اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

هیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوست

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین‌وچروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید، مؤثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. هیالورونیک اسید می‌تواند در قالب یک درمان موضعی (مستقیماً بر روی پوست)، مکمل یا از طریق تزریق استفاده شود.

تزریق هیالورونیک اسید فوراً نتایج قابل مشاهده‌ای را ایجاد می‌کند، درصورتی‌که برای دیدن نتایج قابل مشاهده در مصرف مکمل‌ها ممکن است بیشتر به طول بکشد. اگر می‌خواهید چین‌وچروک صورتتان را کاهش دهید، فیلر هیالورونیک اسید انتخاب خوبی به عنوان تزریق فیلر است؛ زیرا با بدن انسان سازگاری دارد. هیالورونیک اسید ماده بسیار ارزشمند برای جوانی پوست است که پزشکان پوست، ارزش آن را می‌دانند و استفاده‌های زیادی در بازیابی زیبایی افراد از آن می‌کنند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به عنوان یکی از متداول ترین اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست، در کلینیک دکتر لادن ناظمی در اصفهان با استفاده از بهترین و معتبرترین برندهای موجود انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که به طور گسترده در ماتریکس خارجی سلول و بافت‌های بدن از جمله پوست، استخوان‌ها، چشم و غضروف وجود دارد. به دلیل ویژگی اتصال به آب، هیالورونیک اسید، فضای بین فیبرهای متصل کننده کلاژن و الاستین را پر می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که هیالورونیک اسید بهترین ماده برای آبرسانی به پوست است. هیالورونیک توانایی آن را دارد که تا ۸ برابر وزن خود، آب درون خودش نگه دارد. به همین جهت، بهترین درمان پوست‌های خشک و کم آب می‌باشد. پوستی که آب خود را از دست بدهد، چروک می‌شود و در واقع پوست پیر محسوب می‌شود. هیالورونیک اسید آب از دست رفته پوست را به آن باز می‌گرداند و به همین دلیل چروک‌های پوست را باز می‌کند. اسید هیالورونیک یک «ماده مغذی هوشمند» است. این بدین معنا است که اسید هیالورونیک می‌تواند با در نظر گرفتن شرایطی مانند رطوبت هوا، مقدار رطوبت مجذوب را تنظیم کند. به‌طور مثال در شرایط آب و هوایی مرطوب که پوست به آبرسانی کمتری نیاز دارد، مقدار متناسب مورد نیاز آب برای پوست جذب می‌کند.

تزریق فیلر هیالورونیک اسید

مراحل تزریق هیالورونیک اسید

مزایای هیالورونیک اسید برای پوست

-اسید هیالورونیک به طور طبیعی رطوبت را در بدن ذخیره می‌کند و بنابراین به بازیابی کشش پوست، به ویژه برای افراد بالای ۳۵ سال کمک می‌کند.

-این ماده به پر شدن فضای خالی پوست کمک می‌کند، بنابراین باعث کاهش چین‌وچروک و خطوط می‌شود.

-اسید هیالورونیک به لایه‌های بالایی پوست نفوذ کرده و به درم زیر کلاژن می‌رسد، به همین دلیل یکی از بهترین مرطوب‌کننده های عمیق پوست محسوب می‌شود.

-سلول‌های بنیادی توسط اسید هیالورونیک تحریک می‌شوند و سلول‌های جدید و جوان‌تری تولید می‌کنند؛ بنابراین هرچه مقدار بیشتری کلاژن در پوست باشد آن را جوان‌تر نگه می‌دارد.

-با کمک به سنتز پروتئین‌ها به تغذیه‌ی سلولی کمک می‌کند؛ بنابراین سلول‌های پوست را از طریق مویرگ‌ها تغذیه کند.

-از این ماده برای مرطوب‌سازی پوست استفاده می‌شود؛ زیرا نه تنها به پوست نفوذ می‌کند، بلکه قرارگیری آن در نزدیکی لایه خارجی پوست باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و صاف و سالم نگه داشتن پوست می‌شود.

-نتایج آن فوری است و بخصوص در طی جلسات تزریق به سرعت قابل مشاهده است.

-از پوست در برابر اشعه UVB خورشید و همچنین از رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

-در افراد مسن و پیر به ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

-درصد کلاژن در بافت‌های همبند را افزایش می‌دهد.

-یک روش درمانی مؤثر برای جلوگیری از درماتوفیت ها در سطح پوست است.

-این ماده به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نقش مؤثری دارد؛ زیرا رادیکال‌های آزاد را که منجر به پیری پوست می‌شوند، مسدود می‌کند.

عوارض جانبی تزریق هیالورونیک اسید

به‌طورکلی استفاده از اسید هیالورونیک بی خطر است و از آنجایی که بدن به‌طور طبیعی آن را تولید می‌کند، واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر هستند.

تزریق اسید هیالورونیک به داخل پوست یا مفاصل ریسک بالاتری برای عوارض جانبی دارد. با این حال، واکنش‌های منفی عمدتاً به روش تزریق مرتبط هستند و نه خود اسید هیالورونیک.

با افزایش سن، گونه ها حجم خود را از دست می‌دهند و فرمی افتاده پیدا می‌کنند. تزریق ژل گونه یکی از روشهای غیرتهاجمی و کم عارضه است که در زمانی کوتاه، نتایج فوری بسیار موثری در زیبا سازی گونه ها خواهد داشت. با تزریق ژل گونه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با استفاده از مرغوب ترین فیلرها و مهارت ایشان در تزریق، شاهد تغییراتی طبیعی و اثرگذار در زیبایی چهره خود باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینهمزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

یکی از روش های غیرتهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی غبغب می باشد ... ادامه مطلب

روشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنهروشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنه

برای درمان لکه های قهوه ای جای جوش نیز مانند سایر لکه های پوستی روشهای درمانی لایه برداری، استفاده از کرم های ضد لک و مصرف مداوم ضد آفتاب بکارگرفته می‌شود ... ادامه مطلب

از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟

حفظ شادابی و جوانی پوست نیاز به شناسایی کامل نوع پوست و عوامل تأثیرگذار بر آن است. پوست بدن بسته به منطقه آناتومیک و سن و شرایط بدنی و آب‌وهوا تغییر می‌کند. هر نقطه از بدن با نقطه دیگر از نظر رنگ، ضخامت، مقدار چربی، مقدار مو، خشکی، صافی، جریان خون و لطافت متفاوت است ... ادامه مطلب