اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چه عواملی باعث تخریب کلاژن می شوند؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن ما و یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی استخوان، ماهیچه‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌ها و پوست است. همچنین در بخش‌های دیگر بدن ازجمله رگ‌ها، قرنیه‌ی چشم و دندان‌ها یافت می‌شود. این پروتئین مانند چسبی است که بخش‌ها و بافت‌های مختلف بدن را یک‌پارچه در کنار هم قرار می‌دهد. جالب اینکه این نام از واژه‌ی یونانی «کلا» (kólla) به‌معنی چسب گرفته شده است. به‌طور کلی کلاژن‌ پروتئینی است که بافت بخش‌های مختلف بدن را تشکیل می‌دهد.

مطب پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی در اصفهان، پوستی شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

کلاژن در بدن چه نقشی دارد؟

دست‌کم ۱۶ نوع کلاژن در بدن وجود دارد که نوع ۱ و ۲ و ۳ و ۴، انواع اصلی هستند. نقش این کلاژن‌ها عبارت است از:

با گذر عمر و افزایش سن، میزان تولید کلاژن در بدن و همچنین کیفیت آن کاهش می‌یابد. نشانه‌ی آشکار این تغییر در پوست و با کاهش قوام و انعطاف‌پذیری‌ آن ظاهر می‌شود. همچنین با افزایش سن غضروف‌ها ضعیف‌تر می‌شوند.

چه عواملی باعث تخریب کلاژن می‌شوند؟

استفاده از کلاژن

کلاژن استفاده‌های گوناگونی دارد؛ از غذا و پزشکی گرفته تا تولید صنعتی. این پروتئین طی هزاران سال در ساخت چسب به‌کار می‌رفته است. امروز هم از آن برای ساخت تارهای ابزار موسیقی استفاده می‌شود. در صنعت غذا با حرارت‌دادن آن ژلاتین تولید می‌کنند. همچنین به‌عنوان پوشش سوسیس از آن استفاده می‌کنند. در پزشکی به‌عنوان پرکننده‌ در جراحی‌های پلاستیک و همچنین پوشش سوختگی‌های شدید به‌کار می‌رود.

راهکار های کلینیکی افزایش کلاژن پوست

به جز کمک به تولید کلاژن از طریق مصرف خوراکی های مختلف، درمان های کلینیکی که امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرد اند راه های ایمن و سریعی برای جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست در اثر کاهش کلاژن هستند.

تزریق کلاژن و پرکننده های پوستی

به عبارت ساده، تزریق کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست درست مانند زمانی که غنی از کلاژن است صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت. زیدرم و زیپلاست که کلاژن های تزریقی گاوی هستند در دهه ی 80 میلادی بسیار طرفدار پیدا کردند. این نوع کلاژن ها مستقیما به درم (لایه ای از پوست و زیر اپیدرم که محل نگهداری کلاژن و الاستین است) تزریق می شوند.

امروزه پرکننده ها یا فیلرهای دیگری نیز برای کسانی که مایل به استفاده از محصولات مشتق حیوانی نیستند در روش تزریق مورد استفاده قرار می گیرند. جوودرم و رستیلن دو فیلر معروف از این دسته هستند که حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده ی طبیعی نه تنها باعث تقویت و استحکام پوست می شود بلکه قادر به نگهداری آب تا هزار برابر وزن خود است و هنگام نیاز پوست به رطوبت، آب رسانی به آن را انجام می دهد.

در همین مورد یک مطالعه که در دانشگاه میشیگان انجام شد نشان داد که تزریق هیالورونیک اسید وگان باعث تحریک تولید کلاژن در بدن نیز می شود. تزریق کلاژن و دیگر فیلرها به صورت، معمولا در نواحی خط لبخند، پیشانی، فاصله ی بین دو ابرو، ناحیه ی بیرونی چشم و چانه انجام می گیرد. اثرگذاری سریع و بهبود بافت پوست از مزایای این روش است. البته بسته به نوع پوست یا عمق چروک ها تعداد دفعات تزریق متفاوت است.

چه عواملی باعث تخریب کلاژن می‌شوند؟

شاید اجتناب از عواملی که باعث تخریب این پروتئین مهم می‌شوند، بیش از هر چیزی اهمیت داشته باشد. این موارد عبارت‌اند ار:

تزریق ژل یا فیلر یکی از روشهای افزایش حجم و فرم دهی صورت و بدن است که با استفاده از معتبرترین برندها و بکارگیری تجربه در تزریق، توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روش های درمان کک و مک صورت چیست؟بهترین روش های درمان کک و مک صورت چیست؟

کک و مک، لکه‌های تیره رنگ و دایره شکل با قطر حدود ۵ میلی متر روی پوست هستند و به صورت ساده یا ناشی از آفتاب سوختگی بروز می‌کنند. این لکه های پوستی به صورت معمول روی لایه سطحی پوست هستند؛ و اغلب در مناطقی از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بیشتر در معرض تابش اشعه خورشید قرار می‌گیرند؛ به خصوص در ... ادامه مطلب

کات گونه با تزریق فیلرکات گونه با تزریق فیلر

برجستگی گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌‌ افزاید. از طریق تزریق فیلر می‌ توان به شکل موفقیت‌ آمیزی جهت این حجم دهی بهره برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟

تزریق ژل یک عمل زیبایی است که مانند جادویی برای کاهش چین و چروک پوست صورت و سایر علائم پیری عمل می‌کند. این عمل باعث می‌شود چهره حجم بگیرد و درخشش و طراوت خود را دوباره به دست آورد ... ادامه مطلب