اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

عوارض تاتو یا خالکوبی ابرو چیست؟

بسیاری از افراد فقط برای اینکه صورت زیبایی داشته باشند بدون تفکر و تحقیق به دنبال راههایی هستند که برای آنها مشکل ایجاد می کند. یکی از این راهها استفاده از تاتوی ابرو می باشد. تاتوی ابرو یک روش قدیمی و آسان با طیف گسترده ای از رنگ ها بوده که ظاهر ابرو را تغییر داده و آن را پرپشت و خوش حالت نشان می دهد. این روش یک روش تقریباً دائمی با عمر طولانی بوده که نیاز به ترمیم دارد. تاتو با رخنه کردن جوهر در لایه‌ای از پوست همراه است، بنابراین همیشه امکان عفونت و بروز عوارض جانبی دیگر وجود دارد. در بسیاری از موارد، افراد پس از تاتوی ابرو به دلایل مختلف تمایل به پاک کردن تاتوی خود پیدا می‌کنند. خوشبختانه امروزه روشهای مؤثری برای پاک کردن تاتوهای دائمی وجود دارد که در ادامه معرفی میگردد.

برای پاک کردن تاتو در اصفهان با استفاده از لیزر کیوسوئیچ می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. در این مرکز با بهره گیری از به روزترین ابزار و کارآزموده ترین پرسنل، می‌توانید شاهد بهترین نتایج باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

عوارض تاتو ابرو

همانطور که میدانید پوست بدن اولین مانع برای ورود هرگونه میکروب می باشد و از آنجایی که در آرایشگاه ها تاتو ابرو را به صورت غیر استریل انجام می دهند ممکن است زمینه ورود میکروب و عفونت ها از طریق سوزن را فراهم شود. علاوه بر این رنگ هایی که از آن برای تاتو ابرو استفاده می کنند می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و موجب قرمزی، التهاب و خارش پوست شود که در برخی مواقع پزشکان از روی ناچار برای اینگونه افراد داروهای هورمونی تجویز می کنند.

۱. ایجاد ضایعه

از عوارض تاتو ابرو می توان به ایجاد ضایعات پوستی به نام گرانولوما اشاره کرد. این ضایعات در واقع نوعی گلبول های سفید بیگانه خار می باشند که قصد دارند رنگی که در اثر تاتو بر روی پوست ایجاد شده را از بین ببرند به خصوص تاتویی که حاوی جوهر قرمز می باشد، علاوه بر این موجب ایجاد زخم و برآمدگی بر روی پوست خواهد شد.

۲. ایجاد عفونت

از شایع ترین عوارض خالکوبی عفونت آن می باشد و معمولاً پس از گذشت ۱ هفته در فرد ظاهر می شود، زمانی که تاتو بر روی ابرو انجام می شود به همان میزان چشم و اطراف آن تحریک می شود و چشم دچار التهاب شدیدی می شود که در واقع به این عوارض تاتو ابرو سلولیت می گویند.

۳. ابتلا به عفونت باکتریایی

در برخی اوقات عوارض تاتو ابرو می تواند به صورت عفونت های باکتریایی خود را بروز دهد که با علائمی مانند چرک، قرمزی، خارش و … همراه می باشد در واقع زمانی که آرایشگر از وسایل غیر استریل و استاندارد استفاده نکند باعث بروز چنین عفونتی خواهد شد.

۴. احتمال انتقال بیماری

اگر سوزنی که برای تاتو ابرو استفاده می کنند به خون آغشته شده باشد احتمال اینکه ویروس ایدز و هپاتیت به فرد دیگری منتقل شود بسیار زیاد خواهد بود.

5. آسیب به فولیکول های مو

امکان دارد به دلیل فرو رفتن سوزن در عمق پوست، خونریزی به وجود آمده و این مشکل پس از مدتی، سبب پخش شدن رنگدانه ها در پوست شده که باعث خراب شدن ظاهر ابروها می گردد و همچنین سبب وارد کردن آسیب جدی به فولیکول های موی ابرو می شود.

