اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند؟

با گذشت زمان تولید کلاژن در پوست به حداقل می‌رسد و با بالا رفتن سن، جوانی و شادابی ظاهر شما ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. تکنیک‌های تزریق به دلیل غیر تهاجمی بودن توانسته‌اند توجه بسیاری از افراد را در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست به خود جلب کنند. در میان تمامی روش‌های موجود تزریق ژل به دلیل بدون عارضه جانبی بودن توانسته با استقبال بسیاری از افراد روبرو شود؛ چراکه در حال حاضر ژل‌هایی با ترکیبات کاملاً طبیعی و بدون ضرر وارد بازار شده‌اند. البته توجه داشته باشید که جهت رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص در این زمینه اهمیت بسیار بالایی دارد.

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند و انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. ژل ها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند و فرمول‌های مختلف ساخته‌شدن آنها، موجب می‌شود که خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. ژل ها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. تزریق ژل به صورت سرپایی انجام می‌گیرد و در بخش‌های مختلفی از صورت مانند خط اخم، خط خنده، فرم‌دهی گونه، فک و … کاربرد زیادی دارد. تزریق ژل از پرکاربردترین شیوه‌های جوانسازی و فرم‌دهی صورت است که امروزه در کلینیک‌های زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چند روز اول تزریق ژل به دلیل وجود ورم و قرمزی نتیجه تزریق و تأثیر آن به خوبی قابل مشاهده نیست؛ اما با گذشت حدود ۵ روز می‌توان نتیجه را بهتر مشاهده کرد. در ژل های کلاژن‌ساز، تولید کلاژن جدید حدود ۳ ماه طول می‌کشد و پس از ۳ ماه نتیجه تزریق ژل به موضع کاملاً مشخص می‌شود.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد ژل های تزریقی

  1. جوانسازی دست‌ها: یکی از بهترین و جالب‌ترین کاربردهایی که می‌توانیم برای تزریق ژل بیان نماییم جوانسازی پوست نقاطی مانند روی دست‌ها می‌باشد.
  2. از بین بردن چین و چروک‌ها: با تزریق ژل به راحتی می‌توان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی، خط پیشانی و خط اخم را از بین برد.
  3. حجم دهی با استفاده از ژل: یکی دیگر از کاربردهای تزریق ژل استفاده برای افزایش حجم لب، برجسته کردن گونه و چانه می‌باشد.
  4. زیباسازی بینی: دیگر کاربرد پرطرفداری که تزریق ژل دارد، اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی می‌باشد.
  5. حجم دادن به صورت: می دانیم که بیشترین دلیل ایجاد چین و چروک و پیری پوست، کاهش حجم چربی است و معمولاً این کاهش حجم در اطراف گونه‌ها، پلک‌ها و لب‌ها ایجاد می‌شود. یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌های بازگرداندن حجم به صورت، تزریق ژل است. علاوه بر آن می‌توان با این روش گودی و سیاهی دور چشم، افتادگی پوست صورت و گردن و. را نیز از بین برد.

انواع ژل مورد استفاده در تزریق

برای رفع چین و چروک پوستی از ژل‌های مختلفی استفاده می‌شود و امروزه تزریق فیلر یا ژل با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. برخی از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید و تزریق ژل

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند. نتایج حاصل از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید، معمولاً خیلی زود ظاهر می‌شوند. البته این موضوع به مهارت پزشک و سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد؛ چراکه در برخی افراد، ظهور آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. این نوع ژل، عوارض جانبی خاصی نداشته و بیشتر افراد می‌توانند کاندیدای استفاده از آن باشند. عموماً ماندگاری نتیجه ی این تزریق بین یک تا دو سال خواهد بود. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که برخی از آنها نشان می‌دهند که تزریق مکرر هیالورونیک اسید سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی می‌شود و همین امر سبب کاهش چین و چروک‌ها در طی زمان خواهد شد.

