اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و بدن

امروزه یکی از شایع‌ترین اقداماتی که افراد به آن می‌پردازند را می‌توان تزریق ژل در نظر گرفت. به نوعی می‌توان گفت افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به ناحیه مورد نظر خود هستند تا هر چه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما موضوعی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تزریق ژل، گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. به همین جهت توصیه می‌شود پیش از پرداختن به چنین موضوعی، حتماً از عوارض تزریق ژل مطلع شوید و سپس تصمیم به انجام آن بگیرید. منظور از عوارض ناشی از تزریق ژل مواردی مانند ناهماهنگی، عدم تقارن، عفونت، ایجاد حساسیت و نتایج غیرطبیعی است. در ادامه درمورد هر یک از این عوارض، صحبت خواهیم کرد.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

انواع ژل تزریقی

ژل‌های تزریقی، موادی هستند که پس از ورود به بدن، برای از بین بردن چین و چروک‌ها، افزایش حجم و همچنین بازگرداندن طراوت از دست رفته به پوست، مؤثر خواهند بود. این فیلر‌ها به صورت شما ظاهری یک دست می‌بخشند و همچنین در تزریق ژل گونه، لب‌ها، سینه و باسن موجب افزایش قابل توجه حجم می‌شوند.

تزریق ژل

کاربردهای تزریق ژل

بیشتر افراد فیلرهای پوستی را به عنوان روشی برای پر کردن و رفع چین و چروک‌های صورت می‌شناسند. اثر ژل‌ها بر چین و چروک‌های صورت فوق‌العاده است؛ اما این روش جوانسازی کاربردهایی بسیار بیشتر از این‌ها دارد. اکثر کاربردهای تزریق ژل توسط FDA سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا تأیید شده‌اند. برخی از کاربردها هنوز مورد تأیید FDA قرار نگرفته‌اند؛ اما ایمنی و تأثیر بسیار زیادی دارند. در ادامه سعی کردیم به بیشتر کاربردهای تزریق ژل برای جوانسازی پوست اشاره کنیم:

نحوه تزریق ژل

در صورتی که تمام شرایط برای تزریق کردن ژل آماده باشد و تصمیم‌گیری از سوی فرد انجام گیرد، ناحیه‌ی مد نظر با کرم‌های بیحس کننده، بیحس می‌شود و تزریق با سوزنی بسیار نازک‌تر از سوزن‌های معمولی در محیطی استریل انجام می‌شود. ممکن است در زمان اتمام تزریق، پزشک برای فرم گیری بهتر ژل، کمی ناحیه‌ی تزریق را ماساژ دهد.

مدت‌زمان لازم برای تزریق کردن ژل بسته به شرایط متقاضی بین 15 تا 45 دقیقه است. مهارت و دانش پزشک تزریق کننده و تشخیص وی در انتخاب محل دقیق برای تزریق است که زیباتر شدن تزریق ژل را تضمین می‌کند.

موارد منع تزریق ژل

  1. افرادی که دارای بیماری‌های سیستم ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک هستند.
  2. کسانی که سابقه سکته قلبی دارند.
  3. زنان باردار یا شیرده
  4. افرادی که مبتلا به آسم و حساسیت‌های شدید هستند.
  5. کسانی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می‌کنند.
  6. افرادی که داروی آسیپرین یا وارفارین مصرف می‌کنند.
  7. افراد دارای بیماری قلبی تحت درمان
  8. کسانی که دارای سابقه‌ی سکته مغزی هستند.
  9. کسانی که دارای مشکلات مربوط به انعقاد خون هستند.
  10. کسانی که در 6 ماه گذشته و یا 6 ماه پیش رو؛ قصد یا سابقه مصرف اکوتان را دارند؛ چرا که این دارو خطر کلوئید یا اسکار به همراه دارد.
  11. افرادی که پلاک دهان و دندان دارند.
  12. افرادی که اختلالات روانی و انتظارات نابجا دارند.

عوارض تزریق ژل

ناهماهنگی در تزریق ژل: یکی از عوارضی که ممکن است پس از تزریق ژل در نواحی مختلف بدن به وجود بیاید، ایجاد ناهماهنگی در شکل ظاهری ناحیه تزریق است. کمی بی‌دقتی در تزریق ژل به لب یا گونه ظاهری ناخوشایند به همراه خواهد داشت.

عدم تقارن: از دیگر عوارض ناشی از تزریق ژل عدم تقارن است. این عارضه ممکن است در تزریق ژل به لب‌ها، گونه، سینه و باسن به وجود بیاید. با تجربه بودن پزشک معالج یکی از اصلی‌ترین مواردی است که از این عارضه جلوگیری می‌کند.

عفونت: عفونت پس از تزریق ژل، یکی از خطرناک‌ترین عوارض به حساب می‌آید که ممکن است گاهی پیامدهای جبران‌ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. یکی از دلایل عفونت پس از تزریق ژل استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت است. آلودگی محیط و سرنگ از دیگر عوامل بروز عفونت محسوب می‌شود. این عارضه اغلب در افرادی مشاهده ‌شده است که از روی بی‌دقتی و غفلت امور خود را به دست افراد غیر متخصص و سودجو سپرده‌اند. افرادی که بدون مجوز و بدون رعایت نکات و اصول در سالن‌های زیبایی اقدام به تزریق ژل می‌کنند، از عاملان ایجاد این عارضه هستند.

