اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم

گاهی اوقات لکه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌توانند در اثر خستگی، آلرژی و کم‌آبی بدن باشند؛ اما معمولاً در اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند. هر چه سن، بالاتر می‌رود، بدن، سلول‌های پوستی کمتری تولید می‌کند و به همین دلیل پوست زیر چشم‌ها باریک‌تر خواهند شد. همچنین چربی و کلاژنی که منجر به شکل ارتجاعی پوست می‌شود را از دست خواهید داد؛ در نتیجه رگ‌های خونی زیر پوست بیشتر دیده خواهند شد و لکه‌های دایره مانند و تیره در اطراف چشم‌ها پدیدار می‌شوند.
این روزها تکنیک تزریق فیلر به عنوان روشی محبوب و کارآمد در بین عموم مردم با اهداف مختلف است. یکی از شایع‌ترین کاربردها، تزریق فیلر در نواحی اطراف و زیر چشم است. اغلب افرادی که به دلیل سبک زندگی، ژنتیک و یا گذر سن دچار گودی و یا کبودی در ناحیه زیر چشم خود شده‌اند می توانند از این روش برای بازگرداندن زیبایی دوباره به چهره خود بهره ببرند.

به دلیل ارتباط سرخرگی در قسمت زیر چشم بین شبکه کاروتید داخلی و خارجی، تزریق فیلر به این ناحیه باید با دقت زیاد و تکنیک متفاوتی انجام شود تا از بروز عوارض جلوگیری شود. پزشکان در حین تزریق دقت زیادی به خرج می دهند و افراد نیز باید پس از تزریق فیلر زیر چشم با رعایت کردن مراقبت های پس از تزریق این راه را ادامه دهند. تزریق فیلر در کنار تمامی نکات مثبتی که دارد می‌تواند با برخی عوارض جانبی جزئی مثل التهاب، کبودی و ورم همراه باشد. ورم بعد از تزریق فیلر، کاملاً طبیعی بوده و خیلی سریع برطرف خواهد شد. با این حال برخی از افراد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد تزریق فیلر و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌توانند شاهد میزان بالایی از تورم بعد از تزریق فیلر باشند.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق فیلر در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌گردد. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای این عمل به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل یا فیلر جلوگیری نمایید.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر زیر چشم بیان کرد، عبارت است از:

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

پروسه تزریق ابتدا با پاکسازی محل تزریق توسط پزشک به کمک مواد ضد باکتریایی آغاز می شود. ممکن است برای افزایش راحتی بیمار، ناحیه تحت درمان قبل از تزریق با استفاده از کرم‌های بیحس کننده موضعی، بی حس شود. پزشک، فیلر را در نقاط مورد نیاز و در مقادیر مناسب اعمال می کند و بعد از تزریق شروع به ماساژ دادن دور چشم می کند.

ورم بعد از فیلر

مراقبت های قبل از تزریق فیلر زیر چشم

درصورتی که یکی از روشهای تهاجمی و یا غیرتهاجمی مثل تزریق بوتاکس و فیلر را انتخاب کردید باید به توصیه های پزشک مربوطه به خوبی عمل کنید. علاوه بر این باید ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید. قبل از تزریق فیلر از داروهای ضدالتهابی نظیر آسپرین استفاده نکنید و اگر دارای بیماری زمینه ای هستید و یا داروی خاصی را مصرف میکنید با پزشک مربوطه در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

عمل تزریق فیلر، عملی سریع و سرپایی است که بدون نیاز به بیهوشی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه جانبی خطرناک و ناخوشایند توصیه می‌شود انجام یک سری مراقبت‌ها جدی گرفته شود. در زیر چند مورد از ضروری‌ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر زیر چشم را گردآوری کرده‌ایم:

افراد منع از تزریق فیلر زیر چشم

  1. بانوانی که در دوران شیردهی و یا بارداری هستند نباید فیلر تزریق کنند.
  2. کسانی که مشکل لخته شدن خون دارند.
  3. افرادی که به بیماری های خودایمنی مبتلا هستند.
  4. افرادی که اخیراً دچار سکته قلبی یا مغزی شده اند.
  5. بیماران دیابتی که انسولین مصرف می کنند.

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور کلی می توان انتظار داشت که فیلرهای پوستی تزریق شده در حفره هاى زیر چشم بین شش تا نه ماه دوام بیاورند. پس از گذشت ۶ تا ٩ ماه، فیلرهای پوستی توسط بدن شکسته می شوند و اثرات پر کنندگى آنها نیز محو می شود.
استفاده از پرکننده های پوستی یک روش دائمى برای رفع حفره های زیر چشم نیست. این درمان باید هر ۱۲ ماه یا ۱۸ ماه یک بار به طور مکرر انجام شود. بهتر است قبل از محو شدن تأثیرات پر کننده، تزریق جدیدى انجام دهید تا نتیجه بهترى بگیرید.

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

هزینه تزریق فیلر زیر چشم برای هر فرد با دیگری متفاوت است؛ زیرا اهداف مراجعین برای این اقدام با هم تفاوت دارد. از طرفی عوامل دیگری که در ادامه بیان می کنیم نیز در تمامی افراد یکسان نیست؛ اما در هزینه نهایی بسیار تأثیرگذار است مانند:

  1. حجم مورد نیاز برای تزریق
  2. نوع ماده تزریقی و کیفیت آن
  3. نوع مشکل افراد و شدت آنها (میزان تیرگی یا پف اطراف چشم)
  4. شرایط سنی
  5. جنس پوست مراجعین

بنابراین نمی توان هزینه دقیقی را برای تزریق فیلر زیر چشم برآورد کرد. تنها راه حل موجود این است که به صورت حضوری نزد پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا با معاینه و بررسی شرایط شما ، بتواند هزینه نهایی را تعیین کند.

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

متداول‌ترین عوارض تزریق ژل زیر چشم، کبودی، تورم و ناراحتی موقت در محل تزریق است. این موارد می‌توانند بسته به بیمار، نحوه عملکرد پزشک، یا برند فیلر، متفاوت باشند.

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟

سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می شود. ... ادامه مطلب

آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

پروتز چانه باتزریق چربیپروتز چانه باتزریق چربی

اگر چانه به هر دلیلی بسیار کوچک، پهن،کوتاه، نوک‌تیز یا عقب‌رفته باشد، راه‌های زیادی برای اصلاح شکل چانه و هماهنگی بیشتر در صورت وجود دارد. پزشک توسط تزریق چربی، برجسته کردن چانه را انجام می‌دهد ... ادامه مطلب