بهترین تزریق ژل

تزریق ژل مصنوعی

این گروه از پرکننده‌ها در واقع شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. البته شاید این مواد عوارض بیشتری داشته باشند؛ اما تأثیر خود را مدت زمان بیشتری حفظ خواهند کرد؛ چراکه بدن آنها را جذب نمی‌کند. ازآنجا که این فیلرها به صورت طبیعی در بدن نیستند، این امکان وجود دارد که پس از تزریق، پس زده شوند. شاید ماندگاری طولانی‌تر، دلیل مهمی برای انتخاب ژل مصنوعی توسط برخی افراد باشد. با این وجود استفاده از فیلرهای طبیعی می‌تواند گزینه ایده‌آل‌تری برای افراد متقاضی تزریق ژل باشد.

ژل تشکیل شده از کلاژن

این مواد در دسته اولین تولیدات در زمینه تزریق فیلر یا ژل قرار می‌گیرند و از کلاژن از بدن گاو گرفته می‌شد. این کار به خوبی انجام می‌شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد. همین امر موجب گردید تا استقبال از آنها کمتر شود. البته امروزه شیوه‌های نوین‌تری در پردازش کلاژن صورت گرفته است و این ماده به صورت مصنوعی تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخی معتقدند نتایج تزریق ژل صورت تشکیل شده از کلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزریق این فیلرها موجب تقویت شرایط پوست، بهبود ساختار آن و همچنین از بین بردن خط و خطوط چهره افراد می‌شود. پروتئین طبیعی کلاژن، بر روی استخوان‌ها و لیگامنت‌های فرد نیز تأثیر مثبتی از خودش نشان می‌دهد.

نحوه تزریق ژل

در جلسه‌ی تزریق ژل به صورت ابتدا صورت به شکل موضعی بیحس می‌شود و نواحی که باید ژل در آنها تزریق شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و کاملاً استریل و ضد عفونی می‌شود. سپس ژل آماده، به مقدار مناسب در قسمت‌هایی مانند گونه‌ها، خط خنده و … باید در دو سمت صورت، تزریق یکسان داشته باشد تا نگرانی از بابت عدم تقارن آن وجود نداشته باشد. پزشک شما می‌تواند قسمت‌هایی که ژل تزریق شده را ماساژ دهد تا ژل به شکل همواری توزیع شود. در صورت نیاز پس از عمل می‌توانید با کمپرس یخ ناحیه‌ی تزریق شده را آرام کنید.

اقدامات قبل از تزریق ژل

به مدت دو هفته از مصرف این داروها اجتناب کنید:

  1. آسپیرین (هر محصولی حاوی اسید استیل سالیسیلیک)، ویتامین E، st.John’s wort، مکمل های حاوی ginkgo، سیر و جنسینگ.
  2. به مدت دو روز از مصرف بروفن (ادویل) و الکل خودداری کنید.

اقدامات بعد از تزریق ژل

مدت ماندگاری ژل

اینکه دوام ژل چقدر باشد بستگی به نوع ژل دارد. ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد. تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده تأثیر دارد. به‌ طور خلاصه مدت زمان اثر انواع ژل‌ها با مارک‌های معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است.

افراد منع از تزریق ژل

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه تزریق ژل

هزینه ژل لب در ناحیه‌های مختلف متفاوت است و به نوع ماده‌ی تزریقی و تجربه پزشک، بستگی دارد، بنابراین هزینه تزریق در افراد، متفاوت است.

عوارض جانبی تزریق ژل

برخی از عوارض ژل عبارتند از:

  1. ورم
  2. کبودی
  3. خارش
  4. قرمزی

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟

هایفوتراپی یک نوع روش برای ایجاد جوانسازی پوست است که با استفاده از متد پیشرفته صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش امواج صوتی به سطوح زیرین پوست نفوذ کرده با تحریک کلاژن می توانند به از بین بردن چین و چروک های پوستی و سفت شدن پوست کمک کنند ... ادامه مطلب

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربیمقایسه تزریق ژل و تزریق چربی

تزریق ژل و تزریق چربی هر دو از روشهای ایده آل و بسیار خوب افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست محسوب می‌شوند که بسته به نیاز شما و تشخیص پزشک، ممکن است انتخاب شده و انجام شوند ... ادامه مطلب