6. واکنش‌های حساسیتی

رنگ‌های تاتو (به‌ویژه رنگ‌های سبز، قرمز، زرد و آبی) ممکن است باعث بروز حساسیت پوستی شوند و ایجاد احساس خارش پوست در محدوده تاتو کنند. چنین حساسیت‌هایی حتی سال‌ها بعد از تاتوکردن هم امکان وقوع دارند.

عوارض تاتو یا خالکوبی ابرو

روشهای پاک کردن تاتو

لیزر

لیزرها با استفاده از پرتوهای نور، رنگدانه های تاتو را از بین می‌برند و به پاک کردن تاتو کمک می‌کنند. انرژی نوری که به پوست هدایت می‌شود، توسط ذرات جوهر خال‌کوبی که در درم پوست است جذب می‌شود و جوهر به قطعات کوچک‌تر خرد می‌شود. سپس سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن جوهر در طی هفته‌های بعدی فعالیت می‌کند و آن را از ناحیه تاتو دور می‌کند. به این ترتیب که سلول‌های بیگانه‌خوار (ماکروفاژها Macrophage) که نقش پاک کردن بدن از عنصرهای خارجی را ایفا می‌کنند، جوهرهای خرد شده را می‌بلعند و دفع می‌کنند. به‌طورمعمول، جوهرهای سیاه و رنگ‌های تیره با استفاده از لیزرهای کیوسوئیچ کاملاً از بین می‌روند درحالی‌که از بین بردن رنگ‌های سبک‌تر مانند زرد و سبز بسیار دشوار است.

رنگدانه تاتو به رنگ تیره که توسط کربن و جوهر سیاه ایجاد شده‌اند، تمام طول موج‌های ارسالی از لیزر را جذب می‌کند و نتایج بهتری را در حذف خال‌کوبی نشان می‌دهند، رنگ‌های دیگر فقط با استفاده از لیزرهای انتخاب شده بر اساس رنگدانه ها، قابل درمان هستند و به جلسات درمانی بیشتر نیاز دارند و البته کمتر به نتایج مطلوب در روند محو کردن تاتو منجر می‌شوند.

جراحی شکاف پوست

شکاف پوست جراحی ویژه‌ای است که توسط متخصص و جراح صورت می‌گیرد. شکاف پوست جزو نامطلوب‌ترین روش‌های پاک کردن تاتو در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا در این حالت بخشی از پوست برید و از بدن جدا می‌گردد. تنها ویژگی خوشایند این روش آن است که به در کوتاهترین مدت‌زمان تاتوی موجود از بین می‌رود؛ ولی عوارضی که به دنبال خواهد داشت، بدون شک زخم های شدیدی را بر روی پوست جا خواهد گذاشت. جراح بعد از جدا کردن محل تاتو بقیه‌ی بخش‌ها را بخیه می‌زند.

پلاسما جت

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن دائمی تاتو بدون آنکه اثری از آن باقی بماند، پاک کردن تاتو با پلاسما جت است. این روش پاک کردن تاتو به چند دلیل مورد استقبال بی‌نظیر افرادی قرار گرفته است که به دلایل مختلف از تاتوی خود ناراضی هستند. یکی از این دلایل، سرعت بسیار بالای نتیجه بخشی است که معمولاً تا نهایتاً سه جلسه تاتو به طور کامل پاک خواهد شد. مزیت دیگری که این روش دارد، مقرون به صرفه بودن آن است که در انتخاب بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد. با وجود مزیت‌های بالای این روش، همچنین پاک کردن تاتو با لیزر پیشنهاد بهتری محسوب می‌شود.

درم ابریژن

در این روش ابتدا یک محلول بیحس‌کننده روی پوست شما اسپری می‌شود و سپس پوست شما توسط سمباده مخصوص، لایه‌برداری می‌شود تا لایه‌های سطحی پوست کنار رفته و لایه‌هایی که فاقد جوهر تاتو هستند از زیر آن نمایان شوند. انجام این کار همچنین باعث می‌شود که جوهر تاتو از درون پوست بیرون کشیده شود. قبل از انجام این کار به پوست شما محلول بی‌حس کننده زده می‌شود. انجام این روش می‌تواند دردناک باشد و معمولاً با خونریزی همراه است. پوست شما احتمالاً تا یک هفته (ده روز) همچنان سوزش و درد خواهد داشت و برای بهبودی ناحیه‌ی تحت درمان به شما پماد مخصوص داده می‌شود که باید مرتباً مصرف کنید. در نظر داشته باشید که مانند روش لیزر، در روش درم‌ابریژن نیز ممکن است تاتوی شما به طور کامل از بین نرود. در صورتی که پوست شما مستعد لکه شدن یا شکل‌گیری جای زخم است، این روش برای شما توصیه نمی‌شود.

اسید گلیکولیک

استفاده از اسید گلیکولیک برای از بین بردن تتو یکی از روش‌های محبوب است. این فرایند شامل حذف لایه‌های بالای پوست با استفاده از یک کوکتل اسیدی است. پس از اعمال اسید، پوست مرده خراشیده شده و جدا می‌شود. با گذشت زمان پوست جدیدی در جای آن قرار می‌گیرد و بعد از چند جلسه، تتو کم رنگ می‌شود. اگرچه این روش را می‌توان در خانه انجام داد؛ اما اکیداً توصیه می‌شود این کار را تحت نظر پزشک و با استفاده از امکانات مناسب انجام دهید. بخصوص زمانی که بخواهید تاتوی ابرو را بردارید، نباید ریسک کنید تا خطری متوجه چشم‌های شما نشود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

کرایوسرجری

در روش کرایوسرجری، ناحیه تاتو شده به کمک نیتروژن مایع فریز می‌شود و در واقع سوزانده شده و کنار می‌رود. در روش پیلینگ شیمیایی نیز، محلول لایه‌بردار روی پوست مالیده می‌شود و مشابه با روش کرایوسرجری، باعث تشکیل تاول‌هایی روی پوست می‌شود که پس از بهبودی این تاول‌ها، پوست لایه‌برداری شده و لایه‌ی جدیدی روی آن تشکیل می‌شود. در نظر داشته باشید که ممکن است روش‌های کرایوسرجری و پیلینگ نتوانند تاتوی شما را به طور کامل پاک کنند. همچنین این روش‌ها به اندازه‌ی روش لیزر درمانی مؤثر نیستند.

تاتو برای چه کسانی ضرر دارد؟

انجام تاتو برای خانم های باردار و افرادی که سابقه بیماری دیابت و بیماری قلبی را دارند ممنوع می باشد. به این دلیل که تاتو بر روی سیستم ایمنی اثر می گذارد و باعث تحریک آن و ورود میکروبها و بیماری ها به بدن شخص می شود.

دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه در زمینه درمان کک و مک در اصفهان، آماده ارائه خدمت در این زمینه به شما مراجعین محترم می‌باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ یا تمایل دارید جهت انجام اقدامات جوانسازی ، درمان مشکلات و بیماری های پوستی و دیگر خدمات مراکز پوست از تجربه و مهارت ایشان بهره مند شوید؛ با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جانثاری [ 1402-09-07 ]
من ک خیلی پشیمونم از تاتو آبرویی ک انجام دادم، اونم شخصی ک اصلا وارد نبود، و الان فقط دنبال یه پزشک خیلی خوب هستم ک بتونم این تاتو ها رو ریموو کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است ... ادامه مطلب

بهترین مارک ژل لب با ماندگاری بالابهترین مارک ژل لب با ماندگاری بالا

یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین تکنیک‌ های زیبایی مورد استفاده در میان افراد، تزریق ژل لب است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل حجم دهنده است یا جوانساز؟تزریق ژل حجم دهنده است یا جوانساز؟

فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی در زیر پوست می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد ... ادامه مطلب