اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تأثیر مزوژل بر رفع چروک پوست

با افزایش سن در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. مزوژل یکی از درمان‌های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت و به خصوص نواحی اطراف چشم است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد. این ماده می‌تواند سلول‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد.

در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی از جمله چین و چروک کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری یا ایجاد لک‌های پوستی برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند.

شما برای تزریق مزوژل در اصفهان، می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن32240913 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد چین و چروک

چین و چروک‌ها و علائم دیگر پیری و افزایش سن به دلیل تغییرات در آناتومی پوست و همچنین عوامل دیگری که ممکن است تحت کنترل ما باشند یا نباشند ایجاد می‌شوند. برخی علل اصلی پیری پوست عبارتند از:

آفتاب‌سوختگی

نود درصد علت پیری زودرس پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش با طول موج‌های کوتاه و بلند است. بیشتر اثرات آفتاب‌سوختگی نظیر چین و چروک‌ها و لکه‌های تیره روی پوست در سن 20 سالگی ایجاد می‌شوند. میزان آفتاب‌سوختگی روی پوست به مدتی که فرد در طول عمر خود در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش قرار می‌گیرد و همچنین به نوع پوست (پیگمنت) وی بستگی دارد.

رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های ناپایدار اکسیژن هستند که به جای دو الکترون فقط یک الکترون دارند. از آنجا که الکترون‌ها همیشه باید جفت باشند، مولکولی که یک الکترون از دست داده نیز باید با مولکول‌های دیگر واکنش دهد تا یک الکترون دیگر به دست آورد. زمانی که دومین مولکول نیز یک الکترون از دست داد و آن را به مولکول اول داد، خودش باید یک الکترون دیگر به دست آورد و این فرایند دوباره و دوباره تکرار می‌شود. این فرایند باعث اختلال در عملکرد سلول‌ها شده و ژنتیک سلول را تغییر می‌دهد. آسیب‌دیدگی ناشی از رادیکال‌های آزاد، متالوپروتناس را فعال می‌کند که باعث تجزیه کلاژن شده و چین و چروک‌ها را به وجود می‌آورد. این فرایند با تابش مقدار کمی اشعه ماوراء بنفش، استعمال دخانیات یا قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های هوا تشدید و تسریع می‌شود.

استفاده از عضلات

بیان حالات و احساسات به کمک عضلات صورت باعث از بین رفتن خاصیت الاستیکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. خط اخم بین دو ابرو و چین و چروک‌های اطراف چشم به دلیل انقباض مستمر این قسمت‌ها به وجود می‌آیند.

خاصیت جاذبه زمین

اثرات جاذبه زمین باعث شل شدن پوست و افتادگی آن می‌شود. جاذبه باعث می‌شود که زوایای صورت و پلک‌ها حالت افتادگی پیدا کرده و پیرتر از آنچه هستند به نظر برسند.

مزوژل

احساس خستگی و استرس

زمانی که شما خسته هستید یا استرس دارید، بدن شما کورتیزول بیشتری ترشح می‌کند. ترشح این هورمون باعث می‌شد پوست، زودتر از موعد دچار افتادگی شده و چین و چروک پیدا کند.

کم‌آبی بدن

کلاژن یک بافت همبند اولیه روی پوست است که بیشتر آن از آب تشکیل شده است. زمانی که کلاژن، آب خود را از دست می‌دهد تجزیه شده و روی هم انباشته می‌شود که باعث شکل‌گیری چین و چروک در سطح پوست می‌شود.

سوءتغذیه

سوءتغذیه و نرسیدن مواد غذایی به بدن بر سلامت و استحکام پوست تأثیر نیز می‌گذارد. یک رژیم غذایی شامل غذاهای فراوری‌شده به تقویت و انعطاف‌پذیری پوست شما کمکی نمی‌کند. پوست به غذاهای مغذی مانند روغن ماهی، پروتئین، میوه‌ها و سبزیجات تازه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد که می‌توانند پوست را نرم و شاداب و جوان نگه دارند.

استعمال دخانیات

استعمال دخانیات تعداد رادیکال‌های آزاد را در سلول‌های بدن افزایش می‌دهد و باعث پیری زودرس پوست می‌شود.

مزایای مزوژل

نحوه تزریق مزوژل

مراقبت‌های قبل از تزریق مزوژل

  1. باید از پنج روز قبل مقدار زیادی قطره ارینکا مصرف کرده و از مصرف مکمل ها، ویتامین ها و روغن ماهی پرهیز کنید.
  2. همچنین قبل از تزریق مزوژل باید از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون خودداری کنید، در صورت لزوم مصرف این داروها باید یک هفته قبل با پزشک خود در ارتباط بوده و از او مشاوره بگیرید.

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل

کاندید نامناسب تزریق مزوژل

ماندگاری مزوژل

نتيجه ی تزريق مزوژل بسته به نوع ژل و مهارت پزشک و بافت پوست و مراقبت های پس از تزریق عموماً بين ٦ تـا ٩ ماه باقی می ماند و سپس تدریجاً از بين مي رود. براي اينكه اين نتايج مزوژل براي مدت زمان طولاني تري باقي بمانند و پوسـت، جوان تر و شاداب تر به نظر برسد، درمان با مزوژل بايد تكرار شود. يك برنامه ی درمان با مزوژل شامل سه جلسه با فواصل ٢ تا ٤ هفته مي شود.

عوارض تزریق مزوژل

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه مزوژل

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پروتکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه مرتضوی [ 1402-09-02 ]
خانم دکتر برای جوانسازی پوست صورت شما چه برند مزوژلی رو به مراجعه کنندتون پیشنهاد میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای رفع خطوط اخم و خنده کدامند؟بهترین روشهای رفع خطوط اخم و خنده کدامند؟

در مواردی که خط اخم و خط خنده بسیار ظریف بوده و یا در اثر خشکی پوست ایجاد شوند می‌توان آن را با داروهای لایه‌بردار و مرطوب‌کننده‌ها برطرف کرد. چروک‌های متوسط را می‌توان با استفاده از انواع لیزرهایی که باعث تحریک کلاژنسازی می‌شوند و همچنین فیلرها درمان کرد ... ادامه مطلب

آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟

مزوژل پروسترولین، درمانی تخصصی برای تغییرات ناخواسته رنگدانه ای پوست است. با تزریق این ماده به پوست می‌توان با لک ها و تیرگی های پوست خداحافظی کرد و پوستی روشن تر و بدون لک داشت ... ادامه مطلب

بهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر افبهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر اف

روش آر اف، یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است که روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج خوبی را هدیه دهد. ... ادامه مطلب