اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

پی آر پی در چه مواردی استفاده می شود؟

پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» است. برای این که بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت چه هستند.

امروزه ثابت شده است، پی آر پی نتایج بسیار درخشانی در جوانسازی و بهبود چین و چروک‌های پوست دارد. تزریق پی آر پی به منظور جوانسازی پوست از اقداماتی است که در کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر لادن ناظمی در اصفهان، با نهایت دقت و مهارت انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

خون در بدن انسان از دو بخش کلی تشکیل شده است:

  1. هماتوکریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها است.
  2. پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون که شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.

برای درمان پی آر پی، ابتدا مقداری خون از شما گرفته می‌شود. این مقدار تقریباً برابر با خونی است که برای آزمایش خون در آزمایشگاه از شما دریافت می‌شود؛ یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر. نمونه‌ی خون شما درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. در این دستگاه با چرخش سریع و بر اساس نیروی گریز از مرکز، بخش‌های مختلف خون جدا می‌شوند. در نهایت محلولی به دست می‌آید که غنی از پلاکت‌های خونی است. احتمالاً با نقش اصلی پلاکت‌ها که لخته کردن خون و جلوگیری از خونریزی است، آشنا هستید. علاوه بر این، پلاکت‌ها نقش بسیار مهمی در فرآیند بهبودی و ترمیم آسیب‌های بافتی دارند.

کاربرد پی آر پی چیست؟

بعد از جداسازی و آماده‌سازی محلول PRP، آن را به پوست شما تزریق می‌کنند. با ورود محلول به ناحیه‌ی دچار مشکل، فاکتورهای رشد از پلاکت‌ها آزاد می‌شوند. این فاکتورها سه عملکرد مهم انجام می‌دهند:

کاربرد پی آر پی

مزایای استفاده از پی آر پی

عوارض جانبی پی آر پی

از آنجا که در پی آر پی ماده‌ای به درون پوست تزریق می‌شود، این روش بدون عوارض جانبی نیست. البته پی آر پی روشی اتولوگوس (autologous) است، یعنی در آن از موادی استفاده می‌شود که مستقیما از بدن بیمار به دست آمده است. این مسئله احتمال بروز واکنش‌های آلرژیکی را (که گاهی در نتیجه تزریق داروهای دیگری مانند کورتیزون یا اسید هیالورونیک رخ دهد) کاهش می‌دهد.

پی آر پی چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

ژل به عنوان یکی از روش‌های موثر برای کاهش چین و چروک صورت، پر کردن حجم یک ناحیه و کمک به افزایش تولید کلاژن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. تزریق ژل برای آن دسته از افراد توصیه می‌‌شود که می‌خواهند هر چه سریع ‌تر به نتایج مورد نیاز خود دست پیدا کنند. در حال حاضر از پی آر پی و تزریق ژل برای کسب نتایج بهتر استفاده می‌شود. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت با تاثیرات مثبت در طرح و بازسازی پوست همراه است زیرا حاوی ترکیبات زیست فعال می‌باشد.

چین و چروک و خطوط پوستی یکی از مشکلات شایع ناشی از بالا رفتن سن هستند. تزریق ژل بر روی رفع این علائم تمرکز دارد اما در تزریق پی آر پی هدف از درمان جوانسازی پوست است. تاثیرات حاصل از تزریق ژل در مقایسه با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت سریع تر بروز پیدا میکند و سریعتر هم از بین می‌رود. تزریق prp باعث افزایش تولید کلاژن و تحریک آن برای جوانسازی پوست می‌شود و فقط بر روی رفع چین و چروک صورت تمرکز ندارد. به این ترتیب می‌‌توان گفت که تزریق پی آر پی باعث افزایش حجم گونه‌ها، بهبود حجم پوست و ایجاد لطافت و سفتی پوست خواهد شد.

تزریق prp در کنار سایر روش‌های درمانی از قبیل تزریق ژل می‌‌تواند باعث ایجاد نتایج بهتر و جوانسازی صورت شود. تزریق ژل بیشتر بر روی رفع خطوط صورت تمرکز دارد اما پی آر پی بر روی افزایش سلامت پوست، بهبود بافت پوست و لطافت بیشتر متمرکز است.

همشهریان گرامی! لیفت پلک در اصفهان با روشهای لیزری و جراحی در مراکز مجاز و معتبر پوست و زیبایی، توسط پزشکان پوست قابل انجام است. شما در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به یکی از این مراکز به لیفت پلک و جوانسازی اطراف چشم خود بپردازید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکسمزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکس

روشی به نام مزوبوتاکس ابداع شده است که بیشتر در افرادی کاربرد دارد که دوست ندارند بعداز تزریق بوتاکس چهره ی مصنوعی یا به بین دیگر ماسکه ای داشته باشند. خیلی از بازیگران از این روش استفاده می کنند چرا چهره شان حالت طبیعی داشته باشد و در عین طبیعی بودن جوانی صورت خود را حفظ کرده باشند ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟

هایفوتراپی یک نوع روش برای ایجاد جوانسازی پوست است که با استفاده از متد پیشرفته صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش امواج صوتی به سطوح زیرین پوست نفوذ کرده با تحریک کلاژن می توانند به از بین بردن چین و چروک های پوستی و سفت شدن پوست کمک کنند ... ادامه مطلب

از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینیاز بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی

در موارد متعددی قوز بینی به خاطر عواملی غیر از ناهمگونی و برجستگی استخوان تیغه بینی است . با تزریق ژل به قسمت های فرو رفته می توان ظاهر بینی را صاف و قوز و انحنای نازیبا را برطرف کرد . برای اقدام در اولین قدم باید پزشکی متبحر را انتخاب کنید و از نوع و برند ژل آگاه شوید ... ادامه مطلب