اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟

مزوژل پروسترولین، درمانی تخصصی برای تغییرات ناخواسته رنگدانه ای پوست است. با تزریق این ماده به پوست می‌توان با لک ها و تیرگی های پوست خداحافظی کرد و پوستی روشن تر و بدون لک داشت. در ادامه این مطلب انواع لک و درمان لک با مزوژل پروسترولین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ویژگی های این روش را بیان خواهیم نمود.

برای درمان لک صورت با تزریق مزوژل پروسترولین در اصفهان، می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن32240913 تماس حاصل فرمایید.

انواع لک صورت

لک صورت انواع مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

کک ومک

کک و مک ، لکه های قهوه ای کم رنگ کوچک به اندازه 1 تا 2میلی متر است و در سالهای اول زندگی ظاهر میشود. کک و مک تبدیل به خال نمی شود. رنگ کک و مک ها متفاوت است آنها ممکن است قرمز، زرد، برنزه، قهوه ای روشن و یا سیاه باشند. اما همیشه از رنگ پوست اطراف خود تیره ترند چرا که آنها در نتیجه باقیماندن رنگدانه های تیره به نام ملانین ایجاد می گردند. کک و مک نتیجه توزیع ناموزون و نامتوازن رنگدانه ملانین در پوست می باشد. به عبارت دیگرناشی از ته نشین شدن نامتعارف ملانین در یک نقطه از پوست است.

لکه های حاملگی یا ملاسما

ملاسما لکه قهوه ای رنگ یا برنزه ای بسیار شایعی است که بیشتر در دوران بارداری روی پوست زنان ایجاد می شود. این لکه ها بیشتر بر روی گونه ها، لب بالایی، پیشانی و چانه زنان به وجود می آید. ملاسما شیوع کمتری در بین مردان داشته و تصور بر این است که علت اصلی بروز آن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هورمون های خارجی مثل مصرف قرص های ضد بارداری و تغییر سطح هورمون ها در حین بارداری است.

به طور کلی عارضه پوستی ملاسما در بین زنان باردار خصوصاً نژادهای آسیایی، لاتین و دارای پوست تیره شایع بوده و بیشتر مبتلایان متعلق به مناطقی مثل آسیا، اسپانیا و خاورمیانه هستند. این لکه های پوستی در درجه اول پوست صورت را درگیر خواهد کرد اما ممکن است در هر قسمتی از صورت یا بدن به وجود بیاید. برطبق آمار منتشر شده از سوی آکادمی پوست آمریکا، تنها 10 درصد از کل موارد ملاسما در مردان رخ داده و 90 درصد باقیمانده مربوط به زنانی است که دارای رنگ پوست تیره بوده و باردار هستند.

لکه های جای جوش

بعضی از افراد مبتلا به اکنه یا جوش، دچار لکه های بعد از بهبودی جوش میشوند بطوریکه فرد ابتدا دچار جوش های قرمز یا چرکی میشود و بمرور زمان وقتی جوش ها خشک میشود لک قهوه ای یا بعضا لک قرمز به جای میگذارد ، خصوصا اگر فرد جوش خود را دستکاری کند احتمال لک قهوه ای یا لک تیره بعد از جوش زیاد میشود ، در بسیاری از این افراد این حالت یعنی گذاشتن لک بعد از جوش یک زمینه یا استعداد ارثی هم دخیل است خصوصا در مورد لکه های قرمز بعد از جوش این علت یعنی زمینه ژنتیکی مهمتر است چرا که دیده شده افرادی بدون انکه جوش را دستکاری کنند دچار اسکارها ولکه های قرمز ( وگاها لکه قهوه ای ) بعد از بهبودی جوش میشوند.

در ضمن نوع جوش هم در بوجود آمدن لک اثر دارد. مثلا جوش های عمیق و کیستی و چرکی، به احتمال بیشتری با ایحاد لک مواجه می‌شوند. دوام و مدت جوش هم در ایجاد لک بعد از جوش موثر است مثلا کسی که جوش های صورت خود را درمان نمی کند ( عدم مراجعه به پزشک ) و جوش ها بمدت طولانی باقی می مانند و احتمال لک زیاد میشود خصوصا اگر شخص در معرض نور آفتاب قرار گیرد این مورد بیشتر رخ میدهد .

لکه های ناشی از آفتاب

این نوع از لک ها بسیار شایع می باشد و به رنگ قهوه ای تیره است .اگرچه این لکه ها ژنتیکی هستند اما می توانند در اثر قرارگیری در معرض آفتاب نیز ایجاد شوند و وخامت یابند. این لکه ها در بزرگسالی هنگامی که در معرض نور خورشید قرار گیرند رشد می کنند. برخی مطالعات نشان می دهد که علاوه بر یک ژن خاص و قرار گیری در معرض نور خورشید که باعث ایجاد لکه های صورت می شود، نوع ملانین ها نیز دراین قضیه دخیل‌اند.

درمان لکه های پوستی

با روشهای مختلفی می‌توان انواع لکه های پوستی را درمان نمود روشهایی مانند لیزر تراپی و میکرودرم ابریژن شاید بتوان تا حد زیادی به درمان این تغییرات رنگدانه ای پوست پرداخت. علاوه بر این روشها، تزریق مزوژل پروسترولین نیز به عنوان یک متد جدید، با کمترین عوارض می‌تواند لکه های پوستی را درمان نماید.

ویژگی های مزوژل پروسترولین

مزایای مزوژل پروسترولین

عوارض پروسترولین

به منظور به حداقل رساندن خطرات ناشی از عوارض احتمالی تزریق پروسترولین، این محصول فقط باید توسط پزشک تزریق شود زیرا پزشکان تجربه مناسب و دانش کافی در مورد آناتومی محل تزریق را دارا می‌باشند. تزریق مزوژل پروسترولین، به دلیل اینکه روشی تزریق است؛ ممکن است با عوارض دیگر تزریق ها از قبیل عفونت همراه باشد که البته ایجاد این عارضه در صورت رعایت نکات بهداشتی و تزریق توسط پزشک و رعایت اصول تزریق، نادر است. همچنین تزریق پروسترولین ممکن است باعث هایپرپیگمنتیشن شود.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق ژل در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی این عمل جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب

تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم به منظور درمان گودی، تیرگی و چین و چروک این ناحیه، از اقدامات رایج پوستی است که با کمترین عوارض در مراکز معتبر پوست و مو، توسط پزشکان پوست صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟

جوش‌ یکی از مشکلات متداول و شایع پوستی است که اغلب در اثر عفونت، تغییرات هورمونی، واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب