اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

قسمت میانی پوست که درم نام دارد مسئول استحکام و قوام پوست است. این بخش از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. با افزایش سن و عوامل دیگری مثل آفتاب و سیگار این رشته ها تغییر شکل پیدا می‌کنند و در پوست کاهش می‌یابند که نمود بیرونی آن ایجاد شلی پوست و چین وچروک در آن می باشد. یکی از روشهای موثر رفع این علائم و جوانسازی پوست، نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال می‌باشد که با بکار گیری امواج رادیوفرکوئنسی به ترمیم لایه های پوست می‌پردازد. در این مطلب به توضیح بیشتری در ارتباط با نیدل آر اف می‌پردازیم و چگونگی این روش را بررسی می‌کنیم.

اگر در پوست خود علائمی از پیری مشاهده نمودید؛ به یاد داشته باشید، تزریق فیلر یا استفاده از برخی کرم‌های گران، نمی‌تواند به تنهایی چاره کار شما باشد. در این شرایط ممکن است شما به روشی برای جوانسازی نیازمند باشید. آر اف فرکشنال به عنوان یکی از روشهای جوانسازی پوست بسته به صلاحدید پزشک، ممکن است روش مناسبی برای شما باشد. دکتر لادن ناظمی پزشک پوست در اصفهان با سالها تجریه در زمنیه کار با انواع سیستم های لیزری پوست، می‌توانند یاری رسان شما، در تحقق اهدافتان در ارتباط با زیبایی و جوانسازی باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

نیدل آر اف چیست و چگونه عمل میکند؟

به زبان ساده این امواج طیفی از امواج الکترومغناطیس میباشند که برای عملکرد نیاز به گیرنده و فرستنده دارند( مثل امواج رادیو). وقتی این امواج در بافت پوست رد و بدل شوند تولید گرما میکنند که از این اثر در جوانسازی پوست استفاده میشود. این سیستم که گاهی به آن MFR مخفف microneedle fractional RF هم میگویند به این صورت عمل میکند که سوزنهای بسیار ظریف وارد پوست میشود که بین آنها امواج رادیویی مبادله میشود این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست میشود که این گرما باعث ایجاد کلاٰٰژن جدید و اتقباض کلاژن های قدیمی میشود.

کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت میباشد به این معنی که فقط بخشهایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده ای در معرض حرارت قرار نمیگیرد. این مساله باعث میشود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

کاربرد نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال

1. رفع شلی پوست

مهمترین کاربرد نیدل آر اف در سفت کردن پوست و درمان شلی پوست می‌باشد. در واقع آر اف این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به دو صورت ظاهر میشود یکی چند روز بعد از آر اف و یکی سه تا چهار هفته بعد که اثر دوم چندین سال دوام دارد. این اثر آر اف به قدری واضح است که میتوان از آن برای بالا بردن ابرو و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد.

2. رفع غبغب

کاربرد دیگر این روش سفت کردن غبغب و ناحیه فک است. این اثر بخصوص در خانمها بسیار چشمگیر خواهد بود. به طوری که بعد از یک یا دو جلسه از سفت شدن غبغب و ناحیه فک به طور واضح گزارش می‌دهند. ارزش این کار وقتی مشخص میشود که این اثر را با لیزر لیپولیزر مقایسه نماییم. با توجه به اینکه لیزر لیپولیز عملی تهاجمی است و احتمال عوارض نیز وجود دارد، آراف به عنوان یک روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون عارضه روش بسیار مناسبی در نظر گرفته می‌شود.

3. لیفت پوست گردن

آر اف برای سفت کردن پوست گردن نیز عالی عمل میکند. با توجه به نازکی پوست گردن میتوان گفت که آراف برای سفت کردن پوست گردن رقیبی ندارد.

4. رفع چین و چروک پوست به ویژه در ناحیه اطراف چشم

نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال در درمان چروک های پوستی بسیار موثر عمل می‌کند. بخصوص به کارگیری این روش در چروکهای اطراف چشم بسیار واضح می‌باشد. این اثر به حدی است که افرادی که آر اف انجام داده اند فقط بعد از یک ماه از درمان چروکهای دور چشم خود شگفت زده میشوند!

5. تنگ شدن منافذ پوستی

کاربرد بعدی در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و درمان منافذ باز پوستی است. در یک بررسی فقط کاهش حدود ۸۰-۷۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است . تنگ شدن منافذ پوستی معمولاً نسبی است ولی برای اکثر بیماران پس از انجام نیدل آر اف رضایت بخش خواهد بود.

6. درمان اسکار آکنه و آکنه فعال

کاربرد دیگر این روش درمان جوش صورت فعال است. هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد. همچنین با بکارگیری این روش می‌تواند جای جوش یا اسکار آکنه را هم تا حدی بهبود بخشید. برای اثر هم افزایی نیدل آر اف به تشخیص پزشک از روشهای دیگری در کنار این روش برای درمان اسکار آکنه می‌توان استفاده کرد و میزان بهبودی پوست ار افزایش داد.

7. بهبود استریا یا ترک های پوستی

این تکنولوژی در درمان ترکهای پوستی یا استرچ مارک نیز اثر فوق العاده ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا آراف است. البته این اثر نسبی است به این معنی که ترکهای پوستی به طور کامل از بین نمیروند ولی وضوح کمتری پیدا میکنند ولی خطوطی که روی استریا وجود دارد کاملاً از بین میرود. نکته جالب در مورد آراف استریا این است که اکثر بیمارانی که برای درمان استریا آراف انجام میدهند از سفت شدن پوست همان ناحیه ابراز رضایت دارند. این اثر در ناحیه شکم، ران یا سینه ها برای بسیاری از افراد ایده آل است.(عکس قبل از درمان، عکس بعد از درمان)

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق ژل در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی این عمل جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورتنکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورت

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روشهای متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین روشهای موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به مراکز پوست را شامل میشود ... ادامه مطلب

بهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر افبهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر اف

روش آر اف، یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است که روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج خوبی را هدیه دهد. ... ادامه مطلب

درمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگیدرمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند ... ادامه مطلب