اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی که این روزها به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، تکنیک‌های تزریق هستند. استقبال مردم از این روش‌ها سبب شده تا روز به روز متدهای جدیدی عرضه و در بازار معرفی شوند. در این میان تزریق فیلر و بوتاکس بیشتر از هر چیزی توانسته در بین اغلب افراد محبوبیت زیادی پیدا کنند. همین موضوع نیز سبب ایجاد سردرگمی در افرادی شده که به دنبال روشی مناسب و ایده‌آل برای جوان کردن خود هستند. تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص گرفته شود. برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از انجام هر عملیات زیبایی بر روی پوست رسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر، انتخاب روش صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل در این زمینه‌ نیز قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در مورد تفاوت تزریق بوتاکس و فیلر اطلاعات کافی حاصل شود.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق فیلر و تزریق بوتاکس در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

نوع تزریق تا حدی به نیاز بیمار و اولویت‌های او وابسته است. برای مثال، هنگامی که چین و چروک سطحی باشند، می‌توان با استفاده از بوتاکس مانع از عمیق شدن چروک‌ها شد و آنها را به طور موقت درمان کرد؛ اما زمانی که عمق این خطوط زیاد باشد، فیلر انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. توجه فرمایید که انواع فیلر و بوتاکس در حوزه کاربردی خود، نتایج ایده‌آل و قابل قبولی را به ارمغان خواهند آورد. در نتیجه، نمی‌توان به طور قطع اثبات کرد که ژل بهتر است یا بوتاکس؛ زیرا هر دو روش، اثرات شگفت انگیزی بر روی جوانسازی پوست دارند. بوتاکس برای چین و چروک های ریزی که بر اثر کمبود کلاژن به وجود می آیند تأثیری نخواهد داشت؛ اما فیلر برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت به کار می رود. بوتاکس عضله را شل کرده و فعالیت آن را کند یا صفر می کند؛ اما فیلر برای پر کردن و حجم دهی زیر پوست به کار می روند لذا کاربردهای متفاوتی دارند.

بوتاکس

بوتاکس نوعی آرام‌بخش عضلانی است که از باکتری ساخته شده است. در درجه‌ی اول برای درمان چین و چروک‌های دینامیک استفاده می‌شود. این چین و چروک ها به‌طور طبیعی در اطراف چشم و دهان و نیز بین ابروها ایجاد می‌شوند و با بالا رفتن سن، عمیق‌تر هم می‌شوند. تزریق بوتاکس، عضلاتی را که در نزدیکی این چین و چروک‌ها قرار دارند، شل می‌کند. عدم امکان حرکت عضلات، چین و چروک‌های دینامیک را کاهش می‌دهد. بوتاکس برای خطوط ظریف ناشی از شکست کلاژن استفاده نمی‌شود.

فیلر یا بوتاکس

فیلر

فیلرهای پوستی هم چروک‌های صورت را درمان می‌کنند. این نوع تزریق عمدتاً برای درمان خطوط لبخند استفاده می‌شود، هر چند می‌توانند برای پر کردن لب‌ها و گونه‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرند. گاهی اوقات روی دست و برای محو کردن اسکارهای پوستی هم از فیلر استفاده می‌شود. فیلرهای پوستی انواع مختلفی دارند و مانند بوتاکس تزریقی هستند. گاهی اوقات تأثیر آنها موقت است و عمدتاً برای بافت نرم در صورت در اطراف خطوط لبخند استفاده می‌شوند.

انواع فیلر تزریقی

اداره غذا و داروی ایالات متحده فیلرهای زیر را تأیید کرده است:

  1. کلسیم هیدروکسی پاپیت (Radiesse)، یک محلول فیلر موقت که به مدت ١٨ ماه تأثیر آن باقی می‌ماند
  2. کلاژن، یک ماده موقت که تا چهار ماه اثر آن به جا می‌ماند.
  3. اسید هیالورونیک، یک ماده موقت که پس از ۶ تا ١٢ ماه اثر آن را از بین می‌رود.
  4. اسید لاکتیک (Sculptra, Sculptra Aesthetic) یک ماده‌ی مصنوعی است که اثر آن حدود دو سال باقی می‌ماند.
  5. دانه های پلی اتیل متاکریلات، تنها نوع دائمی فیلرهای پوستی موجود در بازار است.

کاربرد بوتاکس

کاربرد فیلر

انواع مختلف فیلرهای پوستی برای درمان علائم متفاوتی از پیری پوست تولید شده اند. بسته به نوع فیلر می‌توان موارد زیر را انجام داد:

ماندگاری فیلر

اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنهاست.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس نسبت به فیلر کوتاه تر است. بعد از گذشت 4 تا 6 ماه نیاز به تمدید مجدد دارد.

هزینه ی تزریق فیلر و بوتاکس

به طور کلی تزریق بوتاکس نسبت به تزریق فیلر ارزان‌تر است. البته هزینه‌ تزریق هر کدام از این دو ماده، به ناحیه‌ تزریق و مقدار تزریق بستگی دارد؛ زیرا تنوع فیلر‌ها زیاد است و در نواحی مختلف بدن و با اهداف متفاوت تزریق می‌شوند. هزینه‌ تزریق فیلر می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس عمدتاً به دلیل ضعف در انجام صحیح آن ایجاد می‌شود. برخی از عوارض تزریق بوتاکس عبارتند از:

عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر

بیشتر عوارض جانبی فیلرهای پوستی خفیف هستند و معمولاً طی چند روز به خودی خود برطرف می‌شوند. برخی از عوارض جانبی شایع تزریق فیلر عبارتند از:

تزریق فیلر بینی را در کلینیک دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه و مهارت در تزریق فیلر، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر موجود، در اصفهان تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوستهیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوست

ماده هیالورونیک اسید، مؤثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. هیالورونیک اسید می‌تواند در قالب یک درمان موضعی (مستقیماً بر روی پوست)، مکمل یا از طریق تزریق استفاده شود ... ادامه مطلب

دلایل ریزش ابروها و راهکارهای پیشگیری و درمان آندلایل ریزش ابروها و راهکارهای پیشگیری و درمان آن

در روند درمان ریزش ابرو، مرحله اول، تشخیص درست علت ریزش است که باید پیش از درمان ریزش ابرو انجام شود. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس و درمان چین و چروک هاتزریق بوتاکس و درمان چین و چروک ها

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی است که چین و چروک‌های صورت را با شل کردن ماهیچه‌هایی که موجب آن شده‌اند، برطرف می‌کند. بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می شود. در نتیجه پوست روی ماهیچه شل شده و چین و چروک‌ها برطرف می‌گردند ... ادامه مطلب