اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کلوئید یا گوشت اضافه چیست و چگونه درمان میشود؟

زمانی که به پوست آسیبی وارد شود که موجب التهاب یا زخمی شدن آن گردد، پوست بلافاصله یکسری از فرایندها را جهت ترمیم پوست فعال می نماید، این فرایند ها تلاش می نمایند که تا ترمیم پوست را تا جای ممکن انجام دهند و به میزان بسیار مختصری از آسیبی که به پوست وارد شده است اثری باقی بماند، در برخی از موارد نادر فرایند ترمیم به شکل نرمال و طبیعی پس نرفته و پس از ترمیم میزانی از زخم به شکل بافت قرمز و سفت باقی می ماند که به گوشت اضافه ای که باقی مانده است کلوئید گفته می شود. تحقیقات وسیعی در خصوص پیدایش کلوئید صورت گرفته است؛ اما به محققان و پزشکان به نتیجه دقیقی نرسیده اند. طبق آماری که ارائه شده است در اشخاص سیاه پوست ایجاد شدن کلوئید شایع تر می باشد. یکی دیگر از دلایل کلوئید میتوان به استعداد خانوادگی و وراثتی در ایجاد کلوئید اشاره کرد. از عوارض پیرسینگ، ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید نیز است. ممکن است بعد از انجام پیرسینگ، در ناحیه مورد نظر بافت اسکار رشد کند و تبدیل به گوشت اضافه شود. این مسئله در اثر تقسیم زیاد سلول برای بهبودی بافت ایجاد می‌شود.گوشت‌های اضافه می‌توانند خیلی بزرگ و آزار دهنده باشند. افراد می‌توانند برای جلوگیری از تشکیل کلوئید، برخی اقدامات را انجام داده و یا در صورت بروز این عارضه از روش‌های درمانی برای رفع آنها و از جمله درمان کلوئید پیرسینگ بینی نیز استفاده نمایند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل نمایید .

علائم کلوئید

علائم و نشانه‌های کلوئید عبارتند از:

کلوئید یا گوشت اضافه

افراد مستعد کلوئید

گوشت های اضافه بیشتر در افراد زیر بروز می کنند:

  1. افراد با سابقه خانوادگی کلوئید، به ویژه آفریقایی یا آسیایی تبار
  2. افرادی که تغییرات هورمونی را تجربه می کنند، مانند بارداری یا بلوغ
  3. افراد دارای بیماری زمینه ای مانند فشار خون بالا
  4. افراد بین سنین 10 تا 30 سال
  5. با شرایط نادر، مانند سندروم روبنشتاین- طیبی و سندروم گئومین

درمان کلوئید

  1. استفاده از ژل‌های سیلیکونی و فشار درمانی
  2. رایج‌ترین درمان برای کلوئید تزریق مکرر آمپول‌های کورتونی توسط پزشک است که با فواصل مشخص تزریق می‌شود. این تزریق‌ها معمولاً اندازه و خارش ضایعه را کم می‌کند. تزریق داخل ضایعه داروهایی مثل Bleomycin یا 5FU هم در درمان کلوئید مفید است. تزریق با دوز یا غلظت نامناسب یا در سطح غلط ممکن است موجب فرورفتگی در محل شود.
  3. بهترین روش برای کاهش حجم و قرمزی ضایعه لیزر PDL می‌باشد. IPL هم در بعضی از با موفقیت به کار رفته است. معمولاً سه جلسه لیزر برای درمان کلوئید کافی است ولی در مواردی احتمال دارد جلسات بیشتری موردنیاز باشد. استفاده هم‌زمان از تزریق داخل ضایعه پوستی و لیزر مؤثرتر از کاربرد هر کدام به تنهایی می‌باشد.
  4. سرمادرمانی نیز در درمان کلوئید مؤثر است. این روش معمولاً همراه تزریق داخل ضایعه به کارمی‌رود. معمولاً چند جلسه کرایوتراپی پوست برای درمان لازم است.
  5. نهایتاً در صورتی که بیمار به همه روشهای فوق مقاوم باشد باید از جراحی برای درمان کلوئید استفاده کرد. قبل و بعد از جراحی باید از تزریق داخل ضایعه و تابش اشعه استفاده کرد تا شانس عود ضایعه به حداقل برسد. دقت کنید که جراحی مخصوصاً در محل‌های خاص مثل سینه و پشت ممکن است با عود بدتر از ضایعه اولیه همراه باشد.

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

روشهای جلوگیری از ایجاد کلوئید

عوارض کلوئید

عوارض احتمالی کلوئید عبارتند از:

در مطب دکتر لادن ناظمی ، تزریق ژل لب در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :ستایش افشاری پور [ 1403-01-28 ]
سلام من یک هفته مونده به عید پیرسینگ بینی زدم و الان مدتیه که یه جوش بالای نگین پیرسینگم زده.توی روشی برای درمانش هست؟

فرشته درفکی [ 1403-01-21 ]
سلام من پیرسینگ بینی زدم داخل بینی یه گوشت آورده باید چیکار کنم در بیارم پیرسینگ رو

یاس [ 1402-07-13 ]
سلام من نافم و پیرسینگ زدم چن وقت پیش الان گوشت آورده چیکار کنم

زند [ 1401-10-09 ]
من یه کلویید کوچولو بعد از پیرسینگ بینیم زدم رفتم درش بیارم گفت نمیشه گوشت اضافه میشه باید نگین بزنی تا خوب بشه اون خیلی استرس گرفتم و میترسم چیکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارضتزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارض

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

ماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لبماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لب

فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم شدن لب ها می گردد و ظاهری برجسته به لب ها می دهد همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوستنیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

یکی از روشهای موثر رفع این علائم و جوانسازی پوست، نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال می‌باشد که با بکار گیری امواج رادیوفرکوئنسی به ترمیم لایه های پوست می‌پردازد. در این مطلب به توضیح بیشتری در ارتباط با نیدل آر اف می‌پردازیم و چگونگی این روش را بررسی می‌کنیم ... ادامه مطلب