اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روش هایی برای ضخیم شدن موی سر

افراد دارای انواع مختلفی از مو می باشند که به ماهیت ژنتیکی، آب و هوای مکان زندگی و مواد غذایی که مصرف می شود بستگی دارد. برخی دیگر از عوامل وجود دارند که ممکن است بر ریزش موها و یا ضخامت آنها تأثیر داشته باشند، عواملی مانند افزایش سن، استرس و … می توانند بر روی ضخامت موها تأثیرگذار باشند. شاید رفع ضعف موها و یا برطرف کردن نازکی موها و بهبود ساقه مو به شکل کامل قابل درمان و یا پیشگیری نباشد؛ ولی روش ها و راهکارهای وجود دارند که در این مورد می توانند کمک کننده باشند. می توانید با انجام برخی روش ها موهایی ضخیم تر داشته باشید و از ریزش آنها پیشگیری کرده و آنها را تقویت نمایید که در ادامه بیان میشود.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع بیماری ها و مشکلات پوست مو را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علل نازک شدن مو

عادت های زندگی یک عامل کلیدی برای نازک شدن مو است. این ها عبارتند از:

موهای نازک ممکن است ارثی نیز باشند. برخی از شرایط پزشکی خاص نیز می تواند به این وضعیت منجر شود. ممکن است موهای نازک داشته باشید اگر:

روش هایی برای ضخیم شدن موی سر

به ندرت، نازک شدن موها ممکن است به واسطه ی:

نازک شدن مو گاهی اوقات با طاسی که ریزش موی گسترده است، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو می تواند در نهایت منجر به ریزش مو شود، این دو مقوله لزوماً یکسان نیستند.

روشهای درمانی ضخیم شدن موی سر

1- رژیم غذایی مناسب

این درست است که ژنتیک تعیین کننده بافت مو است؛ اما رژیم غذایی ما در نحوه عملکرد ژن‌ها نقش مهمی دارد و اطمینان داشته باشید که یک رژیم غذایی کامل و صحیح می‌تواند به ضخیم شدن موی سر کمک کند. یک رژیم غذایی سالم به دو دسته غذاها و مکمل‌ها تقسیم می‌شود:

2- اجتناب از عوامل آسیب زای محیطی

دور ماندن از خورشید اولین روش برای حفظ ضخامت موها می باشد. قرار داشتن در معرض نور خورشید در مدتی طولانی باعث آسیب رسیدن به موها می شود. به منظور محافظت از موها زمانی که بیرون می روید بهتر است از کلاه یا روسری استفاده کنید، البته در زمان هایی که مدت طولانی در معرض آفتاب قرار دارید. آلودگی های دیگر مانند آلودگی ناشی از دود خودروها و همچنین کلر موجود در آب باعث خشک شدن و شکننده و نازک شدن موها می شوند.

3-پوست سرتان را مداوم ماساژ دهید.

پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.

4- کاهش استرس

استرس به هر دلیل مانند کار، مشکلات خانوادگی و یا عوامل فیزیکی ایجاد شود؛ اما در هر صورت می تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامت و زیبایی افراد شود. استرس باعث شکننده شدن و ریزش موها می شود. با انجام ورزش، مدیتیشن و خواب کافی می توانید با استرس مقابله نمایید، در مواد جدی تر نیز باید با پزشک مشورت نمایید.

5-مراقبت از موها در شانه کردن و شستن

همانطور که می دانید موها صاف و شکننده هستند، از این رو اگر موهای خود را زیاد شانه بزنید باعث آسیب رساندن به آن خواهید شد. محکم شانه زدن موها باعث ریزش موها، آسیب رسیدن به موها و شکسته شدن آنها می شود. برای حل این مشکل باید عادات اشتباه خود را کنار بگذارید. برخی افراد عادت دارند تا مرتب موی خود را بشویند که کاملاً اشتباه است. شستن دائم موها باعث می شود تا چربی طبیعی موها از بین رفته و روغن طبیعی در مو تولید نشود. از این رو موها پروتئین روغن طبیعی را به دست نخواهند آورد و سلامت مو به خطر می افتد. اگر می خواهید از نازک شدن و در نتیجه ریزش موهای خود پیشگیری کنید باید موهای خود را کمتر شست و شو دهید. دو تا سه مرتبه شستن موها در طول هفته کفایت می کند. بعد از شستن موها از خشک کردن بلافاصله موها خودداری نمایید؛ زیرا باعث صدمه دیدن موها می شود. می توانید از یک حوله تمیز استفاده کرده و خیلی آرام موهایتان را خشک کنید. شانه کردن موها وقتی که خیس هستند، باعث ریزش شدید موها و نازک شدن آن می شود. به یاد داشته باشید که برای ضخیم ماندن موی خود خیلی آرام آن را شانه کنید.

6-از ابزار‌های حرارتی حالت دهنده مو اجتناب کنید.

خیلی کم از سشوار، اتوی مو یا فرکننده‌های فلزی و حرارتی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی مو باعث خشک شدن و شکنندگی مو‌ها شده و مخصوصاً به مو‌های نازک آسیب می‌رساند.

7-اجازه دهید تا موهایتان طبیعی بمانند.

استفاده از رنگ موهای مختلف، هایلات کردن موها و بلیچ کردن موها باعث می شود تا موی شما نازک و خشک شود. استفاده از مواد شیمیایی به دفعات باعث می شود تا موی شما صدمه ببیند. برای حفظ ضخامت طبیعی موها بهتر است از رنگ موها استفاده نکنید و اجازه دهید تا موهایتان طبیعی بمانند.

8-کوتاه کردن منظم موها

یکی از روش های مهم و تأثیرگذار در ضخامت موها، کوتاه کردن منظم آنها می باشد. این روش کمک می کند تا از موهای آسیب دیده شکسته خود خلاص شده و زندگی دوباره ای به موهای خود بدهید. هر بار کمی از پایین موهای خود را کوتاه نمایید تا ضخیم بودن موهایتان حفظ شود.

9-استفاده از محصولات مناسب مو

می توانید برای ضخیم شدن مو از محصولات موجود در بازار که برای همین منظور تهیه شده اند استفاده کنید. شامپوهایی که مخصوص موهای کم‌پشت و نازک هستند به دو روش مختلف باعث پرپشت شدن موها و تقویت مو می‌شوند. در روش اول، این محصولات به موهای شما حجم می‌دهند، بنابراین موهای شما ضخیم‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این روش برای افرادی که موهای نازکی دارند مفید است. در روش دوم، شامپوهای مخصوص موهای نازک و کم‌پشت با برخوردار بودن از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه‌، مواد غذایی لازم برای داشتن موهای سالم و پرپشت را فراهم می‌کنند. برای اثربخشی بهتر لازم است که این محصولات را طبق دستورالعمل شرکت سازنده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پزشک خود شامپوهای مؤثر برای تقویت مو را جویا شوید.

10-تقویت موهای نازک با اسانس و روغن‌های گیاهی

اسانس‌ها در واقع عصاره‌هایی هستند که از گیاهان دارویی به دست می‌آیند و عمدتاً در آروماتراپی (رایحه‌درمانی) و سایر انواع طب سنتی استفاده می‌شوند. برای کارایی بهتر، اسطوخودوس اغلب با روغن‌های دیگری مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب می‌شود. لازم به ذکر است که برخی افراد به عصاره و روغن‌های گیاهی آلرژی و حساسیت پوستی دارند بنابراین هرگونه استفاده از این ترکیبات باید با مشاوره پزشکی انجام شود.

11- مصرف ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل که با نام تجاری روگین نیز شناخته می‌شود، یک داروی فرموله‌شده برای درمان ریزش مو است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تائید شده است. این محصول به دو صورت مایع و فوم در دسترس است.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

12- مصرف اسپیرونولاکتون

گاهی اوقات برای افرادی که موهای آنها به دلایل هورمونی نازک شده است، اسپیرونولاکتون (آلداکتون) تجویز می‌شود. این دارو خاصیت ضد آندروژن دارد و میزان بعضی هورمون‌ها در بدن را تعدیل می‌کند. در زنان، این دارو برای درمان نازک شدن مو و متعاقب آن ریزش مو ناشی از نوسانات هورمونی مؤثر است.

13- عدم مصرف کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها داروهایی هستند که برای کاهش التهاب در بدن تجویز می‌شوند. گاهی به دلیل بیماری و یا اختلالات دیگر، میزان التهاب در بدن بالا رفته و می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب بزند.

14- لیزردرمانی

لیزردرمانی معمولاً توسط پزشکان و در کلینیک‌های مو انجام می‌شود و به کاهش التهاب در پیاز مو کمک می‌کند. این روش درمانی برای کمک به رشد مجدد موها و همچنین ضخیم‌تر شدن آنها مؤثر است.

15- بوتاکس مو و کراتین مو نیز می توانند تا حد زیادی بر روی تقویت و ضخیم شدن مو تأثیرگذار باشند.

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ندا احمدی [ 1402-01-30 ]
سلام و خسته نباشید دکتر ویزیت انلاین برای کسانی ک راه دور میباشند انجتم میدهند ؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچمهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های موثر برای درمان لک های پوستی است که در اثر افزایش سن ایجاده می‌شوند. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید. همچنین این روش یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روشهای پاک کردن تاتو می‌باشد ... ادامه مطلب

مزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مکمزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مک

کک و مک عبارتند از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود.کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌ آید ... ادامه مطلب

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژلکانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل

کانتورینگ صورت روشی است که با انجام آن، سایه روشن‌های متناسب در چهره ایجاد می‌شود. این روش زیبا سازی صورت به شیوه های مختلفی اجرا می‌گردد که یکی از این شیوه ها، کانتورینگ صورت با تزریق ژل است ... ادامه مطلب