اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

برای چه نوع ضایعات پوستی می توان از لیزر درمانی استفاده کرد؟

ضایعات پوستی از جمله مشکلات پوستی هستند که به صورت زائده در رنگ و اشکال مختلف در سطح بدن دیده می شوند. این ضایعات بخشی از پوست می باشند که حاوی بافت اضافی و یا ظاهر غیر طبیعی در مقایسه با پوست اطراف خود هستند. برخی از این ضایعات، دارای بافت و برجستگی هستند و برخی دیگر جزء ضایعات پیگمانته پوستی محسوب می شوند. بدن شما حاوی رنگدانه‌ای (پیگمنت) به نام ملانین است که تعیین کننده رنگ پوست، چشم و موهای شما است. افرادی که پوست‌های تیره‌ تری دارند نسبت به افراد دارای پوست روشن‌تر، ملانین بیشتری در سلول‌های پوست خود دارند؛ اما عدم تعادل‌ها و اختلالات پوستی می‌تواند موجب ایجاد ناسازگاری در رنگ و الگوی پوست و در نهایتاً ایجاد لک شود. انواع ضایعات پوستی از طریق روش های متنوعی از جمله لیزر قابل درمان است. لیزر درمانی یکی از سریع‌ ترین روش‌های درمانی درماتولوژی محسوب می‌شود. این کار برای انواع پوست با هر رنگی مناسب است. به این ترتیب ضایعات پوستی که از طریق لیزر قابل درمان باشند با تکمیل فرآیند درمان، بافت آنها متلاشی شده و کمرنگ، سطحی و ناپدید می شوند. در لیزردرمانی پس ازتابش طول موج مناسب، انرژي توسط ملانين ها جذب مي شود كه باعث افزايش دما و متلاشي شدن ملانين ها مي گردد. اين سلولها بدون اينكه آسيبي به بافتهاي اطراف برسد متلاشي مي شوند، سپس اين ذرات بواسطه Phagocyte ها حذف مي شود. در واقع اين ملانوسيت هاي آسيب ديده توسط خود بدن جذب مي شوند و هيچ اثري از ضايعه باقي نمي ماند.

لیزر درمانی در کلینیک دکتر لادن ناظمی در اصفهان برای جوانسازی ، رفع موهای زائد ، درمان جوش و جای جوش و رفع بسیاری از مشکلات پوست بکار برده می‌شوند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

انواع ضایعات پوستی قابل درمان با لیزر

می‌توان از لیزر برای درمان اختلالات زیر استفاده کرد:

  1. لکه‌های قرمز مادرزادی
  2. پارگی عروق
  3. قرمزی صورت و گردن
  4. عروق عنکبوتی
  5. خال کودکی
  6. روزاسه
  7. آنژیوم مویرگی
  8. عروق واریسی
  9. برخی از عروق پا
  10. بافت اسکار
  11. کشیدگی و ترک خوردگی پوست
  12. زگیل
  13. کلوئید پوستی
ضایعات پوستی قابل درمان با لیزر

انواع لیزر ضایعات پوستی

انواع لیزر

در لیزر درمانی از چندین نوع لیزر استفاده می‌شود. طول موج نور لیزر، مدت زمان تابش پالس‌ها و چگونگی جذب لیزر توسط پوست، کاربردهای انواع لیزر را مشخص می‌کند. دو دسته‌بندی عمده لیزرها از این قرار است:

1. لیزرهای تهاجمی

در این فرآیند، طول موج شدیدی از اشعه لیزر به پوست تابیده می‌شود و لایه بیرونی پوست که دچار مشکل یا آسیبی می‌باشد را برمی‌دارد. لیزر لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کند و باعث تشدید تولید کلاژن در پوست می‌گردد، همین امر باعث بهبود و کاهش چین و چروک‌ها می‌گردد. پس از لیزر پوست، پمادی بر روی ناحیه تحت درمان مالیده شده و سپس پانسمان انجام می‌شود. پس از درمان و زمانی که پوست بهبود یافت، پوست جدیدی شکل می‌گیرد که نرم‌تر و مستحکم‌تر است. لیزرهای تهاجمی دو نوع هستند:

2. لیزرهای غیر تهاجمی

این لیزرها بر خلاف لیزرهای تهاجمی که با ایجاد گرما لایه سطحی پوست را برمی‌دارند، تأثیر خود را بر روی لایه‌های زیرین پوست می‌گذارند. لیزرهای غیر تهاجمی در واقع باعث تولید کلاژن بیشتر شده و از این طریق موجب کشیده شدن لایه‌های زیرین پوست می‌شوند، در نتیجه بافت پوست بهبود پیدا می‌کند. با استفاده از این لیزرها می‌توان خطوط ظریف پوست و آسیب‌های خفیف و متوسط پوست را از بین برد.

انواع لیزرهای غیرتهاجمی ازاین‌ قرار هستند:

آمادگی جهت درمان با لیزر

  1. از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.
  2. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید و حتماً از ضد آفتاب با حفاظتی بالا استفاده نمایید. هنگام خارج شدن از منزل از کلاه و لباس آستین بلند استفاده نمایید.
  3. حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع درمان از کرم بی حس کننده استفاده کنید.
  4. از مصرف دارو و مکملی که باعث افزایش کبودی می‌شود خودداری کنید و در صورتی که از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ای، جینکو بیلوبا و جینسینگ، مکمل روغن ماهی یا داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه لیزر ضایعات پوستی

در صورتی که فرآیند درمان با درد زیادی همراه باشد پزشک حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع درمان استفاده از پماد بی حس کننده را توصیه می‌کند. پزشک به کمک بیمار به مشخص کردن نقطه ای که باید درمان گردد خواهد پرداخت. سپس از بیمار می‌خواهد که از عینک مخصوص استفاده کند. پزشک از تنظیمات دستگاه برای برنامه دادن به آن استفاده می‌کنند و روند درمان را شروع خواهد کرد. طول موج لیزر با توجه به بیماری خاص شما، نوع پوست و سایر فاکتورهای فردی تنظیم خواهد شد. دستگاه را روی پوست بیمار قرار می‌‌دهد تا انرژی لیزر به آن ناحیه ارسال گردد. معمولاً دستگاه می‌‌تواند یک تا ۳ سانتیمتر از پوست را هدف قرار دهد. هنگامی ‌که دستگاه روی پوست قرار می‌‌گیرد ممکن است بیمار دچار مقداری درد خفیف شود که اکثر بیماران این وضعیت را تحت عنوان فرو رفتن سوزن درون پوست توصیف می‌نمایند. زمان لازم برای درمان با توجه به سایز قسمتی که باید درمان شود و نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است؛ اما به طور متوسط شما به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درمان نیاز خواهید داشت.

مراقبت‌های پس از درمان با لیزر

گاهی اوقات پزشک پس از اتمام درمان به بیمار کمپرس یخ یا سرد می‌دهد تا آن را روی ناحیه درمان شده قرار دهد و از میزان تورم و درد حاصل از درمان کاسته شود. پزشک از بیمار می‌خواهد که از انجام دادن فعالیت‌های جسمانی از قبیل تمرینات ورزشی سنگین خودداری کند؛ زیرا باعث بزرگ شدن عروق خونی می‌شوند. سایر مواردی که باید رعایت کنید به شرح زیر می‌باشند:

موارد منع استفاده از لیزر ضایعات پوستی

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه لیزر ضایعات پوستی

هزینه درمان ضایعات پوستی به ازای هر جلسه تعیین می‌شود و ممکن است در طول درمان بسته به میزان اثرگذاری روش درمانی و پاسخ پوست متقاضی به لیزر مقدار آن متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه این روش درمانی تا حد زیادی به نوع ضایعه و شدت آن بستگی دارد. همچنین میزان حساسیت ناحیه درمان نیز بر روی هزینه‌ها اثرگذار است.

عوارض لیزر ضایعات پوستی

با توجه به اثر حرارت این لیزر ممکن است درصدی از افراد با پوست تیره به طور مقطعی تغییرات رنگ پوست به صورت روشن شدن یا تیره شدن پوست رخ دهد که پزشک معالج با تنظیم دقیق دستگاه و دادن کرم ها و توصیه های بعد از لیزر احتمال این عوارض را به حداقل کاهش خواهد داد.

برای درمان لک صورت با تزریق مزوژل پروسترولین در اصفهان، می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساعی [ 1402-08-28 ]
برای درمان عروق عمکبوتی به چند جلسه درمان نیازه واینکه آیا درمان میشه و یا دوباره برمیگرده ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی فیلر پلوریال کلاسیکمعرفی فیلر پلوریال کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده ها می باشد ... ادامه مطلب

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانیمهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل پیشانی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بهترین نتایج همراه است. دکتر ناظمی با بهره گیری از سالها تجربه و کسب مهارت در تزریق ژل، یکی از بهترین پزشکانی هستند که اینگونه خدمات را به مراجعین مطب خود ارائه می‌نمایند ... ادامه مطلب

میزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرممیزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرم

ژل ژوویدرم (Juvederm) یکی از انواع فیلر موجود در بازار است که به عنوان فیلر برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ژل که دارای پایه اسید هیالورونیک است به صورت تزریقی توسط پزشک متخصص برای نواحی مختلف به ویژه گونه، لب و اطراف ده ... ادامه مطلب