اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درماپن چه کاربردهایی برای پوست دارد؟

در چند سال گذشته شیوه میکرونیدلینگ مکانیزه شده که با ابزاری به اسم درماپن که شبیه یک قلم است و تعدادی سوزن بر روی سر دستگاه تعبیه شده و با حرکت رفت و برگشتی سوزن ها و جابجا کردن آن، عمل سوراخ شدن پوست انجام می شود.

در دستگاه درماپن عمق نفوذ سوزن ها قابل تغيير است و از 0.25 تا 2.5 میلی متر قابل تنظیم می باشد. بعلاوه سرعت ضربه زدن هم از 25 تا 90 ضربه در ثانیه قابل تنظیم میباشد ، که بسیار سریعتر از درمارولراست. سوزن های درماپن یک بار مصرف هستند و تعداد آن قابل تنظیم است و بر اساس تعداد این سوزن ها و سرعت دستگاه تعداد 300 تا 1000 سوراخ در ثانیه در سطح پوست ایجاد می شود.

مطب پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی در اصفهان ، مانند بکارگیری روش درماپن، پوستی شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای درماپن چیست؟

۱- درمان اسکارهای ناشی از جای جوش

درمان جای جوش و اسکار آبله مرغان و سالک از جمله موارد قابل درمان با روش میکرونیدلینگ می باشند که در این روش با افزایش ساخت کلاژن و الاستین با تحریک فیبروبلاست ها در لایه درم به هموار شدن پوست کمک می شود. برای تاثیر بیشتر از محلول مزوتراپی اسید هیالورونیک همزمان با میکرونیدلینگ استفاده می شود.

۲- افتادگی و شلی پوست

درماپن به کاهش شلی و افتادگی پوست در صورت ، دست ها و بدن کمک می نماید. لیفتینگ در ناحیه شکم بعد از بارداری بدلیل عدم بازگشت کامل عضلات شکم به وضعیت اولیه اش می باشد و میکرونیدلینگ برای این موضوع کمک زیادی نمی کند.

۳- استرچ مارک ( استریا حاملگی)

این ترک ها در واقع یک نوع پارگی پوست می باشند که لایه های عمقی پوست را درگیر نموده است و درمان کامل آن با هیچ روشی از جمله لیزر CO2 مقدور نمی باشد. با این حال میکرونیدلینگ بطور قابل ملاحظه ای در همرنگ شدن این ضایعات با پوست طبیعی و بهبود قوام و کاهش اندازه آن موثر می باشد. چنانچه میکرونیدلینگ با پی آر پی همراه شود تاثیر آن بیشتر خواهد شد. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان استرچ مارک ۴ تا ۶ جلسه می باشد که به فاصله یک ماه انجام می شود.

۴- لکه های پوستی مقاوم به درمان

این لکه ها بدلیل تولید بیش از حد ملانین در پوست ایجاد می شوند. علت تولید بیش از حد ملانین می تواند متفاوت باشد و دلایلی از قبیل آفتاب سوختگی ، آکنه ، بریدگی ها ، گزش حشرات و …. علت ایجاد آن می باشد. چنانچه ملانین در لایه عمقی درم واقع شده باشد اسیدهای لایه بردار دسترسی به آن ندارند ولی بامیکرونیدلینگ لایه درم بخوبی در دسترس بوده و بعلاوه نفوذ داروهای مزوتراپی ضد لک که همزمان به روی پوست اسپری می شود موجب از بین رفتن ضایعات هایپر پیگمانته عمقی می شود. استفاده از کرمهای ضد آفتاب بعد از درمان برای پیشگیری از عود ضایعات توصیه می شود.

۵- کاهش چین و چروک های پوست

کاهش چین و چروک های پوست بدلیل افزایش تولید کلاژن و الاستین و بهبود خون رسانی به پوست می باشد. مزیت کاهش چین و چروک با میکرونیدلینگ در مقایسه با تزریق بوتاکس و اسید هیالورونیک در این است که در روش میکرونیدلینگ ماندگاری طولانی تری بدست می آید و ماده خارجی وارد بدن نشده و عوارض جانبی این مواد وجود ندارد بعلاوه برای جوانسازی پوست دست ، گردن و صورت می توان از این تکنیک بهره جست. از طرف دیگر مواد فوق بعد از چند ماه توسط بدن متابولیسم شده و نیاز به تزریق مجدد می باشد. به علاوه در میکرونیدلینگ منافذ پوست به تدریج بسته شده و کیفیت و قوام پوست بهبود می یابد.

