اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چرا جوش میزنیم و درمان جوش یا آکنه چیست؟

غده های چربی که به طور طبیعی در پوست وجود دارند گاهی به‌ دلایل‌ نامعلوم‌ مسدود می ‌شود و باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می شود. هنگامی‌ که‌ چربی‌ داخل‌ غده های چربی پوست نتواند به‌ بیرون‌ پوست‌ راه‌ یابد این‌ چربی‌ جمع شده‌ و توسط‌ باکتری هایی‌ که‌ به طور طبیعی‌ در غده‌ وجود دارند عفونی‌ می ‌شود. از رایجترین دلایل بروز آکنه در اکثر موارد می توان از ژنتیک نام برد. در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی که عمدتاً هم پر کاری هورمون ‌های مردانه است غدد چربی به دلیل ترشح زیاد مجرای خروج چربی را بسته و میکروب ‌هایی که به ‌طور معمول در پوست وجود دارند به آن اضافه می‌ شوند و این ضایعات التهابی را ایجاد کرده و سبب بروز آکنه می شوند.

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.

علت آکنه

انواع آکنه

جوش ها از نظر اندازه، رنگ و میزان درد متفاوت هستند. جوش ها ممکن است در قالب های زیر باشند:

درمان جوش یا آکنه

علائم آکنه

علائم آکنه بسته به شدت شرایط شما متفاوت است:

  1. جوش‌های سرسفید (منافذ بسته)
  2. جوش‌های سرسیاه (منافذ باز)
  3. برجستگی‌های کوچک قرمز و لطیف (سوزنک)
  4. جوش‌های نوک‌تیزی که در نوک آنها چرک وجود دارد.
  5. توده‌های بزرگ، جامد و دردناک زیر پوست (ندول‌ها)
  6. توده‌های دردناک و پر از چرک در زیر پوست (ضایعات کیستیک)

آکنه معمولاً در صورت، پیشانی، سینه، بالای کمر و شانه‌ها ظاهر می‌شود.

زمان مراجعه به پزشک

اگر آکنه ادامه پیدا کند یا شدیدتر شود، ممکن است بخواهید با متخصص پوست درمان پزشکی خود را ادامه دهید.

روش های درمانی آکنه

بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید به عنوان یک ضدعفونی‌کننده در کاهش تعداد باکتری‎های موجود در سطح پوست مفید است. همچنین به کاهش تعداد جوش‌های سرسفید و سرسیاه نیز کمک می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد. بنزوئیل پراکسید معمولاً به صورت کرم یا ژل موجود است که باید یک یا دو بار در روز به مدت 20 دقیقه بعد از شستشو کامل صورت استفاده شود.

آنتی بیوتیک‌های موضعی

آنتی بیوتیک‌های موضعی به از بین بردن باکتری‌های روی پوست کمک می‌کنند. آنها به صورت لوسیون یا ژل هستند و باید روزانه استفاده شوند. یک دوره شش تا هشت هفته‌ای معمولاً توصیه می‌شود. بعد از این، معمولاً درمان متوقف می‌شود؛ زیرا این خطر وجود دارد که باکتری‌های روی صورت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شوند. این مورد می‌تواند آکنه را بدتر کند و باعث عفونت‌های ثانویه شود.

آزلائیک اسید

اگر عوارض جانبی بنزوئیل پراکسید یا رتینوئیدهای موضعی، تحریک‌کننده یا دردناک باشند، اسید آزلائیک به عنوان یک درمان جایگزین برای آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزلائیک اسید به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. این دارو اغلب به صورت کرم یا ژل عرضه می‌شود و معمولاً روزی دو بار (یک بار در روز اگر پوست حساس باشد)، استفاده می‌شود. همچنین، قبل از بهبود آکنه، معمولاً باید از اسید آزلائیک استفاده کرد.

قرص‌های آنتی بیوتیکی

از قرص‌های آنتی بیوتیکی (آنتی بیوتیک خوراکی) معمولاً در ترکیب با یک درمان موضعی برای آکنه شدید استفاده می‌شود. در بیشتر موارد، یک نوع از آنتی‌بیوتیک‌ها به نام «تتراسایکلین» تجویز می‌شود. مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی مناسب نیست. به خانم‌های باردار یا شیرده معمولاً توصیه می‌شود از آنتی‌بیوتیکی به نام «اریترومایسین» مصرف کنند؛ زیرا استفاده از آن بی‌خطر است. معمولاً حدود شش هفته باید از این دارو استفاده کرد.

