اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟

حفظ شادابی و جوانی پوست نیاز به شناسایی کامل نوع پوست و عوامل تأثیرگذار بر آن است. پوست بدن بسته به منطقه آناتومیک و سن و شرایط بدنی و آب‌وهوا تغییر می‌کند. هر نقطه از بدن با نقطه دیگر از نظر رنگ، ضخامت، مقدار چربی، مقدار مو، خشکی، صافی، جریان خون و لطافت متفاوت است؛ بنابراین نقاط مختلف پوست، نیاز به مراقبت‌های متفاوت دارد. متأسفانه گاه سبک نادرست زندگی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی می‌توانند موجب از دست رفتن شادابی و طراوت پوست باشند. در ارتباط با افزایش سن و وراثت و تأثیر این دو مورد در پوست، به‌جز روش‌های کلینیکال کار دیگری ساخته نیست ولی در مورد سبک زندگی، با ایجاد تغییرات بسیار ساده می‌توان به داشتن پوستی بهتر و شاداب‌تر کمک کرد.

مطب پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی در اصفهان، پوستی شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علائم پوست شاداب

پوست با طراوت و شاداب دارای 4 ویژگی اصلی است که عبارت‌اند از:

1. عاری از چین‌وچروک و خطوط برجسته

2. بدون لک، تیرگی و کدر بودن

3. حجم مناسب پوست

4. عدم افتادگی پوست

شادابی پوست

روش‌های خانگی حفظ شادابی پوست

برای حفظ شادابی پوست چند نکته کلی و اصلی را ابتدا باید در مورد پوست صورت بدانید:

ابتدا باید بدانید پوست شما از چه نوعی است تا بتوانید اقدامات بهداشتی مناسب را رعایت نمایید. به‌طورکلی پوست افراد مختلف بر اساس مقدار چربی آن به چهار نوع تقسیم می‌شود: معمولی، چرب، خشک، مختلط (ترکیبی).

۱) پاک کردن پوست: برای داشتن پوستی شفاف باید آن را از چرک‌ها، آلودگی‌ها، غبار و چربی‌ها پاک کنید. پاک کردن پوست منجر به جلوگیری از انسداد منافذ آن و شفافیت آن می‌شود. می‌توانید از شیر خالص برای پاک کردن پوست خود به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی استفاده کنید. از یک تکه پنبه تمیز استفاده کنید و آن را به شیر آغشته کرده و سراسر پوست صورت خود را با آن پاک کنید و هم‌چنین می‌توانید از پاک‌کننده‌های آماده که در داروخانه‌ها وجود دارند، استفاده کنید.

۲) تازه کردن و خنک‌سازی پوست: این پیشنهاد برای زمانی است که فرصت شستن پوست خود را در طول روز ندارید. اگر می‌خواهید از نشانه‌های خستگی و کدر بودن پوست جلوگیری کنید، از سفت‌کننده‌های پوست استفاده کنید. می‌توانید از ترکیب شش قسمت آب و یک قسمت الکل و چند قطره اسانس گیاهی استفاده کرده و آن را به آرامی روی پوست خود اسپری کنید و تقویت و شادابی پوست خود را طی چند لحظه احساس کنید.

۳) لایه‌برداری پوست: یکی از نکات ضروری برای داشتن پوست باطراوات و شاداب، لایه‌برداری آن است. این کار برای از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و باقی‌مانده‌های آرایش‌ روی پوست ضروری است. دانه‌های موجود در لایه‌بردارها به باز کردن منافذ پوست و ظاهر شدن لایه جدید و شاداب زیرین آن کمک می‌کند.

۴) رژیم غذایی مناسب: همان‌طور که مراقبت ظاهری پوست و مواظبت از آن اهمیت دارد، به همان اندازه تغذیه مناسب و مراقبت درونی از آن نیز حائز اهمیت است. گام اول دستیابی به پوستی درخشان، تغذیه مناسب است. رژیم غذایی مناسب، چین و چروک‌ها را از پوست دور نگه داشته، پوست‌تان را سفت‌تر کرده و به آن درخششی بی‌تردید می‌دهد. مواد غذایی مانند انواع بادام، میوه‌ها، جوی دو سر، ماهی‌های سرشار از پروتئین مانند ماهی سالمون و تُن و تمامی سبزیجات داراهای برگ‌های سبز برای تغذیه پوست شما مفید هستند.

۵) خواب مناسب: برای داشتن پوستی شاداب باید اطمینان حاصل کنید که هر شب هفت تا هشت ساعت خواب بی‌وقفه دارید و بهترین راه برای رسیدن به این هدف خاموش کردن گوشی تلفن همراه خود و خارج کردن تمام وسایل الکترونیکی در طول شب است.

6) قرارگیری در معرض نور خورشید را محدود کنید.

7)ورزش کنید.

8)نوشیدن آب کافی در طی روز

روش‌های کلینیکی حفظ شادابی پوست

هایفوتراپی

هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود؛ یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن و شادابی پوست می‌شوند.

کربوکسی تراپی

در درمان به واسطه‌ی کربوکسی تراپی، تزریق دی اکسید کربن با رعایت دقیق محاسبات علمی، فشار، سرعت و حجم تزریق انجام می‌شود. بعد از تزریق دی‌اکسید کربن، سیستم خون‌رسانی بدن، تلاش برای دفع این گاز می‌نماید که این تلاش سبب می‌شود گردش خون در ناحیه‌ی موردنظر افزایش یافته و در نتیجه می‌تواند سبب روشن‌تر شدن و شاداب‌تر شدن پوست شود.

مزوتراپی پوست

مزوتراپی یک تکنیک است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای شادابی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی استفاده می‌کند.

میکرونیدلینگ پوست

یکی از روش‌های جوانسازی پوست روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود نمونه‌ای از این دستگاه‌ها، دستگاه درماپن است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان کانال‌های متعددی روی سطح پوست در ناحیه اپیدرم و قسمت فوقانی درم پوست ایجاد کرد و باعث لایه برداری سطحی و همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در لایه‌ی میانی پوست و شادابی آن شد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی ست که از سمی به نام سم بوتولینوم به دست می‌آید، سم بوتولینوم خود، توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم تولید می‌گردد. در پزشکی برای درمان بیماری‌های عضلانی خاص و در بحث زیبایی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها از طریق فلج موقت عضلات استفاده می‌شود.

تزریق فیلر و چربی

در این شیوه‌ از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می‌شود. فیلرها یا حجم دهنده‌های پوستی، دسته‌ای از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ای از پوست، موجب حجم‌دهی و شادابی پوست می‌شوند. فیلرها انواع گوناگونی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند؛ اما ژل‌ها فقط یکی از انواع فیلرهای قابل استفاده هستند و تزریق چربی هم در دسته‌ی فیلرها قرار می‌گیرد.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می‌توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می‌باشد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می‌رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب، همچنین استفاده از دستگاه مناسب است که البته یکی از بهترین آنها لیزر الکساندریت است. توصیه می‌شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به مطب های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کرده باشید و همچنین با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات رایج درباره تزریق ژل (فیلر)سوالات رایج درباره تزریق ژل (فیلر)

در این مطلب به سوالات بیشتر پرسیده شده از سوی بیماران و کاربران در ارتباط با تزریق ژل یا فیلر پاسخ داده میشود. ... ادامه مطلب

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربیمقایسه تزریق ژل و تزریق چربی

تزریق ژل و تزریق چربی هر دو از روشهای ایده آل و بسیار خوب افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست محسوب می‌شوند که بسته به نیاز شما و تشخیص پزشک، ممکن است انتخاب شده و انجام شوند ... ادامه مطلب

نکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورتنکاتی در مورد لیزر موهای زائد صورت

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روشهای متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین روشهای موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به مراکز پوست را شامل میشود ... ادامه مطلب