اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درباره مزونیدلینگ، میکرونیدلینگ و مزوتراپی چه میدانید؟

پوست ما بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری های زمینه ای و غیره آسیب دیده است و دچار مشکل می شود. در این بین استفاده از برخی روش های درمانی جهت بهبود این آسیب ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. مزوتراپی و میکرونیدلینگ از جمله روش‌های مدرنی است که با هدف جوانسازی و زیباسازی پوست به وجود آمده‌اند. این روش‌ها تاحدودی مشابه هم هستند و باعث بهبود رنگ و بافت پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها و لکه‌های پوستی و… می‌شوند.روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ هر دو برای درمان جای انواع جوش و آکنه، رفع چین و چروک پیشانی و دور لب و درمان چروک دور چشم مناسب هستند؛ ولی اینکه کدام روش برای شما بهتر است و اثر بخشی بالاتری دارد 100% به تشخیص پزشک شما بستگی دارد.

میکرونیدلینگ و مزوتراپی به صورت همزمان به عنوان یک روش زیبایی مجزا استفاده می شود که به آن مزونیدلینگ نیز گفته می شود. این روش در واقع نوعی روش ترکیبی جوانسازی پوست است که با استفاده از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی انجام می شود. در این روش با استفاده از میکرونیدلینگ حفره های ریزی در سطح پوست ایجاد شده و با استفاده از این سوزن های ایجاد کننده این حفره ها، مواد مغذی و دارویی مورد نیاز پوست به آن تزریق می شود. در این روش ترکیبی هم مواد غذایی مورد نیاز پوست و داروهای ترمیم کننده به پوست تزریق شده و هم با ایجاد زخم های ریز روی پوست کلاژن سازی و الاستین سازی پوست تحریک می شود. مزوتراپی، یک روش درمانی غیر جراحی ست که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود.

برای انجام جوانسازی پوست با مزونیدلینگ در اصفهان ، توسط دکتر لادن ناظمی با های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ به این صورت است که در ابتدا با استفاده از دستگاهی که دارای چندین سوزن فوق ریز است، با پوست صورت تماس پیدا می کند و مقدار معینی فشار روی پوست، هنگام کشیده شدن ایجاد می کند. از آنجایی که سوزن ها بسیار کوچک هستند، درد خاصی بر روی پوست احساس نمی شود. زمانی که روی پوست با استفاده از دستگاه، چندین روزنه و زخم به حالت منظم و با پراکندگی یکسان ایجاد شد، سرم و مواد مزوتراپی و درمانی وارد منافذ پوست می شوند. برخی اوقات پیش از ایجاد روزنه ها و خراش ها روی پوست یک سرم پوستی حاوی موادی مانند ویتامین C اسید هیالورونیک و … روی پوست مالیده می شود تا روند کلاژن سازی و ساخت الاستین و ترمیم پوست موفقیت آمیز تر انجام بپذیرد.

میکرونیدلینگ و مزوتراپی

مزایای مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست؟

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

عوارض میکرونیدلینگ و مزوتراپی

عوارض میکرونیدلنیگ

عوارض مزوتراپی

ترکیبات مزوتراپی

  1. آنتی بیوتیک ها و بازکننده‌های عروق
  2. تیروکسین و کلسی تونین
  3. هیالورونیداز و کلاژناز
  4. عصاره گیاهی
  5. مواد معدنی و ویتامین‌ها

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟

مواد مؤثر در این روش زیبایی پوست، به لایه‌های زیرین پوست که در هر فرد با توجه به شرایطی که پوست دارد، متفاوت است. این تزریق می‌تواند از ۱ تا ۴ سانتی‌متر زیر پوست انجام شود و یا حتی ممکن است به صورت زاویه‌دار تزریق شود. قبل از شروع تزریق بر روی پوست شما بیحس‌کننده زده می‌شود تا درد را حس نکنید. دارویی که باید زیر پوست تزریق شود، در هر برخورد سوزن حدوداً یک قطره تزریق می‌شود. سوزن‌های مزو بسیار ریز هستند و برخی از آنها اندازه میکرو دارند. ممکن است حرکات رفت و برگشت سوزن در دستگاه و پوست شما به سرعت انجام شود.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

مهم ترین تفاوت این دو روش این است که مزوتراپی با تزریق دارو به پوست انجام می شود در حالی که میکرونیدلینگ بدون استفاده از دارو و با استفاده از تحریک طبیعی پوست برای کلاژن سازی انجام می شود. ممکن است پس از میکرونیدلینگ نیز داروها یا لوسین هایی برای ترمیم پوست و بهبود سریع آن تجویز شود؛ اما در طول روش از هیچ گونه دارویی برای درمان استفاده نمی شود.

تفاوت دیگر این دو روش در دوره نقاهت آنها است. مزوتراپی دوره نقاهت ندارد و اغلب مراقبتی نیز پس از درمان نیاز نیست، با این حال میکرونیدلینگ یک روش تهاجمی تر نسبت به مزوتراپی است و از همین رو پس ازدرمان نیاز به مراقبت خواهد داشت و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد عوارض نیز بشود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ با این که اندکی با هم تفاوت دارند؛ اما هر دو برای ایجاد تغییر در وضعیت ظاهری صورت طراحی شده اند. این فرایند ها با ایجاد زخم های کوچک یک پاسخ التیامی در بدن ایجاد کرده که در نتیجه آن تولید کلاژن و الاستین افزایش می یابد. میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های ظریف سوراخ های کوچکی در پوست ایجاد می کند. در حالی که این سوراخ ها بسیار کوچک هستند؛ اما می توانند توانایی های التیامی پوست را به کار گیرند. در مزونیدلینگ سوراخ های ایجاد شده با هدف ایجاد مسیری جهت جذب مستقیم محصولات مراقبتی پوست انجام می شود. با این روش، محصولات مراقبتی موضعی یا تزریقی به محل مورد نظر وارد شده و بیشترین تأثیر را ایجاد می کنند. تفاوت اصلی بین میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ عمق ورود سوزن به پوست است. میکرونیدلینگ در عمق بیشتری از پوست فرو رفته و پاسخ را از لایه های عمیق تری تحریک می کند. از سوی دیگر، مزونیدلینگ با استفاده از درماپن انجام شده و چندان در پوست عمیق نمی شود. با این که سوراخ های ایجاد شده در این روش کم عمق تر هستند؛ اما امکان نفوذ محصولات پوستی را به لایه های سطحی داده و علاوه بر جذب عمیق تر ایجاد تغییر را ممکن می کنند.

هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی

هزینه‌ی میکرونیدلینگ و مزوتراپی بسته به شرایط فرد، موضع درمان، شدت بیماری پوستی، وسعت ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد.

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مینا علوی [ 1402-09-03 ]
میکرونیدلینگ همراه با مزوتراپی خیلی عالی جواب میده و مخصوصا برای لک های صورت و روشن شدن پوست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل یا فیلرجوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل یا فیلر

با بالا رفتن سن ظاهر دست‌ها هم تغییر می‌کند. پوست دست جمع شده، چروک می‌خورد و عروق دست، تاندونها و استخوانها بیش از پیش قابل ملاحظه می‌گردند. با تزریق فیلر به دست‌ها می‌توان به پوست پشت دست حجم داد و دستها را جوان تر از قبل نمود. نتایج این درمان معمولاً تا شش ماه ماندگاری دارد ... ادامه مطلب

کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟

هایفو سیگما لیفت از خطوط کانونی و میکرو اولتراسوند برای جوانسازی غیرتهاجمی صورت استفاده می کند.با این تکنولوژی، لیفتینگ به صورت طبیعی با تحریک لایه ها ... ادامه مطلب

نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوستنیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

یکی از روشهای موثر رفع این علائم و جوانسازی پوست، نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال می‌باشد که با بکار گیری امواج رادیوفرکوئنسی به ترمیم لایه های پوست می‌پردازد. در این مطلب به توضیح بیشتری در ارتباط با نیدل آر اف می‌پردازیم و چگونگی این روش را بررسی می‌کنیم ... ادامه مطلب