اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

عدم تقارن صورت و درمان با تزریق ژل

داشتن اجزایی در چهره که کاملاً قرینه یکدیگر نیستند، نامتقارن بودن صورت نامیده می‌شود. تقریباً همه افراد درجه‌ای از عدم تقارن را در صورت خود دارد. با این حال در برخی موارد، عدم تقارن صورت بیش از همیشه قابل توجه است. اصلی‌ترین دلیل عدم تقارن صورت شامل آسیب‌های مختلف، افزایش سن، سیگار کشیدن، ژنتیک و سکته می‌باشد. گاهی عدم تقارن به طور ناگهانی و به صورت چشمگیری ممکن است صورت را درگیر کند. این تغییر معمولاً نشانه‌ای از رخداد یک بیماری جدی مانند فلج بِل یا سکته مغزی است.

ناهنجاری‌های صورت باید اصلاح شوند تا ویژگی‌های نرمال صورت حفظ گردد و از ناتوانی‌های روان‌شناختی جلوگیری شود تا افراد بتوانند زندگی خود را به صورت طبیعی ادامه دهند. بسیاری از پزشکان روش‌های غیر جراحی را برای درمان نامتقارن بودن اجزای صورت پیشنهاد می‌دهند. همه بیماران با صورت نامتقارن، متقاضی مناسبی برای تصحیح غیر جراحی نیستند، در نتیجه ارزیابی بیمار و انتخاب آنها از مسائل عمده در تشخیص و برنامه‌ریزی درمان می‌باشد.

جهت اصلاح عدم تقارن‌های جزئی اما قابل توجه، می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. ژل‌ها برای برجسته‌سازی برخی قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تقارن صورت بازگردد. بسته به نوع ژل مورد استفاده، برای افرادی که تمایل به انجام عمل‌های جراحی و نیاز به ایجاد تغییرات دائمی در صورت خود ندارند، یا دارای عدم تقارن‌های جزئی در صورت خود هستند، باید از چند ماه تا یک سال بعد دوباره تزریق را تجدید کرد. تزریق ژل غالباً برای درمان عدم تقارن در نواحی اطراف لب‌ها و دهان به کار می‌رود.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

دلایل عدم تقارن صورت

ژنتیک

گاهی اوقات عدم تقارن صورت به دلیل تفاوت در رشد و نمو ژنتیکی عضو‌های صورت بروز می‌کند. بیماری‌های ژنتیکی مانند شکاف لب و کام (لب شکری) می‌توانند منجر به نامتقارن بودن صورت شوند.

سیگار کشیدن

از آنجایی که سیگار کشیدن صورت را در معرض سموم قرار می‌دهد، این عمل می‌تواند به طور مستقیم با عدم تقارن صورت ارتباط داشته باشد.

پیری

با افزایش سن، نامتقارن شدن صورت به خصوص در ناحیه فک افزایش می‌یابد و غالب اوقات نیاز به اصلاح عدم تقارن صورت و فک خواهد بود.

عادات سبک زندگی

برخی از افراد در زمان خواب دائماً بر روی شکم یا صورت می‌خوابند. یک مطالعه معتبر نشان داده است که خوابیدن بر روی صورت می‌تواند باعث نامتقارن شدن صورت شود.

سکته

افتادگی صورت می‌تواند نشانه‌ای از سکته مغزی باشد. اگر لبخند شما ناگهان ناهموار و کج شد یا در یک طرف صورت خود احساس بیحسی کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

آسیب

ضربه یا آسیب به صورت در دوران کودکی یا بزرگسالی می‌تواند باعث عدم تقارن شود. صدماتی مانند شکستگی بینی یا بریدگی عمیق نیز می‌تواند منجر به عدم تقارن چهره شما گردد.

تزریق ژل برای بهبود تقارن اجزای صورت

اقدامات قبل و بعد از تزریق ژل برای بهبود تقارن اجزا صورت

از استفاده آسپیرین یا مسکن‌های غیراستروئیدی مانند بروفن یا نوروفن بپرهیزید؛ زیرا این داروها ممکن است موجب کبودی بیشتر شوند. بهتر است 1-2 ساعت پیش از انجام تزریق، نیز برای به حداقل رساندن کبودی، از این داروها استفاده نکنید. به‌ دلیل تورم سریع ناشی از این تزریق، نتیجه نهایی به مدت حدود 3-4 روز، قابل مشاهده نخواهد بود. در طی آن زمان، اگر هرگونه عدم تقارنی دیده شود، معمولاً به دلیل دوره بهبود درمان است که حدود 4 روز، کاملاً طبیعی است. از شما خواسته می‌شود برای پیشگیری از جا به جایی ژل قبل از تثبیت نهایی، به مدت 3-4 روز، به پشت بخوابید. در طول این مدت، از لمس و ماساژ دادن گونه‌ها بپرهیزید؛ زیرا این کار می‌تواند موجب جابه‌جا شدن ژل از محل موردنظر شود.

نحوه تزریق ژل برای بهبود تقارن اجزا صورت

قبل از درمان صورت نامتقارن، گونه‌های شما در حالت ایستاده برای بهترین محل تزریق، علامت زده می‌شوند. سپس به این ناحیه ژل تزریق می‌شود تا مشکلات صورت برطرف شود. به دلیل اثرات تزریق داروی بیحسی موضعی، بهتر است تا روز بعد استراحت کرده و پس از 36 تا 48 ساعت، دوباره کار خود را شروع کنید. تأثیر ماده بیحسی تقریباً 6 ساعت پس از انجام تزریق از بین می‌رود.

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

افراد منع از تزریق ژل برای بهبود تقارن اجزا صورت

مدت ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری این شیوه بین شش ماه تا یک سال خواهد بود که بسته به وضعیت بیولوژیکی بدن و پذیرش پوست و همچنین نوع ژل مورد استفاده متفاوت می‌باشد. از طرفی انجام تزریق توسط پزشک متخصص نیز در ماندگاری ژل، بی‌تأثیر نخواهد بود.

عوارض جانبی تزریق ژل

خوشبختانه بروز عوارض بعد از تزریق به صورت کاملاً موقتی و زودگذر می‌باشد که پس از تزریق به تدریج از میزان آنها کاسته می‌شود. بی حسی، تورم، سوزش، قرمزی و خون مردگی در محل تزریق و از دست دادن حالت طبیعی لب‌ها و …از عوارض تزریق ژل به لب محسوب می‌شود. البته چنانچه پزشک از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار باشد، احتمال ظاهر شدن عوارض و پیامدهای آن به حداقل می‌رسد.

همشهریان عزیز، برای رفع چین و چروک پیشانی و خط اخم همچنین ترمیم افتادگی ابروها که موجب میشوند چهره ای عصبانی، پیر و خسته داشته باشید؛ می‌توانید با انجام لیفت ابرو توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان اقدام نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوستنیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

یکی از روشهای موثر رفع این علائم و جوانسازی پوست، نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال می‌باشد که با بکار گیری امواج رادیوفرکوئنسی به ترمیم لایه های پوست می‌پردازد. در این مطلب به توضیح بیشتری در ارتباط با نیدل آر اف می‌پردازیم و چگونگی این روش را بررسی می‌کنیم ... ادامه مطلب

آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی آرایشی است که باعث رفع چین و چروک‌های صورت می‌شود . بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث فلج عضلات می شود ... ادامه مطلب

آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به پوست و مو و زیبایی که دباعث دغدغه و نگرانی در مردان و زنان زیبا پسند در سراسر دنیا شده است ، ریزش مو می‌باشد. عدم تعادل هورمونها، کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش گردش خون، بیماریهای خاص و مصرف داروها از جمله علل و عوامل ریزش مو در دنیای کنونی است ... ادامه مطلب