راکوتان

این دارو در افراد مبتلا به فرم شدید آکنه و مواردی که به سایر درمان‌ها پاسخ نداده‌اند و اسکار به جای می‌گذارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایزوترتینوئین روی همه مکانیسم‌های مؤثر در ایجاد آکنه مؤثر است و مؤثرترین روش درمان جوش صورت و بدن شناخته‌شده برای این بیماری محسوب می‌شود. قبل از آغاز و در فواصل معین از شروع درمان، سطح تریگلیسیرید و کلسترول، تست‌های کبدی و CBC بیمار باید چک شود و بیمار از نظر عوارض مختلف دارو شامل هیپرتری گلیسیریدمی، هپاتوتوکسیسیته، دیسکرازی خونی، کاهش دید در شب و هیپراستئوز تحت نظر باشد.

قرص پردنیزولون

این قرص یک استروئید است که مانع انتشار مواد التهاب زا در بدن می‌شود. پردنیزولون برای درمان بیماری‌های التهابی کاربرد دارد. در صورت مصرف این دارو باید به این نکته کنید که اگر در هر نقطه ای از بدن خود به عفونت قارچی مبتلا هستید، از این دارو استفاده نکنید؛ زیرا پردنیزولون با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت را آسان تر می‌کند. استروئیدها می‌توانند عفونت‌هایی که از قبل در بدن داشته‌اید را بیشتر کنند یا عفونتی که اخیراً به آنها مبتلا بوده‌اید را دوباره فعال کنند.

درمان هورمونی جوش

اسپیرونولاکتون یک آنتاگونیست آلدوسترون با خاصیت آنتی آندروژن است که در درمان جوش صورت و بدن و ریزش مو و هیرسوتیسم و پرمویی به تنهایی یا به همراه داروهای ضدبارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. عوارض آن شامل بی‌نظمی قاعدگی، افت فشار خون درد و حساسیت پستان می‌باشد و در زنان حامله نباید مورد مصرف قرار گیرد.

لیزر درمانی

امروزه از لیزرهای مختلف جهت از بین بردن جای جوش و آکنه در مدت‌زمان کوتاه با بهترین نتایج استفاده می‌شود مانند:

لیزر PDL

این دستگاه با اثرگذاری خود روی غدد چربی و کاهش ترشح آن از ایجاد جوش‌ها جلوگیری کرده و اثر التهابی جوش‌ها روی پوست را کاهش می‌دهد. استفاده از این روش درمانی باید زیر نظر پزشک انجام گیرد.

لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ یکی از روش‌های مؤثر برای درمان جای جوش‌ها محسوب می‌شود. این لیزر با ساز وکار خود بسیار سریع و کارآمد توانایی این را دارد که التهاب ناشی از شکل‌گیری جوش‌ها را کاهش داده و طی چندین جلسه پوست صورت شما را صاف کند. در واقع بهره‌گیری از لیزرها علاوه بر پاک کردن جای برجستگی و برآمدگی‌های ناشی از جوش و آکنه در کاهش بروز این مشکل نیز مؤثر است. در واقع لیزر می‌تواند روی غدد چربی که از مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش است اثر خوبی گذاشته و آن را درمان کند.

لیزر ار اف فرکشنال

لیزر فرکشنال اغلب برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به کارایی و اثرگذاری سریع آن روی جوش‌ها می‌توان از آن برای از بین بردن جوش‌ها نیز استفاده کرد. ساز وکار این دستگاه به‌گونه‌ای است که با کوچک کردن چربی روی پوست سبب می‌شود تا پوست چربی کمتری تولید کرده و کمتر نیز جوش بزند.

ادرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی آکنه

افرادی که دارای پوستی تیره هستند بیشتر از افرادی که پوست روشنتری دارند عوارض آکنه را تجربه می‌کنند:

تزریق ژل در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر بینی چه روشی است؟تزریق فیلر بینی چه روشی است؟

فیلر بینی که همچنین به عنوان زیبایی غیرجراحی بینی شناخته می‌شود، به تغییرات شکل بینی که بدون مداخله جراحی انجام می‌شود، اشاره دارد. این روش معمولاً شامل تزریق فیلر پوست است. فیلرهای پوستی مانند فیلر اسید هیالورونیک محصولاتی هستند که برای اضافه کردن حجم ، به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌شوند. ... ادامه مطلب

علت و درمان لک و سیاهی پشت کمرعلت و درمان لک و سیاهی پشت کمر

لکه های پوستی به هرگونه شرایطی گفته می شود که در آن پوست بدن به رنگ تیره در آید. ... ادامه مطلب

مزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مکمزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مک

کک و مک عبارتند از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود.کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌ آید ... ادامه مطلب