ایجاد حساسیت و آلرژی: ایجاد آلرژی و حساسیت یکی دیگر از عوارضی است که پس از تزریق ژل در برخی افراد مشاهده شده است. این حساسیت ممکن است به دلیل ناسازگاری مواد تزریقی با پوست و بافت افراد ایجاد شود. پزشک متخصص پیش از تزریق حتماً از عدم آلرژی و حساسیت نسبت به مواد تزریقی اطمینان حاصل می‌کند. البته آلودگی محیط یا سرنگ نیز ممکن است از عوامل بروز حساسیت به حساب بیاید.

نتایج غیر طبیعی: لازم است پیش از تزریق ژل درباره اقدامات پزشک منتخب خود و نتایج رضایت بخش او اطلاعات کافی به دست آورید. حتماً به نظرات مراجعین قبلی پزشک معالج خود توجه داشته باشید. هرگونه نتیجه نامطلوب زنگ هشداری برای شما محسوب می‌شود. البته مسئله سلیقه نیز در این امر دخیل است. سلیقه افراد تأثیر زیادی در انتخاب پزشک معالج دارد. برای مثال در تزریق ژل لب برخی از افراد علاقه‌مند به لب‌های بسیار پر و حجیم هستند؛ اما برخی دیگر از افراد خواستار فرمی کاملاً طبیعی هستند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

نکات بالا بردن ایمنی تزریق ژل

برای سپری کردن تزریق ژل با کمترین عوارض جانبی و بیشترین ایمنی، راهکار‌های ساده و مهمی وجود دارد که عمل کردن به آنها، برای شما بسیار مؤثر خواهد بود:

  1. تزریق ژل را تحت نظر یک پزشک متخصص، ماهر، باتجربه و معتبر انجام بدهید. در غیر این صورت، باید منتظر بروز عارضه‌های جانبی بسیار زیاد در ظاهر خود باشید.
  2. مطمئن شوید که این فعالیت برای شما در یک کلینیک تزریق ژل معتبر با تجهیزات کافی و به روز صورت می‌گیرد. به هیچ‌وجه این تزریق را در خانه و یا آرایشگاه انجام ندهید. این کار خطرات زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.
  3. قبل از انجام تزریق، اطمینان حاصل کنید که از یک فیلر با کیفیت برای شما استفاده خواهد شد. مارک فیلر و جنس آن را بپرسید و تحقیق لازم را در این زمینه انجام بدهید. استفاده از یک ژل بی‌کیفیت، عوارض تزریق ژل را تقویت می‌کند و نتایج‌ ایده‌آل این فرآیند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  4. به صورت آنلاین به سراغ خرید فیلر‌ها نروید و این کار را به متخصصان کلینیک تزریق ژل واگذار کنید. آنها هم کیفیت فیلر را بهتر تشخیص می‌دهند و هم راه‌های بهتری برای خرید ژل می‌شناسند. شما باید حتماً از فیلر‌های معتبر و تأیید شده برای انجام این فعالیت بهره ببرید.
  5. قبل از انجام کار، همه ریسک‌ها و عوارض جانبی احتمالی را با مشورت پزشک شناسایی کنید تا در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید.
  6. از پزشک بخواهید که قبل از تزریق فیلر، یک تست آلرژی با همان فیلر برای شما انجام بدهد تا مطمئن شوید که خبری از واکنش‌های آلرژیک در بدن شما نخواهد بود.
  7. سوابق دارویی و درمانی مربوط به گذشته خود را به طور کامل با پزشک در میان بگذارید. گاهی ممکن است حتی چند ماه پس از مصرف یک دارو، نتایج مصرف آن هنوز در بدن شما باشند. این موضوع می‌تواند پیچیدگی‌هایی برای تزریق ژل به وجود بیاورد.

تزریق فیلر بینی را در کلینیک دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه و مهارت در تزریق فیلر، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر موجود، در اصفهان تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلفکاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلف

پروتز چانه با چربی یا منتوپلاستی، نوعی عمل کم تهاجمی است که در آن شکل چانه را تغییر داده یا اندازه‌ی آن را بزرگتر می کنند تا ظاهر صورت متعادل گردد. پروتز چانه با چربی برای افزایش حجم چانه انجام می‌گیرد، در حالیکه تغییر شکل دادن استخوان برای کاهش اندازه‌‌ی چانه صورت می‌گیرد. این عمل معمولا به همرا ... ادامه مطلب

مزوتراپی برای پوست چه مزایایی دارد؟مزوتراپی برای پوست چه مزایایی دارد؟

مزوتراپی روشی است که در آن توسط پزشک از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها به منظور جوان سازی پوست استفاده می‎ شود. مزوتراپی، به منظور درمان موارد اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف که باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد، صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب