اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

رابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگی

در دوران یائسگی، ممکن است یکی از دو مورد اتفاق بیفتد که با موهای شما اتفاق می‌افتد. ممکن است موهای خود را از همان جایی که قبلاً رشد نکرده اید شروع کنید. یا ممکن است ببینید موهای شما شروع به نازک شدن می‌کند. یک دلیل ممکن است تغییر سطح هورمون ها در دوران یائسگی باشد. سطح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد ، به این معنی که اثرات آندروژن ها ، هورمون های مردانه افزایش می‌یابد. در دوران یائسگی و بعد از آن ، موها ممکن است ظریف (نازک تر) شوند زیرا فولیکول های مو کوچک می‌شوند. موها در این موارد با سرعت کمتری رشد می‌کنند و راحت می‌ریزند.

درمان زودرس ریزش مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

علائم ریزش مو در زنان

تشخیص ریزش مو در زنان

آزمایشات انجام شده برای تشخیص ریزش مو در زنان می تواند ساده یا پیچیده باشد:

سوالات پزشک در مورد خدمات بهداشتی شما برای مو

  1. از چه نوع محصولات مویی استفاده می کنید؟
  2. شما از چه نوع مدل مو استفاده می کنید؟
  3. چه نوع غذایی می خورید (پروتئین برای رشد مو مهم است)؟
  4. آیا شما عادت دارید موهای خود را بیرون بیاورید (تریکوتیلومانیا)؟
  5. آیا کسی از خانواده نزدیک شما دچار ریزش مو شده است؟
  6. آیا استرس زیادی را تحمل میکنید؟
  7. چه داروها و مکمل هایی را هر روز مصرف می کنید؟
  8. آیا ریزش مو قبلاً برای شما اتفاق افتاده است؟
  9. چه غذاهایی در رژیم شما وجود دارد؟
  10. چه مدت است که ریزش مو دارید؟
  11. آیا در جاهایی غیر از پوست سر مانند ابروها متوجه ریزش مو شده اید؟ موهای پا و بازو؟

در ادامه به برخی از روشهای درمان ریزش مو اشاره خواهد شد :

رابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگی

درمان ریزش مو با هیرفیلر

هیرفیلر یا فیلر مو روش درمانی است که با استفاده از اسید پپتید هیالورونیک در بسیاری از موارد برای معکوس کردن روند ریزش مو موثر واقع می‌شود و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول های مو خواهد شد تا رشد مو را تحریک نمایند. فیلر مو توسط سوزن های بسیا ریز به پوست سر تزریق میشود. سپس مواد سازنده آن آزاد شده و از مرگ سلولی جلوگیری میکنند و به کمک این روش، ریزش غیرطبیعی مو قطع می‌گردد و موجب سلامت و شادابی بیشتر موها می‌شود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو تکنیکی است که در آن دوزهایی معینی از داروهای ترکیب شده برای پیشگیری از ریزش و بهبود کیفیت مو در عمق لازم پوست سر با استفاده از سوزن های بسیار ریزی تزریق می شود . در این متد درمانی، از داروها و عصاره های مختلف که برای همین منظور توسط شرکت های مختلف ساخته شده اند ، می توان استفاده کرد . نتایج مزوتراپی مو تحت شرایط بهینه یعنی با انجام درمان های اصلاحی و تغذیه مناسب دائمی شده و بیماران شاهد نتایج ملموس حتی بعد از دو الی سه جلسه درمانی هستند با این حال توصیه به انجام 5 الی 6 جلسه در طول دوره های 2 تا 4 ماهه می شود که البته با توجه به علت ریزش و شدت آن توسط پزشک تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد .

پیشگیری از ریزش مو با پی آر پی

پی آر پی PRP ماده‌ای است که پلاکت موجود در آن تقریبا 3 تا 5 برابر خونی است که در عروق بدن جریان دارد. همچنین، این ماده شامل فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF)، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF)، فاکتور رشد تبدیل کننده(TGF) و سایر پروتئین های فعال زیستی است که به رفع بسیاری از مشکلات پوستی، جوانسازی پوست و درمان ریزش مو کمک می کند. مراحل تهیه پی آر پی با گرفتن خون از فرد آغاز می‌شود. سپس نمونه خون گرفته شده در دو مرحله برای جدا سازی PRP از سایر سلولهای خون، سانتریفیوژ می شود. در تهیه پی آر پی، تکنیک پزشک و تجهیزات مورد استفاده بسیار اهمیت دارد. اثر برخی فاکتورهای رشد در بهبود آسیب های مختلف و غلظت بالای فاکتورهای رشد موجود در پی آر پی، مبنای نظری استفاده از این روش در ترمیم بافت پوست است.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق ژل در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی این عمل جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکات مهم در تزریق فیلر چانهنکات مهم در تزریق فیلر چانه

یکی از روشهای زیبایی نسبتاً متداول، تزریق فیلر به چانه است که جزو امن ترین راه‌ها برای دستیابی سریع و آسان به یک چانه برجسته‌تر و زیباتر می‌باشد ... ادامه مطلب

بوتاکس دیستون (dyston)بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون یک محصول ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبق آخرین استانداردهای اروپا و آمریکا تولید می‎ شود ... ادامه مطلب