اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

با توجه به اینکه معیار‌ها و ملاک‌های زیبایی امروزی نسبت به گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته است، افراد بسیار هستند که قصد دارند چهره خود را با معیار‌های به روز دنیا تطابق دهند و برای رسیدن به این هدف اولین فکری که به ذهن آنها خطور می‌کند استفاده از عمل‌های زیبایی است. عمل‌ها و اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارند، تزریق ژل و تزریق چربی به صورت می‌باشد.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

ژل و تزریق چربی در موارد خاصی مفید هستند. برای بیماری تزریق ژل ممکن است گزینه‌ی مناسب باشد و برای دیگری می‌توانیم از تزریق چربی استفاده کنیم تا نتیجه‌ی بهتری حاصل شود. نکته اساسی مورد توجه در این زمینه آن است که هر دو این روش‌ها در صورت انجام با تکنیک مناسب، توسط پزشک معتبر و استفاده از ابزار و مواد مناسب، کاملاً مؤثر و مورد قبول می‌باشد؛ اما به هرحال تفاوت‌هایی از نظر روند انجام و اثربخشی بین این دو روش وجود دارد.

ممکن است عده‌ای از افراد بعد از مشورت با پزشک، تزریق ژل را مناسب بدانند و استفاده از آن راحت‌تر از تزریق چربی به صورت تشخیص دهند و از آن استفاده کنند؛ اما از طرف دیگر با توجه به اینکه میزان مزیت‌های حاصل از تزریق چربی بیشتر از روش تزریق فیلر می‌باشد و خطر و عوارض کمتر داشته و همچنین سالم‌تر می‌باشد، لذا معقولانه‌تر است که شخص برای جوانسازی و رفع چین و چروک‌های خود از تزریق چربی استفاده کند. با تزریق چربی می‌توانید زیبایی پوست خود را در دراز مدت تضمین کنید. در واقع پس از دو یا سه بار تزریق، میزان چربی و جوانی پوست ماندگار می‌شود و دیگر نیازی به تزریق‌های مکرر نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که نظر پزشک نسبت به انتخاب هر یک از این دو روش بسیار مهم است و فرد باید حتماً سعی کند تا با صلاحدید پزشک متخصص خود عمل کند و به او اعتماد داشته باشد.

تزریق ژل بهتر است یا چربی
ژل

ژل های پوستی، موادی هستند که تزریق آنها به درون چین و چروک‌های پوستی، موجب از بین رفتن آنها و زیاد شدن حجم صورت می‌گردد. انواع بسیار متفاوتی از ژل‌ها تولید می‌شوند که برخی به‌منظور از بین بردن چین و چروک‌ها و برخی دیگر برای درمان حجم ازدست‌ رفته‌ی صورت به کار می‌روند. راه استفاده از تمامی این ژل‌ها، تزریق است. ژل‌های تزریقی، موادی مصنوعی و ساخته‌شده از ترکیباتی چون کلاژن، هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت می‌باشند که از طریق کاهش و یا از بین بردن چین و چروک‌ها، برجسته کردن جای زخم‌ها، بهبود حالت لب‌ها و جبران کردن حجم از دست‌ رفته‌ی صورت، باعث جوانسازی پوست می‌شوند.

چربی

تزریق چربی، عملی است که در طی آن به وسیله‌ی لیپوساکشن، از نقطه‌ای از بدن فرد که چربی اضافه داشته باشد، مقداری از آن چربی برداشته می‌شود. سپس از یک محلول آنتی‌بیوتیک به‌منظور جداسازی کامل چربی استفاده می‌شود تا بدین ترتیب، تنها بافت سالم دوباره به بدن فرد تزریق گردد. چربی مورد استفاده برای تزریق در درون سرنگ آماده شده و سپس به‌آرامی به نقطه‌ای از بدن که نیازمند تغییر شکل و ترمیم باشد تزریق می‌شود. در طول روند تزریق، بافت مقصد به‌آرامی ماساژ داده می‌شود تا چربی دریافتی به‌ طور یکنواخت در آن پخش شده و حالت مناسبی به پوست بدهد. در تزریق چربی، میزان ماده‌ی تزریقی بیش از میزان موردنیاز خواهد بود؛ چرا که برخی از سلول‌های چربی دوام نیاورده و دوباره جذب پوست خواهند شد. به‌طور معمول به‌منظور دستیابی به نتایج مناسب و ایده آل، تزریقات متعددی موردنیاز خواهند بود.

نحوه تزریق ژل

در تزریق ژل، پزشک، حجم مورد نیاز از ژل را به کمک سرنگ‌های ظریف در نواحی لازم تزریق می‌کند. در نتیجه شخص از شر خطوط ایجاد شده در صورت در نتیجه گذر سن و عدم تقارن در گونه‌ها رهایی یافته و همچنین می‌تواند سیاهی‌ها و گودی اطراف چشم خود را برطرف سازد. تزریق ژل کمک می‌کند تا نواحی مورد نیاز از صورت و بدن برجسته‌تر گردند. نحوه تزریق ژل به این صورت است که ابتدا ناحیه تزریق بی‌حس و استریل شده و سپس پزشک براساس تخصص و دانش خود اقدام به تزریق در زوایای مورد نیاز می‌کند. پروسه انجام تزریق ژل بسیار ساده بوده و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. نتایج مثبت حاصل از این تکنیک زیبایی بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده بوده و دوره نقاهت طولانی و سختی ندارد.

نحوه تزریق چربی

این روش علاوه بر زیبایی و جوانسازی پوست سبب می‌شود تا کاندیدهای انجام آن از شر چربی‌های اضافی بدن خود نیز خلاص شده و به اندامی زیباتر برسند؛ چراکه در این روش چربی‌های اضافی انباشته شده در قسمت‌هایی مانند ران، شکم و پهلوها برداشته شده و به بخش‌های مورد نیاز تزریق می‌شوند. نحوه انجام انتقال چربی به این صورت است که جلسه تزریق چربی با آماده‌سازی فرد شروع می‌شود. منظور از آماده‌سازی، اعمال بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در نواحی برداشت چربی است. سپس به کمک روش مناسب، چربی‌های اضافی بدن خارج می‌گردند. پس از آن نوبت به آماده‌سازی چربی‌های برداشته شده می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها خالص‌سازی شده و آماده تزریق می‌گردند. سپس چربی‌ها به سرنگ‌های مخصوصی انتقال داده شده و توسط پزشک در نواحی از صورت و بدن به صورت تزریق می‌شوند.

مزایای تزریق ژل

مزایای تزریق چربی

ماندگاری تزریق ژل

این مدت زمان بسته به شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به این صورت که سیستم ایمنی فرد، حجم ژل تزریق شده، برند و کیفیت ژل، نکات و مراقبت‌های انجام شده توسط مراجعه‌کننده، سن افراد و … در طول مدت ماندگاری ژل تأثیرگذار خواهند بود. این دوره می‌تواند به صورت میانگین بین ۶ ماه تا ۱ سال متغیر باشد.

ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی به صورت می تواند تا ۲ سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. این بستگی به شرایط بدنی فرد، ناحیه مورد تزریق، حجم چربی تزریق شده و همچنین مهارت پزشک در تزریق چربی به صورت دارد. بدیهی است که با گذشت زمان، کم کم اثر حجم دهندگی چربی کاهش پیدا می کند؛ اما این ماندگاری ۲ ساله از ماندگاری بسیاری از فیلرها بیشتر است.

هزینه تزریق ژل و چربی

از آنجایی که تزریق چربی یک عمل عمیق‌تر می‌باشد، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌تر خواهد بود. بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند؛ چراکه چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

تزریق ژل هزینه‌ی کمتری خواهد داشت؛ ولی از آنجایی‌که یک عمل موقتی محسوب می‌شود، هزینه‌های آن در طول زمان افزایش خواهند یافت. قبل از انجام عمل و مقایسه‌ی هزینه‌ها، خوب است در نظر بگیرید که چه مدت یک‌بار قصد دارید این عمل را دوباره انجام دهید.

معایب تزریق ژل

طبیعتاً هیچ عمل زیبایی بدون عارضه جانبی نخواهد بود؛ اما عوارض جانبی تزریق ژل هیالورونیک اسید موقتی است و پس از تنها چند روز برطرف خواهند شد. مهمترین عامل در کاهش عوارض، انتخاب پزشکی است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد. همچنین نوع و برندی که پزشک جهت تزریق استفاده می کند، نقش کلیدی در نتیجه تزریق شما ایفا میکند. به طور کلی از عوارض احتمالی تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خونریزی در محل های تزریق
  2. تورم، کبودی و قرمزی، حساسیت در محل تزریق
  3. نتایج حاصل از این روش به طور متوسطی ماندگار است؛ اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

معایب تزریق چربی

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

تفاوت های تزریق ژل و چربی

اکنون که با نحوه انجام کار و میزان ماندگاری هر دو روش آشنا شدید تصمیم‌گیری در مورد تزریق ژل یا چربی آسان‌تر خواهد بود. ناگفته نماند که پاسخ این سوال در هر شخصی بسته به انتظارات و شرایطی که دارد متفاوت می‌باشد. از جمله تفاوت‌هایی که بین این دو روش وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کم‌تهاجم بودن تزریق ژل
  2. کم هزینه بودن تزریق ژل
  3. عدم نیاز به برش و زخم در تزریق ژل
  4. استفاده از چربی‌های خود بدن در تزریق چربی که احتمال حساسیت در بدن افراد صفر خواهد بود.
  5. ماندگاری بالای تزریق چربی
  6. رهایی از شر چربی‌های اضافی بدن به صورت همزمان با تزریق چربی به صورت

تزریق فیلر بینی را در کلینیک دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه و مهارت در تزریق فیلر، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر موجود، در اصفهان تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟

پرکننده های پوستی، حجم از دست رفته را باز می گرداند و به عنوان پشتیبان، از افتادگی ابرو جلوگیری می کنند و ابرو را به سمت بالا لیفت می دهند. ... ادامه مطلب

پی آر پی در چه مواردی استفاده می شود؟پی آر پی در چه مواردی استفاده می شود؟

تزریق پی آر پی باعث تحریک تشکیل کلاژن می‌شود(پروتئین کلاژن به نوعی، سیمان بافت‌ها است).باعث تشکیل عروق خونی جدید می‌شود و موجب ساماندهی و تقسیم‌ سلول‌ها خواهد شد ... ادامه مطلب

لیفت میدفیس صورت بدون جراحیلیفت میدفیس صورت بدون جراحی

در تکنیک انحصاری لیفت میدفیس، شما بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه شاهد جوانسازی چشمگیر پوست صورت خواهید بود. در این روش تنها از طریق تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید که همه با افزایش حجم همراه هستند و هم کلاژن سازی را تحریک می‌کنند؛ جوانی را باز می‌یابید و چهره ای جذاب تر را تجربه می‌کنید ... ادامه مطلب