اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کهیر آفتاب یا solar utricaria چیست؟

کهیر آفتاب نوعی کهیر مزمن است که افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دچار آن می شوند. این افراد، دچار خارش، قرمزی و کهیرهایی روی نواحی از پوست که در معرض نور آفتاب است می شوند. کهیرهای خورشیدی می توانند در عرض چند دقیقه ظاهر شوند؛ اما با خارج شدن از معرض نور آفتاب، سریعاً ناپدید می شوند. حساسیت به نور خورشید به طور کامل قابل درمان نیست. این عارضه تهدیدی برای زندگی فرد نیست؛ اما ممکن است ناخوشایند باشند و خارش ناشی از آن برای فرد ناراحت کننده باشد. اجتناب از قرارگیری در معرض نور خورشید، راه حل اصلی برای پیشگیری از آن است.

علت ایجاد کهیر آفتاب

دلیل اصلی آلرژی به آفتاب به درستی مشخص نیست. این راش ها در افرادی رخ می دهد که به اجزای نور خورشید، به ویژه اشعه فرابنفش (UV)، تشعشعات خورشید یا سایر منابعی نظیر سولاریوم یا لامپ های برنزه کننده حساسیت دارند. این حساسیت را حساسیت به نور می نامند که در فعالیت سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد راش می شود. این اشعه طول موج کوتاهی از نور خورشید است که چشم انسان قادر به رؤیت آن نیست. نور فرابنفش که به زمین می رسد به دو دسته طول موج فرابنفش (UVA) و فرابنفش (UVB) تقسیم می شود.

فرد حساس به نور می تواند به هر دو نوع اشعه فرابنفش واکنش نشان دهد. اشعه UVB به درون شیشه نفوذ نمی کند؛ اما اشعه UVA نفوذ می کند. اشعه UVA حتی ممکن است در بیشتر کرم های ضد آفتاب نیز نفوذ کند. به همین دلیل، قرارگیری در معرض نور خورشید از پشت شیشه یا حتی با پوست آغشته به کرم های ضد آفتاب نیز ممکن است در برخی افراد حساس به نور واکنش ایجاد کند. احتمال بروز این رویداد با تمام شدن تابستان کمتر می شود. پس از اولین رویداد آلرژی به آفتاب، رویدادهای بعدی معمولاً هرساله در بهار و اوایل تابستان عود می کنند.

کهیر آفتاب

علائم کهیر آفتاب

شایع‌ترین نشانه‌های کهیر عبارتند از:

عوامل خطرساز کهیر آفتاب

هر کسی ممکن است دچار آلرژی به آفتاب شود؛ اما برخی عوامل ریسک بروز این شرایط را افزایش می دهند:

درمان کهیر آفتاب

کهیرهای خفیف می توانند ناگهانی ایجاد شوند و چند دقیقه بعد به طور کامل از بین بروند. در دیگر موارد، کهیر می تواند برای چند ساعت باقی بماند و حتی برای چند هفته یا چند ماه باقی بماند. دوره های حاد کهیر برای شش هفته یا کمتر باقی می ماند. کهیری که به مدت شش هفته یا بیشتر باقی بماد، حاد درنظر گرفته می شود. آن کهیر هایی که برای مدتی بیشتر از شش هفته باقی می مانند کهیر مزمن نامیده می شوند. اکثر کهیرها بیشتر از 24 ساعت باقی نخواهند ماند. درمان های کهیر آفتاب شامل موارد زیر است:

تشخیص کهیر آفتابی

پزشک بر اساس معاینه فیزیکی و پاسخ های شما به سؤالات خود می تواند آلرژی به آفتاب را تشخیص دهد. پزشک همچنین ممکن است برای تأیید تشخیص یا کنار گذاشتن سایر شرایط از شما بخواهد چندین تست آزمایشگاهی نیز انجام دهید. این تست ها عبارتند از:

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

پیشگیری از کهیر آفتاب

در هر شرایطی حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب در ساعات گرم روز خودداری کنید. اگر پوست سفیدی (روشنی) دارید و در خانواده‌ سابقه سرطان پوست وجود دارد با دقت بیشتری از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. با پزشک در‌خصوص انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب مشورت کنید. هر دو ساعت یک‌ بار کرم خود را تجدید کنید. بین ساعت ۱۲‌ تا ۴‌ بعد از ظهر از قرار گرفتن طولانی‌ مدت در‌ معرض آفتاب بپرهیزید. استفاده از لباس‌ های پوشیده تأثیر زیادی در کاهش تماس نور خورشید با پوست دارد. از عینک آفتابی و کلاه لبه‌ دار غافل نشوید.

عوارض کهیر آفتاب

اکثر موارد کهیر جدی نبوده و باعث هیچگونه عوارضی نمی‌شوند. البته خارش شدید ناشی از کهیر، شخص مبتلا را بسیار ناراحت کرده و خارش نیز احتمال عفونت‌های باکتریایی پوست را افزایش می‌دهد.

رفع خط خنده توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. دکتر ناظمی با استفاده از روشهایی مانند تزریق ژل و تزریق چربی ، این خطوط را درمان نموده و چهره ای شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچمهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های موثر برای درمان لک های پوستی است که در اثر افزایش سن ایجاده می‌شوند. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید. همچنین این روش یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روشهای پاک کردن تاتو می‌باشد ... ادامه مطلب

آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی آرایشی است که باعث رفع چین و چروک‌های صورت می‌شود . بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث فلج عضلات می شود ... ادامه مطلب

همه چیز درباره تزریق ژل الانسههمه چیز درباره تزریق ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که در قدرت ماندگاری بی رقیب است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. ژل استثنایی الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است ... ادامه مطلب