۶- درمان اسکارهای ناشی از اعمال جراحی قبلی سوختگی ها و عفونت ها

با فعال شدن فیبروبلاست ها و سلول های بنیادی و آزاد شدن فاکتورهای رشد پلاکتی ناهمواری های پوست به تدریج برطرف شده و اسکار تا حد قابل توجهی از بین می رود. بسته به اندازه اسکار وعمق آن و نوع پوست تعداد جلسات درمانی معین شده که معمولا ۷-۵جلسه می باشد. اسکارهای ناشی از سوختگی با تاخیر به درمان پاسخ می دهند و بین ۶ ماه تا یک سال ممکن است طول بکشد.

درماپن

موارد منع استفاده از درماپن چیست؟

عفونت های فعال پوستی از قبیل تب خال و همچنین سابقه کلوئید در اثر آسیب به پوست از موارد منع میکرونیدلینگ می باشد. مصرف داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین می تواند موجب خونریزی شدید بعد از نیدلینگ شود و قطع این داروها که برای درمان یک بیماری جدی است به منظور انجام یک عمل زیبایی به هیچ وجه توصیه نمی شود. ضعف سیستم ایمنی بدن به هر علتی ( مصرف داروها ، دیابت کنترل نشده و بیماری سیستم ایمنی) می تواند منجر به عفونت بعد از میکرونیدلینگ و تاخیر در التیام پوست شود.

با توجه به جنس سوزن ها که ترکیب فولاد ضد زنگ و تیتانیوم می باشد ، افرادی که به این فلزات حساسیت دارند نیز نباید تحت این درمان قرار گیرند چرا که ممکن است موجب کهیر و خارش بلند مدت بعد از میکرونیدلینگ شوند. در خانم های باردار میکرونیدلینگ بدون استفاده از مواد و داروهای موضعی بی خطر است ولی توصیه نمی شود. بعد از تزریق بوتاکس انجام میکرونیدلینگ موجب پخش بوتاکس به نقاط دورتر می شود و تا ۴۸ ساعت بعد از بوتاکس نباید انجام شود. بعد از تزریق ژل میکرونیدلینگ موجب واکنش التهابی در ناحیه می شود و تا دو هفته بعد از تزریق فیلر میکرونیدلینگ باید به تعویق افتد.

اثرات درمانی درماپن

خطرات یا عوارض جانبی ناشی از درماپن چیست ؟

عوارض جانبی شامل قرمزی، سوزش، خارش، خشکی پوست معمولا در عرض 48- 24 ساعت بعد از انجام درماپن از بین می روند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

درماپن برای اصلاح کدام ضایعات پوستی موثر است ؟

درماپن به ویژه در تغییرات ناشی از افزایش سن مانند چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی بسیار مؤثر است. به دلیل ایجاد کلاژن در فرایند درماپن، جوشگاه ها، ترک های پوستی، جای جوش و آبله مرغان با این روش قابل اصلاح است. هم چنین درماپن بر شفاف شدن و قوام پوست تأثیر خوبی دارد.

چه درمان های موضعی را می توان همراه با درماپن استفاده کرد ؟

درماپن به تنهایی سنتز کلاژن را در بدن زیاد می کند اما ترکیب درماپن با PRP نتایج درمانی شگفت آوری دارد.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می‌توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می‌باشد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می‌رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب، همچنین استفاده از دستگاه مناسب است که البته یکی از بهترین آنها لیزر الکساندریت است. توصیه می‌شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به مطب های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کرده باشید و همچنین با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت ابرو با نخ بهتر است یا با جراحی؟لیفت ابرو با نخ بهتر است یا با جراحی؟

افتادگی ابرو چهره افراد را دائماً به صورت خسته و بیحال نشان می دهد. از طرف دیگر، سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می شود، بنابراین ... ادامه مطلب

ویژگی های لیزر الکساندرایت کندلاویژگی های لیزر الکساندرایت کندلا

در لیزر کندلا الکساندرایت جذب انرژی توسط ریشه مو انجام می‌گیرد. اگر مو، ضخیم و تیره باشد با تاباندن لیزری با انرژی پایین، انرژی کافی را به خود جذب می کند؛ اما برای اثربخشی روی موهای نازک، نیاز به واردکردن انرژی بیشتری در مدت زمان کوتاه‌تری است ... ادامه مطلب

پس از تزریق ژل یا فیلر چه اقدامات باید انجام دهید؟پس از تزریق ژل یا فیلر چه اقدامات باید انجام دهید؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌ هایی که این روزها به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند، تکنیک‌ های تزریق هستند. ... ادامه مطلب