اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آنزیم بینی برای کوچک کردن بینی

امروزه یکی از رایج‌ترین کارها برای کوچک کردن بینی، جراحی است. برای این عمل شما باید زیر تیغ متخصصان جراحی بینی رفته و ریسک‌های پس از آن را بپذیرید. این ریسک‌ها شامل عدم رضایت از نتیجه نهایی، مراقبت همیشگی از آن، ترس از رفتن زیر تیغ جراحی و ... است؛ اما اخیراً یک روش غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) بسیار موردتوجه قرار گرفته است که توسط تزریق آنزیم به بینی انجام می‌شود.

تزریق آنزیم یک روش جایگزین کم‌هزینه‌تر و با حداقل زمان استراحت نسب به جراحی بینی می‌باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که بینی نقطه کانونی صورت است، اولین چیزی است که مورد توجه قرار می‌گیرد و تأثیر بسیاری بر زیبایی ظاهر صورت دارد. با این تفاسیر، درصورتی‌که احساس می‌کنید بینی شما ظاهری ناهمگون با صورت شما دارد و همچنین نمی‌توانید ریسک رفتن به زیر تیغ جراحی را بپذیرید، تزریق آنزیم شاید گزینه بدی نباشد. البته لازم به یادآوری است که این روش، برای همه افراد مناسب نیست و تاثیرگذار نمیباشد. به همین دلیل ممکن افراد با اختصاص وقت و هزینه هرچند ناچیز به نتایج ایده آل خود دست پیدا نکنند.

در روش تزریق آنزیم کوچک کننده به بینی، پزشک از آنزیم هیالاز و بلور‌های هیدروکسی آپاتیت کلسیم کمک می‌گیرد تا بتواند بینی بیمار را در مدت زمانی کوتاه به شکل و فرمی که بیمار خواستار آن است درآورد. این روش معمولاً گزینه بسیار مناسبی برای بینی‌های گوشتی به حساب می‌آید و عارضه‌ای را با خود به همراه ندارد. همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی محبوبیت این روش در میان مردم بوده است.

چگونگی انجام تزریق آنزیم کوچک کننده بینی

برای انجام این روش، پس از اینکه تحت معاینه قرار گرفتید و پزشک تأیید کرد که امکان کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم وجود دارد، باید به مطب یک پزشک متخصص در زمینه تزریق آنزیم به بینی، مراجعه نمایید و مورد درمان قرار گیرید.

در مرحله اول پزشک، بینی شما را به طور کامل ضدعفونی می‌کند. سپس از دارو‌های بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد ناشی از تزریق را برای بیمار به حداقل برساند. پس از اینکه داروی بی حسی موضعی عمل کرد و بینی شما به طور کامل بی‌حس شد، تزریق آنزیم صورت می‌پذیرد.

این تزریق معمولاً به‌صورت سرپایی و در مدت‌زمانی کوتاه انجام می‌شود و نیازی نیست که بیمار بعد از آن بستری شده و یا مراقبت‌های خاصی انجام شود. به هنگام مشاوره برای انجام تزریق آنزیم کوچک‌کننده بینی مشخص می‌شود که بینی شما برای کوچک شدن به چند جلسه تزریق نیاز دارد. معمولاً تعداد جلسات موردنیاز برای کوچک شدن بینی با آنزیم، ۲ الی ۶ جلسه است.بسته به میزان بزرگی بینی شما و عوامل مختلف دیگر، تعداد جلسات می‌توانند متفاوت باشند. جلسات تزریق آنزیم کوچک کننده بینی باید با فاصله‌های ۱ الی ۲ هفته‌ای از یکدیگر باشند.

