اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تشخیص و درمان افتادگی پلک

بیماری افتادگی چشم، با نام «پتوز»، ممکن است در اثر صدمه به چشم، بالارفتن سن یا اختلال‌های مختلف پزشکی رخ دهد. این بیماری ممکن است به‌طور ناگهانی پدیدار شود و خودبه‌خود هم برطرف شود. این مشکل گاهی‌اوقات از بدو تولد با فرد همراه است و به آن افتادگی پلک مادرزادی می‌گویند یا ممکن است در سنین بالاتر رخ دهد که در آن صورت، افتادگی پلک اکتسابی نام دارد. افتادگی پلک بالایی به دلیل اینکه پلک، جلوی مردمک چشم را می‌گیرد، ممکن است بخشی از دید را کاهش دهد و مشکلات بینایی برای فرد ایجاد کند و در موارد شدیدتر، بینایی را کاملاً مسدود کند. پزشک می‌تواند علت واقعی آن را در فرد مبتلا تشخیص دهد. شایع‌ترین علت این بیماری در افراد، روند پیری است. عضله‌ی بالابر، مسئول بالابردن پلک چشم است. هرچه سن فرد، افزایش می‌شود، این ماهیچه دچار کشیدگی بیشتر شده و درنتیجه باعث پایین‌افتادن پلک می‌شود. باوجود اینکه این مشکل بیشتر در افراد بزرگسال در سنین مختلف دیده می‌شود، می‌تواند کودکان را هم از بدو تولد به خود گرفتار کند که البته در کودکان، بسیار نادر است.

برای درمان افتادگی پلک در اصفهان، می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نماید. در این مرکز لیفت پلک با بکارگیری لیزر، تزریق بوتاکس و فیلر، همچنین پلاسما جت، با ایجاد کمترین عوارض انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علت افتادگی پلک چشم

اگرچه افتادگی پلک، غالباً به دنبال کهولت سن و پیری اتفاق می افتد؛ اما در مواردی نیز می تواند ناشی از مشکلات عصبی یا عضلانی جدی از جمله موارد ذیل باشد:

انواع افتادگی پلک

۱-اکتسابی

افتادگی پلکی اکتسابی که می‌تواند انواع زیر را در بر بگیرد:

۲-مادرزادی

افتادگی پلک مادرزادی در کودکان می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ضعف عضله ای ایجاد شود.

تشخیص و درمان افتادگی پلک

علائم افتادگی پلک

بارزترین علامت پتوز، افتادگی پلک است. سایر علائم عبارتند از مشکل در باز کردن چشم یا نیاز به کج کردن سر به عقب برای بهتر دیدن. خستگی چشم، انحراف چشم، یا دوبینی نیز می‌توانند به همراه پتوز (افتادگی پلک فوقانی) اتفاق افتند.

تشخیص افتادگی پلک

پزشک ابتدا آزمایش فیزیکی انجام می‌دهد و تاریخچه‌ی پزشکی فرد را جویا می‌شود. اگر افتادگی پلک، بارها رخ دهد و زمان آن طولانی باشد، پزشک برای تشخیص علت واقعی آن، چند آزمایش انجام می‌دهد. پزشک ممکن است، آزمایش «لامپ اسلیت» (Slit Lamp) را انجام دهد. (لامپ اسلیت، وسیله‌ای دارای منبع نور با شدت بالا است که می‌تواند به صورت متمرکز یک صفحه نازک نور را به داخل چشم بتاباند). چشم‌های فرد برای انجام‌دادن این آزمایش، مدتی کاملاً باز می‌ماند و ممکن است او کمی احساس ناراحتی کند.

آزمایش دیگر که به وسیله‌ی آن، علت بیماری‌هایی چون افتادگی پلک، تشخیص داده می‌شود، آزمایش «تنسیلون» (Tensilon) است. پزشک دارویی به نام «تنسیلون» که با نام «ادروفونیوم» هم شناخته می‌شود، به یکی از رگ‌های بیمار تزریق می‌کند. ممکن است پزشک از بیمار بخواهد که پاهایش را روی هم بگذارد یا بردارد یا چندبار بنشیند و بلند شود. پزشک با انجام این کار می‌خواهد بداند که آیا داروی «تنسیلون»، قدرت ماهیچه‌های فرد را افزایش می‌دهد یا خیر. بدین ترتیب او می‌تواند تشخیص دهد که آیا افتادگی پلک، ناشی از «میاستنی گراویس» است یا خیر.

درمان افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک در دو روش جراحی و غیر جراحی ارائه می‌شود. اخیراً گرایش بیماران و پزشکان به سمت درمان‌ های غیرجراحی و غیر تهاجمی بیشتر شده و این روش‌ها به درمان‌های جراحی که تهاجمی‌تر هستند، ترجیح داده می‌شوند. در روش‌های غیرجراحی، در واقع درمان بدون اقدامات تهاجمی و خونریزی یا ریسک‌های مرتبط با جراحی صورت می‌گیرد. بدین صورت، گرایش‌ دنیای طب زیبایی روز به روز از سمت و سوی ایجاد تغییرات افراطی با روش‌های تهاجمی، به سمت کمک به بهبود و ترمیم طبیعی مشکلات مختلف در این حوزه متمایل می‌شود.

روش های غیر جراحی:

روش اکثر کرم‌های لیفت کننده‌ی چشم، تشکیل یک‌ لایه‌ی نازکی روی پوست است که وقتی خشک می‌شود به ‌آرامی پوست را می‌کشد یا چروک‌ها را پر می‌کند تا حدی که کمتر مشخص شوند و چشم‌ها به‌صورت بالا رفته به نظر بیایند. اگر به‌طور منظم از این کرم‌های لیفت چشم استفاده می‌کنید، قادر به رفع چروک‌‎ها و کاهش افتادگی پوست اطراف چشم خواهید بود.

برای بالا کشیدن پلک‌های بالای چشم بدون روش‌های جراحی، بوتاکس را به عضلاتی که ابرو را پایین می‌آورند، تزریق می‌شود که شامل ماهیچه‌‌ی اخم یا چین دهنده بین ابروها و عضله‌ی حلقوی چشم در اطراف مدخل چشم تزریق می‌باشند. تزریق به این عضلات به ابرو اجازه‌ بالا رفتن و از این‌رو بازتر شدن پلک‌های بالای را می‌دهد. نتیجه‌ این کار لیفت ابرو و بازتر کردن پلک‌ها باشد.

لیفت و بالا کشیدن پلک چشم به روش‌های غیر جراحی می‌تواند به بازیابی فوری حجم مورد نظر در چند دقیقه با استفاده از تزریق ژل کمک کند. در این روش پوست افتاده‌ی پلک چشم پر می‌شود و همچنین ناحیه‌ی اطراف چشم را بالا می‌برد و ظاهر جوان و زیبایی آن را بازمی‌گرداند. پزشک شما چندین بار تزریق را در نقاط کوچکی انجام می‌دهد آنها را ماساژ می‌دهد و به ‌دقت آن در جهت مورد نظر فرم می‎دهد.

تکنولوژی هایفو یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست و رفع افتادگی پلک است که از امواج صوتی متمرکز (اولتراسوند) و فرآیند طبیعی بهبودی بدن فرد برای بالا کشیدن پوست شل و افتاده استفاده می‌کند. هایفوتراپی بافت‌های عمیق زیرپوست را که معمولاً با روش‌های تهاجمی درمان می‌شوند را به ‌دقت بدون هیچ مداخله جراحی مورد هدف قرار می‌دهد.

لیزر فرکشنال روی لایه‌های عمیق پوست اطراف چشم‌ها را کار می‌کند و باعث برجسته شدن چروک‌ها، سفت شدن پوست، لیفت ابروها و پلک‌های افتاده و بهبود ظاهری فرد می‌شود. لیزر از اشعه‌های تنظیم‌شده‌ای به باریکی برای نفوذ در پوست و درمان قسمتی از پوست در یک‌زمان استفاده می‌کند. این اشعه‌های لیزری کلاژن‌های فرسوده در چروک‌ها را تخریب و منقبض می‌کنند و فرآیند بهبودی طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های جدید و جوانی را در پوست تولید کند. این عملکرد باعث می‌شود تا چروک‌های اطراف چشم کشیده، سفت و صاف شوند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

لیفت با نخ شامل قرار دادن بخیه‌های ضد افتادگی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد. این روش همچنین با بیحسی موضعی در مطب پزشک انجام می‌گیرد.

روش جراحی:

جراح معمولاً برش‌هایی را روی چین‌های طبیعی پوست پلک ایجاد می‌کند و عضله، بافت و چربی اضافی را بعد از ایجاد برش برمی‌دارد. بخیه‌های بسیار کوچکی روی خط برش زده می‌شود تا جای زخم بعد از عمل باقی نماند. بخیه‌های پلک بالا تقریباً یک هفته باقی می‌ماند.

زاویه سازی یا کانتورینگ صورت توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محقق [ 1402-09-02 ]
سلام خانم دکتر مادر بنده 65زساله هستند و سکته مغزی کردن و پلکشون افتادگی داره میخوام ک یه تغییری براش ایجاد کنم ک روحیش بهتر بشه، با هایفوتراپی میشه افتادگی پلکش برطرف شه یا نیاز به روش های دیگه ایی هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ای ... ادامه مطلب

کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، شناخته می شود. ... ادامه مطلب

کات گونه با تزریق فیلرکات گونه با تزریق فیلر

برجستگی گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌‌ افزاید. از طریق تزریق فیلر می‌ توان به شکل موفقیت‌ آمیزی جهت این حجم دهی بهره برد. ... ادامه مطلب