اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

نحوه انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای زاید بدن تبدیل شده است و در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون ، تیغ ، مومک ، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود . اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد . بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر ، لیزر موهای زائد انجام داده اند را مأيوس نموده است.

در مطب پوست و لیزر دکتر لادن ناظمی با مجهز بودن به پیشرفته ترین دستگاه‌ها، و دانش و تجربه کادر درمانی، می‌توانید در زمانی محدود و بدون عوارض، به رفع موهای زائد خود بپردازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

روش انجام لیزر موهای زائد

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است . وجود همین انرژی قابل کنترل باعث شده است تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه پزشکی به وجود بیاید . یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است. دستگاه لیزر موهای زائد ، برای هدف قرار دادن پوست ، سبب ساطع شدن طول موج نور می گردد ، انرژی ای که از این طول موج نور حاصل می شود به پوست و ملانین رنگدانه مو انتقال می یابد.

برای حذف موهای زائد بدون آسیب رسانی به پوست ، نور لیزر سلولهای بنیادی پوست را که به فولیکول مو معروف هستند ، مورد هدف قرار دهد . فولیکول مو در قسمت برامدگی مو قرار دارد.
به بیان ساده تر : در زمان استفاده از لیزر مو ، رنگدانه های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب و آن را به ریشه مو انتقال می دهد . این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و موی زاید شما را از بین می برد.
از آنجا که سطح پوست نیز رنگدانه ملانین دارد ، در لیزر موهای زائد آنچه که مهم است ، دریافت نور لیزر به وسیله رنگدانه مو می باشد و نباید رنگدانه پوست باعث جذب نور لیزر به خود شود . لیزر مو زمانی بدون عارضه است که به پوست صدمه نزند و تنها به فولیکول مو آسیب رسانده و آنرا بسوزاند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن بافت پوست ، مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد معتبر و انتخاب دستگاه لیزر مناسب پوست مهم است.

عملکرد لیزر موهای زائد

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند . با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو ، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود . هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند . در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.
اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد ، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد . به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر ، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است . با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

1. ناحیه مورد نظر برای لیزر باید تراشیده شود.
2. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود.
3. افرادی که دچار آفتاب سوختگی هستند ، باید قبل از درمان دو هفته صبر نمایند تا از آسیب اضافی به پوست جلوگیری شود.
4. هفت روز قبل از درمان ، از مصرف محصولات برنزه کننده خودداری کنید.
5. در صورت لزوم ، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از شروع لیزر موهای زائد از کرم بی حسی استفاده کنید. تمام محصولات روی پوست باید قبل از لیزر کاملاً از روی پوست پاک شوند.
6. مشتری ها باید برای حفظ بهداشت خود و کلینیک لیزر با پوست تمیز مراجعه نمایند.
7. از لایه برداری و استفاده از مواد شیمیایی دو هفته قبل و دو هفته پس از لیزر خودداری کنید.
8. هفت روز قبل از درمان استفاده از تمام محصولات آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون ، رتینول ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرفرین را قطع کنید.
9. مشتریانی که دارای هرگونه ضایعه غیر طبیعی ، خال یا لکه هایی در منطقه هستند که باید تحت درمان قرار گیرند ، باید قبل از لیزر توسط پزشک معالج مداوا شوند.
10. مشتریان باید سه هفته قبل از لیزر ، استفاده از اپیلاسیون و موچین را متوقف کنند.
11. اگر مستعد ابتلا به زخمهای سرماخوردگی هستید ، توصیه می شود قبل از درمان ، داروی ضد ویروسی مصرف کنید. مشتریانی که دارای زخمهای سرماخوردگی هستند درمان نمی شوند.
12. مشتریانی که در 6 ماه گذشته از محصولات Accutane یا محصولات مشابه استفاده کرده اند ، نمی توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.
13. مشتری نباید طی ۲ ساعت قبل و بعد از لیزر ، فعالیت های بدنی که سبب افزایش دمای بدن و فشار خون می شوند را انجام دهد.
14. آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث افزایش حساسیت به نور شوند. توصیه می کنیم در صورت مصرف آنتی بیوتیک طولانی مدت ، قبل از دریافت لیزر درمانی با پزشک خود صحبت کنید. باید ۷ روز قبل از درمان با لیزر از مصرف داروی آنتی بیوتیک خودداری کنید.
15. اگر لیزر موهای زائد پا انجام می دهید بلافاصله بعد از لیزر چکمه نپوشید.

