود. ضمن اینکه در لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش، با استفاده مکرر از ضد آفتاب، حتی بدون اقدامات درمانی، به مرور زمان لکه ها کمرنگ تر شده و بهبود می‌یابند. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست با تمدید به موقع از الزامات مبتلایان به هر گونه لک پوستی می‌باشد.

با افزایش سن، گونه ها حجم خود را از دست می‌دهند و فرمی افتاده پیدا می‌کنند. تزریق ژل گونه یکی از روشهای غیرتهاجمی و کم عارضه است که در زمانی کوتاه، نتایج فوری بسیار موثری در زیبا سازی گونه ها خواهد داشت. با تزریق ژل گونه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با استفاده از مرغوب ترین فیلرها و مهارت ایشان در تزریق، شاهد تغییراتی طبیعی و اثرگذار در زیبایی چهره خود باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین دلفی [ 1402-01-24 ]
جوش دارم وجای جوش چیکار باید کنم

سمیه رئیسی [ 1401-10-05 ]
سلام آقای دکتر خسته نباشید من واسه درمان جوشام پیش دکتر متخصص مراجعه کردم که با تجویز ایشون جوشام از بین رفتن فقط بعضی جاها ردشون مونده چه کار کنم لکه های قهوه ای از بین برن؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق هیالورونیداز و هیالورونیک اسیدتزریق هیالورونیداز و هیالورونیک اسید

هیالورونیداز (hyaluronidase) آنزیمی است که 5 شکل مختلف آن در بدن انسان و نیز اشکال مختلفی از آن در برخی پستانداران دیگر بصورت طبیعی تولیدمی‌شود. عملکرد این آنزیم در بدن، تجزیه‌ی ملکول‌های هیالورونیک اسید است و نفوذپذیری بافت در نتیجه‌ی این شکست افزایش می‌یابد ... ادامه مطلب

تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از روش های مرسوم و همچنین غیر تهاجمی پر کردن باسن و گودی بغل ران، استفاده از تزریق فیلر برای این ناحیه است ... ادامه مطلب

نکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورتنکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورت

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روشهای متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین روشهای موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به مراکز پوست را شامل میشود ... ادامه مطلب