اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تبخال تناسلی چیست؟ چگونه درمان میشود و چه علائمی دارد؟

تبخال تناسلی نوعی بیماری جنسی مسری است که زنان و مردان به آن مبتلا می‌شوند. عامل این بیماری، ویروسی به نام هرپس سیپملکس (HSV) است. بسیاری از مبتلایان به این نوع تبخال، از بیماری خود بی اطلاع هستند؛ زیرا این بیماری ممکن است هیچ نشانه‌ای نداشته باشد. برخی افراد بعد از آلودگی به این ویروس، سال‌ها دچار زخم‌های تناسلی می‌شوند و این عفونت تا سال‌ها در بدن باقی می‌ماند، البته شدت علائم آن به مرور زمان کمتر می‌شود.

انتقال ویروس از یک نقطه بدن مثل ناحیه تناسلی به سایر نقاط ازجمله دست‌ها، بازوها، ران‌ها و نیز به دنبال دستکاری دیده شده است؛ چراکه ویروس تبخال پس از ورود به پوست از انتهای (پایانه‌های) عصبی خود را به گره‌های عصبی منطقه می‌رساند و در آنجا به زندگی خود ادامه می‌دهد و می‌تواند دوباره خود را به سطوح مخاطی و پوستی برساند و ضایعات جدیدی ایجاد کند و به سایرین نیز منتقل شود. ضایعات تبخالی تمایل به عود مجدد دارند که دفعات عود در افراد متفاوت است و شرایط فردی و وضعیت ایمنی فرد به‌شدت روی آن تأثیر می‌گذارد.این عفونت را می‌توان با دارو و مراقبت‌های فردی مدیریت کرد.

درمان ضایعات پوستی مانند تبخال و زگیل تناسلی، در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر لادن ناظمی قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید..

علل ایجاد تبخال تناسلی

دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس باعث بروز بیماری هرپس تناسلی می‌شود:

  1. ویروس هرپس سیمپلکس ۱ (HSV-1) این نوع از ویروس معمولاً باعث تبخال اطراف دهان می‌شود و معمولاً از طریق تماس پوست با پوست منتقل می‌شود، بنابراین از راه آمیزش دهانی هم می‌تواند مناطق تناسلی را آلوده کند. به نسبت نوع دیگر ویروس، بازگشت دوباره‌ی این عفونت چندان رایج نیست.
  2. ویروس هرپس سیمپلکس ۲ (HSV-2) این نوع از ویروس معمولاً باعث تبخال تناسلی می‌شود و از طریق آمیزش جنسی و به علت تماس پوست با پوست منتقل می‌شود. این نوع از ویروس شایعتر بوده و بسیار مسری است. حتی در صورت باز نبودن زخم و یا نبودن هیچ علامت مشخصی، احتمال سرایت آلودگی به دیگران وجود دارد.
تبخال تناسلی

علائم تبخال تناسلی

این علائم حدود ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد و خودبه‌خود برطرف می شود. درمان زودهنگام سبب کاهش طول مدت و شدت بیماری اولیه و کاهش تعداد موارد عود در آینده می شود. در زمان عود ضایعات هرپس، شدت علائم نسبت به اولین دوره ی علامت دار شدن فرد، خفیف تر است. علائم کلی به صورت تب و بدن درد و … را ندارد. تعداد تاولها کمتر و محدودتر است. تاولها و ضایعات پوستی درد و سوزش کمتری دارند و مدت زمان کوتاهتری حدود ۲-۴ روز طول می کشند. در این موارد اغلب نیاز به درمان داروی ضد ویروسی خوراکی نیست و با درمان های موضعی می توان سوزش مختصر را برطرف کرد.

تشخیص تبخال تناسلی

سه روش تشخیصی وجود دارد:

  1. روش PCR با نمونه برداری از جوش های تاولی
  2. روش سرولوژیک که آنتی بادی ویروس را در خون تشخیص می دهد.
  3. کشت ویروس که امروزه کمتر استفاده می شود.

عوارض تبخال تناسلی

در برخی افراد به دنبال انتشار ویروس به دستگاه عصبی علائمی همچون تب، سردرد، استفراغ و سفتی گردن ۳ تا ۱۲ روز بعد از ضایعات تناسلی ایجاد می‌شود. این حالت اگرچه برای بیمار بسیار ناراحت‌کننده است، اغلب اوقات خوش‌خیم است و کاملاً بهبود می‌یابد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوامل خطر ابتلا به تبخال تناسلی

خطر ابتلا به تبخال تناسلی در شرایط زیر افزایش پیدا می‌کند:

درمان تبخال تناسلی

هیچ درمانی برای تبخال تناسلی وجود ندارد. تنها جهت کنترل این بیماری ممکن است پزشک داروهایی را برای بیمار تجویز کند:

داروهای ضد ویروسی که ممکن است برای بیماران تجویز شود به شرح زیر است:

رفع خط خنده توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. دکتر ناظمی با استفاده از روشهایی مانند تزریق ژل و تزریق چربی ، این خطوط را درمان نموده و چهره ای شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه عواملی باعث تخریب کلاژن می شوند؟چه عواملی باعث تخریب کلاژن می شوند؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن ما و یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی استخوان، ماهیچه‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌ها و پوست است. همچنین در بخش‌های دیگر بدن ازجمله رگ‌ها، قرنیه‌ی چشم و دندان‌ها یافت می‌شود ... ادامه مطلب

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب