اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

علت و درمان عروق عنکبوتی صورت

زیبایی و سلامت پوست، نقش به سزایی در زیبایی چهره شما دارد. هر گونه تورم و یا تغییر رنگ در سطح پوست که بر اثرعارضه‌ها، مشکلات یا بیماری‌های پوستی ایجاد شود، می‌تواند بر زیبایی صورت تأثیر بگذارد. یکی از این مشکلات، قرمزی و تورم رگ‌ های سطحی است که بر اثر تلانژکتازی ایجاد می‌شود و واریس صورت نام دارد. تلانژکتازی نوعی بیماری عروقی است که بر اثر آسیب به رگ‌های سطحی، ظاهری شبکه‌ای و قرمز به آنها می‌دهد و باعث متورم و منبسط شدن‌شان نیز می‌شود؛ به همین دلیل این مشکل به «رگ‌های عنکبوتی» نیز معروف شده است. علائم این بیماری معمولاً بر روی صورت یا پاها دیده می‌شود؛ اگرچه ممکن است در هر نقطه دیگر از بدن نیز مشاهده شوند. معمولاً رگ‌های عنکبوتی، به غیر از ظاهر ناخوشایند، هیچ علامت دیگری ندارند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوست و مو را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علت نمایان شدن مویرگ های صورت

در هر سنی احتمال ایجاد رگ‌های عنکبوتی روی صورت وجود دارد، هرچند برخی افراد بیشتر مستعد این عارضه هستند. شایع‌ترین دلایل نمایان شدن رگ‌های عنکبوتی صورت به شرح زیر است:

علت و درمان عروق عنکبوتی صورت

علائم عروق عنکبوتی صورت

رگ‌های عنکبوتی خطوط ظریف و تارمانندی هستند که معمولاً صورتی یا قرمز هستند؛ اما تحت فشار سفید می‌شوند. رنگ رگ‌های عنکبوتی صورت از قرمز تا آبی یا بنفش متغیر است. پهنای رگ‌های خونی متسع شده معمولاً بین یک تا سه میلی‌متر است. رگ‌های عنبکوتی معمولاً خطری ندارند؛ اما گاهی با درد و خارش پوست همراه هستند. رگ‌های عنکبوتی معمولاً روی صورت، بینی، چانه و گونه‌ها ایجاد می‌شوند و رنگی قرمز رنگ به پوست می‌دهند.

تشخیص رگ های عنکبوتی صورت

رگ‌های واریسی و عنکبوتی قابل تشخیص هستند؛ اما برای تأیید عارضه باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک علاوه بر تأیید تشخیص، شما را برای انتخاب درمان مناسب نیز راهنمایی می‌کند. در صورتی که رگ‌های واریسی و عنکبوتی متعدد در صورتتان دارید، پزشک ممکن است داروهای تجویزی یا راه حل‌های مراقبت سرپایی را توصیه کند. در صورتی که علت مربوط با بیماری‌های زمینه‌ای مانند روزاسه است، باید به پزشک مراجعه کنید. در چنین مواردی، درمان واریس و وریدهای عنکبوتی بستگی به درمان علل زمینه‌ای دارد.

درمان رگ های عنکبوتی صورت

پزشک درصورتی‌که تشخیص بدهد رگ‌های عنکبوتی صورت شما به مرحله‌ای رسیده است که دیگر با درمان طبیعی رفع نمی‌شود، ممکن است داروهایی را برایتان تجویز کند یا درمان‌هایی را به کار ببرد. از جمله این داروها و روش‌های درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رتینوئیدها، برای لایه‌برداری سطحی‌ترین لایه پوست

کرم‌های موضعی، به‌ویژه آنهایی که حاوی رتینوئید هستند، به شما کمک می‌کنند تا رگ‌های عنکبوتی صورت‌تان کمتر نمایان باشد. از ترکیبات رتینوئید در درجه اول برای آکنه و روزاسه استفاده می‌کنند. وظیفه رتینوئیدها از بین‌بردن خارجی‌ترین لایه پوست است.

۲. لیزردرمانی، برای محوکردن رگ‌های عنکبوتی

با استفاده از پرتوهای لیزر می‌توان رگ‌های عنکبوتی را کاملاً محو کرد.

۳. نور پالسی شدید، برای نفوذ به لایه عمقی‌تر پوست

نور پالسی شدید یا آی‌پی‌ال (IPL) روش درمانی مشابه لیزردرمانی است؛ اما نور آن تا لایه دوم پوست نفوذ می‌کند، بدون اینکه به لایه سطحی پوست آسیب برساند.

۴. اسکلروتراپی، برای بستن رگ‌ های خونی

پزشک در این روش درمانی از تزریق محلول دارویی به‌درون رگ‌ های واریسی صورت استفاده می‌کند، در نتیجه، رگ‌های خونی بسته می‌شوند و در عرض چند هفته، واریس صورت رفع می‌شود. پس از بسته‌شدن رگ‌ها خون مجدداً وارد رگ‌هایی می‌شود که در صورت دیده نمی‌شوند.

درمان رگ عنکبوتی صورت با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی در مطب پزشک انجام می‌گیرد. ابتدا محل تزریق با الکل تمیز می ‌شود. سپس مایع اسکلروزان از طریق سوزن‌ های بسیار ریزی در داخل عروق عنکبوتی تزریق می‌گردند. تعداد عروقی که در یک جلسه تزریق می ‌شود به سایز و محل آنها و همچنین شرایط پزشکی بیمار بستگی دارد.

رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

در جلسه لیزر ابتدا برای بیمار پرونده تشکیل می‌شود و سپس کرم بی‌حسی بر روی پوست بیمار مالیده می‌شود. پس از گذشت زمانی حدود ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت که بی‌حسی مربوطه تأثیر کرد، بیمار بر روی تخت دراز کشیده و عینک محافظ روی چشمان او قرار می‌گیرد. با انجام لیزر ضایعات عروقی، درد و سوزش خفیفی را بیمار حس خواهد کرد؛ اما وجود کرم بی‌حسی در تخفیف این سوزش مؤثر خواهد بود. مدت زمان انجام لیزر وابسته به نوع و وسعت ضایعه تحت درمان است؛ اما اغلب از ۵ تا ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

پیشگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی صورت

تا حد زیادی می‌توان با انجام اقدامات مراقبتی از ابتلا به واریس صورت پیشگیری کرد. برای نمونه:

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهناز توانگر [ 1402-09-01 ]
سلام خانم دکتر من زیر چشمم بیشتر این حالته و دوست دارم این مویرگ های بنفش و قرمز ک خیلی ریز و نازک هستند از بین بره نمیدونم از چه روشی باید استفاده کنم ک از بین بره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات رایج درباره تزریق ژل (فیلر)سوالات رایج درباره تزریق ژل (فیلر)

در این مطلب به سوالات بیشتر پرسیده شده از سوی بیماران و کاربران در ارتباط با تزریق ژل یا فیلر پاسخ داده میشود. ... ادامه مطلب

کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب

نیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوستنیدل آر اف موثرترین روش جوانسازی پوست

یکی از روشهای موثر رفع این علائم و جوانسازی پوست، نیدل آر اف یا آر اف فرکشنال می‌باشد که با بکار گیری امواج رادیوفرکوئنسی به ترمیم لایه های پوست می‌پردازد. در این مطلب به توضیح بیشتری در ارتباط با نیدل آر اف می‌پردازیم و چگونگی این روش را بررسی می‌کنیم ... ادامه مطلب