نکات لیزر موهای زائد

۸ نکته جهت مراقبت های بعد از لیزر مو

1. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شدید تا ۷ روز اول جدا خودداری کنید.
2. اگر پس از انجام لیزر موهای زائد پوستتان تاول زد ، آنرا دستکاری نکنید. اگر پوست دچار مشکل شد از متخصص خود بخواهید یک پماد معرفی کند تا بهبود یابید.
3. همچنین ممکن است برای کاهش ناراحتی های بعد از درمان ، از ژل ترمیم کننده ، حوله های خنک ، کمپرس یخ یا آلوئه ورا استفاده کنید.
4. بلافاصله پس از لیزر مو از گرم کردن محل خودداری کنید.
5. حداقل از ۲ هفته بعد از درمان یا تا زمان بهبودی ، از هرگونه درمان دیگر با لیزر یا روشهای شیمیایی در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
6. استفاده از طیف وسیع ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر هنگام دریافت درمانهای لیزر بسیار مهم است و برای حفاظت از پوست توصیه می شود.
7. اگر عوارض جانبی مانند افزایش بیش از حد رنگدانه یا قرمزی طولانی مدت و تورم ، واکنش هیستامین یا تاول را تجربه کرده اید ، برای راهنمایی در مورد درمان با متخصص خود تماس بگیرید.
8. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، جلسات درمانی کامل را در فواصل زمانی که توسط متخصص توصیه می شود انجام دهید.

مزایای لیزر موهای زائد

مسلما آن چیزی که باعث محبوبیت لیزر موهای زائد در بین سایر روش های حذف مو شده است مزایای زیاد آن می باشد. مهمترین مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر هستند:

1- درست است که با استفاده از لیزر موهای زائد برای همیشه از رویش موهای خود راحت نمی شوید اما این روش یکی از بهترین روشهایی است که سرعت رشد مو را بسیار کاهش می دهد و در مقایسه با سایر روش ها تاثیر بیشتری بر کم شدن حجم موهای زائد دارد.
2- درد ناشی از لیزر بسیار کم است و نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. در واقع درد آن در محدوده بین ژیلت و اپیلاسیون قرار می گیرد. البته قبل و بعد از لیزر از بی حس کننده هایی مانند یخ استفاده می شود تا درد ناشی از آن کمتر شود. معمولا این درد با گذشت تعداد جلسات کمتر می شود.
3- از مزایای لیزر موهای زائد می توان به این نکته اشاره کرد که لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است و به راحتی می توانید حتی نقاط غیر قابل دسترس را لیزر کنید. بنابراین هیچ گونه محدودیتی ندارد و به سهولت قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

معایب لیزر موهای زائد

مسلما این روش در کنار مزایای زیادی که دارد دارای معایبی هم هست. مهمترین معایب لیزر موهای زائد به شرح زیر هستند:

1- برای اینکه از این روش نتیجه مطلوب بگیرید باید روند کامل آن را طی کنید. معمولا بین هر جلسه تقریبا 6 هفته زمان می گذرد. البته این مدت در برخی موارد تغییر می کند.
2- یکی دیگر از معایب این روش هزینه زیاد آن در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد است. اما همانطور که گفتیم این روش هم دوام بیشتری دارد و هم کیفیت آن بیشتر است.
3- همانطور که قبلا هم گفتیم آن چیزی که باعث تاثیر بیشتر لیزر می شود تفاوت بین رنگ مو و پوست بدن است به همین دلیل است که لیزر معمولا برای موهای تیره تر و پوست های روشن تر عملکرد بهتری دارد. تشخیص موها برای کسانی که پوست تیره دارند کمی دشوار است به همین دلیل ممکن است موفقیت این روش کمی کمتر باشد.
4- یکی از مهمترین نکاتی که درباره لیزر موهای زائد باید به آن توجه کرد کلینیک مورد نظر است اگر این کار در کلینیک های غیر معتبر و توسط تکنسین های بی تجربه صورت گیرد می تواند منجر به مشکلات پوستی و یا ایجاد زخم روی پوست شود. بنابراین حتما در انتخاب مرکز لیزر خود دقت کنید تا بهترین مرکز لیزر موهای زائد را انتخاب نمایید و با قیمت و هزینه مناسب بتوانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. کسانی که کار لیزر را انجام می دهند حتما باید آموزش های مربوطه را دیده باشند.

تزریق ژل یا فیلر یکی از روشهای افزایش حجم و فرم دهی صورت و بدن است که با استفاده از معتبرترین برندها و بکارگیری تجربه در تزریق، توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر جای جوش برای چه کسانی مناسب است؟تزریق فیلر جای جوش برای چه کسانی مناسب است؟

امروزه از روش بسیار محبوبی به نام تزریق فیلر جهت درمان جای جوش استفاده می شود. ... ادامه مطلب

آشنایی با عوارض تزریق ژل گونهآشنایی با عوارض تزریق ژل گونه

در اثر افزایش سن گونه ها افتاده و کم حجم می‌شوند و نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند. تزریق ژل گونه از روشهایی است که برای گونه گذاری انجام می‌شود و مانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که در ادامه مطلب به این عوارض اشاره خواهد شد ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس و درمان چین و چروک هاتزریق بوتاکس و درمان چین و چروک ها

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی است که چین و چروک‌های صورت را با شل کردن ماهیچه‌هایی که موجب آن شده‌اند، برطرف می‌کند. بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می شود. در نتیجه پوست روی ماهیچه شل شده و چین و چروک‌ها برطرف می‌گردند ... ادامه مطلب