آنزیم بینی برای کوچک کردن بینی

مزایای استفاده از روش تزریق آنزیم بینی

کاندید مناسب تزریق آنزیم بینی

کوچک کردن و فرم دادن بینی توسط آنزیم اگرچه یک روش راحت و غیر جراحی است؛ اما مناسب همه افراد نیست. چون افراد مختلف حالت‌های بینی متفاوتی دارند و ممکن است با تزریق آنزیم مشکل و ایراد بینی آن‌ها برطرف نشود.استفاده از آنزیم بینی جهت کوچک کردن و فرم دادن به بینی، به افراد زیر توصیه می‌شود:

  1. افرادی که بینی آن‌ها نامتقارن است.
  2. افرادی که نوک بینی آن‌ها افتاده است.
  3. افرادی که دارای قوز بینی هستند.
  4. افرادی که پل بینی صاف و بی‌حالتی دارند.
  5. افرادی که بینی آن‌ها بسیار زاویه­‌دار و سخت هستند.
  6. افرادی که بینی آن‌ها دارای فرورفتگی است.
  7. افرادی که بینی پهن و بزرگ دارند (منظور بینی گوشتی است).

مراقبت‌های قبل از تزریق آنزیم بینی

مراقبت‌های قبل از تزریق از مواردی است که هر فرد باید آن را انجام دهد؛ چراکه باعث می‌شود نتیجه بهتری حاصل گردد و میزان عوارض ناشی از این عمل به حداقل می‌رسد. نمونه آن نشان دادن سوابق پزشکی به پزشک است. همچنین آزمایش‌هایی که پزشک به شما گفته را باید انجام دهید. در مواردی هم قبل از عمل باید رژیم غذایی را تغییر دهید تا بعد از عمل ناراحتی حس نکنید.

آنچه که قبل از تزریق ژل باید به آن توجه کرد عبارتند از:

مراقبت‌های پس از کوچک کردن بينی با آنزيم

-پس از تزريق آنزيم جهت کوچک کردن بینی از ماساژ دادن بینی خودداری کنید.

-جلسات معاینه را به طور مرتب بروید.

-از جلسه دوم تا 2 هفته بعد از آخرین جلسه تزریق در شبانه روز 8 ساعت از چسب بینی استفاده کنید.

-از زدن آب به ناحیه تزریق آنزیم تا 24 ساعت جدا خودداری کنید.

عوارض تزریق آنزیم بینی

حجم‌های زیاد این مواد باعث تغییر در بافت نرمال بینی می‌شود و در بسیاری از موارد عمل ترمیمی و ثانویه را بسیار مشکل و یا در برخی بیماران غیرممکن می‌کند. با گذر زمان، این مواد پرکننده می‌توانند باعث تغییرات پوستی مثل قرمزی و نامنظمی در سطح بینی می‌شوند، به‌خصوص اگر به‌وسیله فرد غیرمتخصص بسیار نزدیک به سطح پوست تزریق شود. یادآور میشویم؛ تزریق آنزیم بینی در مطب دکتر لادن ناظمی انجام نمیشود؛ و تهیه و درج این مطلب، صرفا جهت آگاهی کاربران صورت گرفته است.

رویش موهای زائد و قرارگیری نابه‌جای آنها بر روی پوست صورت و بدن، از جمله عوامل آزاردهنده برای افراد اعم از زن و مرد می‌باشد. در کلینیک دکتر لادن ناظمی با بهره گیری از جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد در اصفهان، می‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل عوارض، از این عامل آزار دهنده رهایی یابید. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ویژگی های لیزر الکساندرایت کندلاویژگی های لیزر الکساندرایت کندلا

در لیزر کندلا الکساندرایت جذب انرژی توسط ریشه مو انجام می‌گیرد. اگر مو، ضخیم و تیره باشد با تاباندن لیزری با انرژی پایین، انرژی کافی را به خود جذب می کند؛ اما برای اثربخشی روی موهای نازک، نیاز به واردکردن انرژی بیشتری در مدت زمان کوتاه‌تری است ... ادامه مطلب

لیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوستلیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوست

در روش لیفت پوست با نخ، بازسازی بافت‌ها از طریق تحریک کلاژن‌ها و نئوواسکیولاریزیشن برای تقویت بافت‌ها و افزایش کشسانی پوست به خوبی انجام میشود ... ادامه مطلب

آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟

جوش‌ یکی از مشکلات متداول و شایع پوستی است که اغلب در اثر عفونت، تغییرات هورمونی، واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب